Ga naar inhoud


Schotel moet van balkon af.


ido

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Laatst heb ik ook een brief van mijn Woningbedrijf ontvangen waarbij ik mijn schotel voor 1 september 2010 moet verwijderen van mijn balkon frown Ik woon in Rotterdam en weet dat er in heden problemen zijn geweest tussen consument en woningbedrijven.Ik lees ook negatieve en positieve uitspraken op internet betreft ''schotelverbod'' in nederland.Dus van de ene rechter mag het en van de andere weer niet? confused

 

Nou wil ik mijn schotel eigenlijk helemaal niet weghalen.Ik heb het met een rvs buis en klem aan de binnekant van mijn balkon vastgemaakt.Enige wat een beetje uitsteekt zijn de lnb's. In mijn straat hangen er totaal een stuk of 8 schotels aan de gevel/balkon en ook in mijn zijstraat hebben ze schotels.

Ik ga er nog foto's van nemen em die plaats ik later wel.

 

Als alternatief word er GSO aangeboden die sinds 2008 operationeel is volgens de brief.Het kost €5 p/m ,je kan met Astra1 het deel van de satelliet ontvangen met de Nederlandse programma's.Met Astra2 kan je de verticaal lage polariteit met onder andere zenders in Hindi en Urdu ontavngen smirk Hotbird in zijn geheel en Turksat ook. Niet echt wat mij tevreden stelt dus heb liever mijn eigen ding. Ik heb mijn standaard verweer briefje klaar staan en ben van plan contact op te nemen met mijn woningbedrijf.Het probleem is dat ik nu al weet hoe ze gaan reageren (heb niet zo echt een vriendelijk woningbedrijf) mad. Wat adviseren jullie mij te doen? Zit zo n beetje de laatste dagen te trippe en weet nie wat te doen eek Graag jullie advies of mening hierover.. alvast bedankt blush

 

 

grtjes Ido

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ido
Ik lees ook negatieve en positieve uitspraken op internet betreft ''schotelverbod'' in nederland.Dus van de ene rechter mag het en van de andere weer niet? confused


Kantonrechters hebben in de afgelopen jaren uitspraken gedaan waarbij geen duidelijke lijn is komen vast te staan wat nu wel en wat nu niet kan. Een voor jou belangrijke uitspraak staat op www.rechtspraak.nl onder nummer LJN: BG5038:
------------------------------------------------------------------
7. [huurder] heeft met een beroep op artikel 10 lid 1 EVRM, waaruit volgt dat een ieder recht heeft op vrije nieuwsgaring, betoogd dat het xxxxxxx niet geoorloofd is de door [huurder] gevraagde toestemming te weigeren. Lid 2 van voornoemd artikel bepaalt dat een inbreuk op het recht van vrije nieuwsgaring slechts toelaatbaar is indien deze bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is, onder meer in het belang van de nationale of openbare veiligheid, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, of de rechten van anderen. In dat kader dient er telkenmale een belangenafweging plaats te vinden tussen enerzijds het belang van de huurder en anderzijds het belang van de verhuurder.

8. Ten eerste beroept xxxxxxxx zich op haar (nieuwe) beleid omtrent schotelantennes, inhoudende dat in verband met landelijke beleidswijzigingen in geen enkel geval meer toestemming wordt verleend voor het plaatsen van een schotelantenne. De kantonrechter is van oordeel dat in het midden kan blijven de discussie tussen partijen over (de totstandkoming en de kenbaarheid van) dit beleid. Immers, gelet op hetgeen onder 7 is overwogen dient iedere aanvraag voor het plaatsen van een schotelantenne opnieuw door xxxxxxxx te worden beoordeeld, waarbij xxxxxxxx de wederzijdse (specifieke) belangen van partijen tegen elkaar moet af te wegen. Een beleid dat kennelijk ziet op een algeheel verbod op het plaatsen van schotelantennes kan deze belangenafweging niet opzij zetten. Derhalve slaagt dit verweer niet.

