Ga naar inhoud


[DM800HD] DVD player gemini 5.1


EtienneM

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik heb Gemini 5.1 op de dm staan. Ik heb de dvd-player geinstalleerd om de dvd bestanden af te kunnen spelen.

 

Echter heb ik hier nu een probleem mee. Ik heb een dvd op de harddisk in de dreambox staan (bestaande uit dvd bestanden).

Als ik de film start krijg ik een menu waarin ik kan kiezen uit de volgende dingen: Afspelen/hoofdstukken/geluid.

 

Ik kan echter niet selecteren laugh

 

iemand een tip?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb ook Gemini 5.1 op mn DM500HD met ext. HD. ik heb ook een dvd film via FTP naar de HD gestuurd en bij mij werkt het gewoon zoals bij een DVD speler. Behalve dat de ondertiteling soms midden in het beeld staat maar dat ter zijde, het werkt met de pijltjestoetsen op de AB.

 

Heb je de DVD bestanden wel in een apparte directory staan?

Kweet niet of dat het kan zijn maar ik heb het zo

 

HD/

filmtitel/

Video_TS en hier in de dvd bestanden, net zoals op een DVD zelf.

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook wel eens dat het DVD menu niet functioneert.

 

Gebruik dan de filemanager/explorer van je dreambox om naar de folder met de bestanden te gaan en speel dan rechtstreeks de .vob bestanden af. Meestal is het dan de eerste met grote files size. De kleinere zijn vaak de trailertjes die in de menu's worden gebruikt.

De film is vaak over meerdere files verdeeld, die je dan handmatig na elkaar moet afspelen.

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter Konijn
ik heb ook Gemini 5.1 op mn DM500HD met ext. HD. ik heb ook een dvd film via FTP naar de HD gestuurd en bij mij werkt het gewoon zoals bij een DVD speler. Behalve dat de ondertiteling soms midden in het beeld staat maar dat ter zijde, het werkt met de pijltjestoetsen op de AB.

Heb je de DVD bestanden wel in een apparte directory staan?
Kweet niet of dat het kan zijn maar ik heb het zo

HD/
filmtitel/
Video_TS en hier in de dvd bestanden, net zoals op een DVD zelf.


klopt
maar laten we a.u.b. de juiste afkortingen gebruiken, ALS we al afkortingen kennen en willen gebruiken
hdd of HDD
is echt wel anders dan de afkorting HD.

voor netjes afspelen en correct selecteren middels DVD-player is die onderverdeling van Peter Konijn absoluut aan te bevelen.
maar dan is er toch nog (zo nu en dan) een probleem met het menu / daar die op diverse DVD's een andere opbouw kennen
dat komt vooral naar voren als je DVD's uit andere landen hebt gekocht

indien je echter gewoon doorgaat met oké drukken / na keuze van bestand en knop |> start, krijg je de film te zien en wel in default audio met DVD-player

het is echter niet onverstandig jezelf iso's te maken met dvd-shrink en de juiste audio en ondertitels, daar het je een hoop Bytes op je hdd bespaart.

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...