------------------------------------------------------------------

Je zult dus duidelijke argumenten aan moeten dragen waarom de GSO voor jou niet toereikend is, b.v. omdat je hele specifieke zenders bekijkt die niet op de GSO zitten en ook niet op andere manieren te ontvangen zijn. Verder kan een algeheel verbod op plaatsing OP het balkon mogelijk ook te ingrijpend zijn.

Wat staat er precies in de reglementen en de brief van Woonstad?

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor je reactie Creatura,

 

De brief luidt :

 

Geachte heer/mevrouw,

 

Woningbedrijf x heeft geconstateerd dat er aan de gevel van uw

portiek een schotelantenne is bevestigd.Niet duidelijk is wie de eigenaar is van deze schotel.

Daarom is besloten een brief te sturen naar alle bewoners van betreffend portiek.

 

De schotel is zonder toestemming van woonbedrijf x geplaatst.

Hierbij verzoek ik de eigenaar van de schotel deze te

verwijderen.Wanneer de schotels niet voor 1 september 2010 zijn

verwijderd,overweegt woonbedrijf x andere maatregelen.

 

Het is niet toegestaan schotels te bevestigen in de xxxx sraat.

Als alternatief voor uw schotelantenne is er GSO geinstalleerd.

In uw straat is sinds 2008 de GSO operationeel.Voor €5 p/m kan hiervan gebruik worden gemaakt.

 

Deze brief is gestuurd naar alle bewoners wonende in een portiek waar een of meerdere schotels aan de gevel en/of balkon zijn bevestigd.

 

Al dus mijn woonbedrijf , met een bijlage handleiding voor GSO en doorkiesnummer voor om contact op te nemen.

Ik heb de algemene voorwaarden van mijn huurovereenkomst gelezen, en daar staat niks over schotels etc. Trouwens de buren hebben hun schotel ook niet verwijderd, die hangen er ook nog steeds smile Wat nu ?

Op het dak plaatsen, ik weet niet of dat wel mag maar van mijn balkon is er een paar te zien ? crazy

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk briefje......

 

Origineel bericht van: ido
Woningbedrijf x heeft geconstateerd dat er aan de gevel van uw

portiek een schotelantenne is bevestigd.Niet duidelijk is wie de eigenaar is van deze schotel.

Daarom is besloten een brief te sturen naar alle bewoners van betreffend portiek.

Een gevel is geen balkon. Dan is die brief dus niet voor jou bestemd.

Origineel bericht van: ido
Deze brief is gestuurd naar alle bewoners wonende in een portiek waar een of meerdere schotels aan de gevel en/of balkon zijn bevestigd.

De brief is dus een algemene actie van het woningbedrijf, nog niet op de persoon gericht. Dat geeft je wat meer tijd cool

Origineel bericht van: ido
Al dus mijn woonbedrijf , met een bijlage handleiding voor GSO en doorkiesnummer voor om contact op te nemen.

Ik heb de algemene voorwaarden van mijn huurovereenkomst gelezen, en daar staat niks over schotels etc. Trouwens de buren hebben hun schotel ook niet verwijderd, die hangen er ook nog steeds smile Wat nu ?

Op het dak plaatsen, ik weet niet of dat wel mag maar van mijn balkon is er een paar te zien ? crazy

 

Op het dak zou ik zeker niet doen, want dat gedeelte huur je niet. Het balkon is een ander verhaal. Staat de schotel los op een voet, en ontvang/bekijk jij zenders die beslist niet via de GSO / kabel / Internet zijn te ontvangen, dan maak je een goede kans mocht het tot een procedure komen. Een verhuurder mag niet zomaar een algemene regel over schotelantennes van toepassing verklaren, ze zullen per geval een afweging moeten maken. Daarnaast kun je, wanneer je er al lang woont, er op beroepen dat deze regel pas NA de ingangsdatum van je huurcontract is ingegaan. En een huurcontract kan alleen worden gewijzigd als BEIDE partijen er mee instemmen.

 

Wacht gewoon af wat de verhuurder gaat doen na 1 september. Pas wanneer je een brief ontvangt die aan jou als persoon is gericht zul je moeten reageren.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon hier pas dus nog maar een jaar ofzo.. Schotel zit met een rvs buis + klem vast aan de balkon maar kan het op n voet zetten als het nodig is (weet nie of ik dan wel kan ontvangen).

Ik wil geen GSO gebruiken omdat de aanbod weinig is en idd de satelieten niet kan ontvangen die ik wil.

Kabel is te duur kan het niet betalen en via internet is het helemaal niet mogelijk. Ik zal maar afwachten en kijke wat er na 1 september komt smile

Ik kom hier op terug als er veranderingen zijn, en nog bedankt voor je hulp Creatura toppie! wink

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ido

...
Schotel zit met een rvs buis + klem vast aan de balkon maar kan het op n voet zetten als het nodig is (weet nie of ik dan wel kan ontvangen).
Ik wil geen GSO gebruiken omdat de aanbod weinig is en idd de satelieten niet kan ontvangen die ik wil.
Kabel is te duur kan het niet betalen en via internet is het helemaal niet mogelijk.
....


Zie daar de handsvaten als verdediging in een eventueel proces. Zolang de klem de constructie van het balkon(hek) niet aantast (je zou misschien een stukje rubber ertussen kunnen doen tegen beschadigen), en er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan (denk aan losschieten bij storm, blokkeren van een glazenwasserinstallatie of vluchtweg e.d.) zal de woningbouwvereniging geen poot hebben om op te staan.
Tenzij de satellieten die je wilt ontvangen wel via de GSO te ontvangen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SimonLeBon
Origineel bericht van: ido

...
Schotel zit met een rvs buis + klem vast aan de balkon maar kan het op n voet zetten als het nodig is (weet nie of ik dan wel kan ontvangen).
Ik wil geen GSO gebruiken omdat de aanbod weinig is en idd de satelieten niet kan ontvangen die ik wil.
Kabel is te duur kan het niet betalen en via internet is het helemaal niet mogelijk.
....


Zie daar de handsvaten als verdediging in een eventueel proces. Zolang de klem de constructie van het balkon(hek) niet aantast (je zou misschien een stukje rubber ertussen kunnen doen tegen beschadigen), en er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan (denk aan losschieten bij storm, blokkeren van een glazenwasserinstallatie of vluchtweg e.d.) zal de woningbouwvereniging geen poot hebben om op te staan.
Tenzij de satellieten die je wilt ontvangen wel via de GSO te ontvangen zijn.


Jup zit paar sats bij die ze niet hebbe laugh Denk meer dat ze dan gaan zeuren over de arm + lnb's
die ongeveer 50 cm uitsteken van de balkon. Als men echt moeilijk gaat doen zet ik het gewoon
op voet met betonblok ofzo.. Mjah ik zie wel , eerst ff kijke wanneer de volgende brief of eventueel
gelijk bezoek aan de deur komt smile

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen net zo goed zeuren over planten die op je Balkon staan.Een arco of een Tuinlamp,Tuinkabouter,daar hoor je niemand over.gewoon zorgen dat alles op een degelijke manier is bevestigt ,dan hebben ze helemaal niets in de hand tegen je.PS je hebt ook nog Camouflage folie met bloem motief om het schoteltje +LNB te beplakken.Die mensen van de Vereniging van Huis Egenaren zullen wel een zere nek gekregen hebben met al dat omhoog kijken naar de 3e etage.Volgens mij zijn ze nog erger dan amtenaren.Meschien kunnen ze maar beter Herman Brood nadoen,dan ben je er ook van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verenigingen van huiseigenaren zijn idd nog erger dan ambtenaren.

 

Een ambtenaar kijkt vanuit de luie stoel met Google Earth naar vreemde bouwsel en gebruikt Google Streetview om te zien of er nog meer te vinden is.

 

VVE en Woningbouwcooperaties zullen ongetwijfeld ook Google Streetview gebruiken vanuit de luie stoel om wokken te zoeken. Vraag me eigenlijk wel af of ze een wok zien hangen op 3 hoog op een balkon. Wellicht een idee om te gebruiken.

 

Je zou bijna Google een mail sturen om je huis te verwijderen of te blurren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Ze kunnen net zo goed zeuren over planten die op je Balkon staan.Een arco of een Tuinlamp,Tuinkabouter,daar hoor je niemand over.gewoon zorgen dat alles op een degelijke manier is bevestigt ,dan hebben ze helemaal niets in de hand tegen je.PS je hebt ook nog Camouflage folie met bloem motief om het schoteltje +LNB te beplakken.Die mensen van de Vereniging van Huis Egenaren zullen wel een zere nek gekregen hebben met al dat omhoog kijken naar de 3e etage.Volgens mij zijn ze nog erger dan amtenaren.Meschien kunnen ze maar beter Herman Brood nadoen,dan ben je er ook van af.


Brengt mij op een idee. Als er niet over kabouters gezeurd word waarom dan geen kabouter nemen met een grote wok in zijn handen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ido
Beste mensen,

8< 8< knip knip 8< 8<

Ik heb het met een rvs buis en klem aan de binnekant van mijn balkon vastgemaakt


grtjes Ido


Dat is het probleem daardoor zit hij aan de gevel vast

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Je kunt ook een RVS buis op een RVS plaat van +-10mm dik lassen en deze vervolgens op een Grinttegel schroeven,zo heb ik het ook en staat zeer stabiel.


Ja zo iets ga ik doen als we er niet uit komen wink Het is inmiddels al 6 september maar niets gehoord..
Denk dat het een poosje stil blijft en miss dat ze daarna een tweede brief sturen. Ah joh laat ze
maar komen ! tired

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ennn alé heb vandaag een nieuwe brief in de bus van mijn woningbedrijf! tired

 

Deze keer staat er :

 

---------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

 

Bij brief van 1 juli 2010 heb ik de eigenaren van de schotelantenne(s) wonende in uw portiek gevraagd

de schotels voor 1 september 2010 te verwijderen.Tot onze spijt is hieraan geen gehoor gegeven.

 

Om in beeld te krijgen wie exact de eigenaar van de schotels is/zijn, zal binnekort aan

de bewoners van betreffende portieken, waar sprake is van deze onduidelijkheid, worden gevraagd een formulier te tekenen.

Hiertoe zal mijn collega xxxxxx langs komen.

 

Deze brief is automatisch aangemaakt en daarom niet getekend.

---------------------------------------------------------------

Lijkt er op dat ze de schotels in mijn omgeving na zo veel jaren nu echt serieus nemen??

Had verwacht dat ze een tijdje nix zouden laten horen mjah.. Wat mij dwars zit is "worden gevraagd een formulier te tekenen" deze zin!? Wat voor formulier als vragen mag ?

Ik ben iemand die niet snel boos wordt , maar wel heel snel boos kan worden als er moeilijk gedaan word over domme en onlogische dingen mad

Wat adviseren jullie mij echt duidelijk te maken/zeggen aan die gene (is n vrouw btw) die langs zal komen?

Denk dat het wel overtuigend zal zijn als ik sterk in me schoenen ga staan. Help help wil me lieve schotel echt niet weg !! frown

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Wat ik mij afvraag is hoe en waar de schotel bevestigd is, jij praat over jou balkon (achterzijde woning?) en de woningstichting heeft het over "aan de gevel van uw portiek" (voorkant woning?).

Als het jouw balkon is dan lijkt het mij toch duidelijk dat jij de eigenaar bent of in ieder geval op/aan jouw gehuurde woning, daar hoeven ze toch niet een heel portiek voor aan te schrijven.

 

Plaats anders eens een foto van hoe de schotel geplaatst is, dan kunnen wij er een voorstelling van maken.

 

Anders toch maar een balkonvoet gebruiken, die staat vlak langs de reling met aan één kant plaats voor een of meer tegels, dat is bijna hetzelfde als de buis aan de reling maar dan zit er niets bevestigd aan het pand.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...