Ga naar inhoud


Ngrab of gewoon network mount ?


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

In mijn PVR600C zit geen harddisk.

Nu vraag ik mij af, je kunt blijkbaar zowel met Ngrab als met het leggen van een CIFS mount (of NFS of SMB) op een ander medium opnemen.

Wat is nu eigenlijk het beste ?

Veroorzaakt Ngrab meer belasting ?

Ik heb al een paar keer via Ngrab gewerkt en dat leek na een zekere tijd te mislukken.

Ook merkte ik dat hij er een MPG file van maakt terwijl ik met een network mount de volledige TS lijk binnen te krijgen.

 

Dus mijn vraag : werken network mounts betrouwbaarder dan Ngrab, en scheelt het qua belasting ?

 

Ik wil ook nog eens proberen of het mij niet lukt om één HD en Ketnet/Canvas HD op te nemen.

De 600PVR kan het dan wel niet zelf weergeven, maar het is qua modulatie wel hetzelfde op de kabel (beiden DVB-C).

Link naar reactie
Delen op andere sites


@zzzz... enz. ik heb een 500 en neem regelmatig op "op de TS-manier". CIFS gemount. Ooit wel eens met Ngrab mpg's opgenomen, maar TS-bestanden vind ik fijner ivm ondertiteling en andere gegevens.

Kortom het gaat prima, zelfs met een door velen voor onmogelijk (opnames) verklaarde 500.

 

Succes,

janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks eens getest.

Het werkt dus effectief om één HD vanop de kabel op te nemen met een DB600C PVR.

Ik moet dan wel met Dreamboxedit forceren dat hij de parameters van de HD zenders op 1 zet in plaats van 25.

Daarna reload, en ik kan naar één HD zappen, ik krijg geluid, maar geen beeld (logisch, de 600C heeft geen H.264 decodering).

Als ik dan via de network mount opneem, en dus de hele Transport Stream opneem, heb ik achteraf beeld en geluid, als ik dat weer afspeel op de 8000 bijv.

Alleen, als ik daarna reboot zijn de HD zenders weer weg.

Zou er een manier zijn om die 1 ipv. 25 als parameter vast te leggen, dat hij niet meer kan wijzigen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu eens wat anders aan het testen :

 

een Enigma2 image op die 600, die laat dan toe om de EPG Import plugin te gebruiken, en het ziet er allemaal wat mooier uit.

Ben nu van Canvas HD aan het opnemen, heb er een interne harddisk ingestopt.

Op het moment dat ik dat doe is hij wel 100% belast en kan ik ook niet meer het menu van de EPG verlaten.

Benieuwd of hij weer werkbaar wordt als de opname gedaan is, en of die opname wel in orde is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik ben nu eens wat anders aan het testen :

een Enigma2 image op die 600

denk dat je ermee (enigma2 op 600) niet heel gelukkig gaat worden
is alsof je Billie Turf op Olijfje der rug laat dragen

je eerder geplaatste tests boeien natuurlijk absoluut wel inzake de hd opnemen (met een dvb-c tuner)
zou je niet beter via webinterface kunnen werken en de dm600 in standby, wat die tests aan gaan?

ciao

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik ben nu eens wat anders aan het testen :

een Enigma2 image op die 600

denk dat je ermee (enigma2 op 600) niet heel gelukkig gaat worden
is alsof je Billie Turf op Olijfje der rug laat dragen

je eerder geplaatste tests boeien natuurlijk absoluut wel inzake de hd opnemen (met een dvb-c tuner)
zou je niet beter via webinterface kunnen werken en de dm600 in standby, wat die tests aan gaan?

ciao


Hmm, mijn opname heeft wel gelopen, maar er zitten haperingen in.
Tijdens het opnemen kon ik echter niets meer met de box aanrichten.
Die enigma2 lijkt mij inderdaad nogal zwaar voor dit machientje, hoewel ik nog moet proberen met EPG2CF of ik de EPG niet op harddisk kan krijgen, en of Barry Allen niet een swapfile kan aanmaken, en daarmee geheugen besparen.

Als de DB600 in standby staat, kan die dan in die stand opnemen ? confused
En zou hij dan minder zwaar belast zijn, zodat er geen hikken meer inzitten ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

zzzzzzz,

nou ik denk het wel hoor

 

heb zelf ook wel eens vaker tv + receiver uit en roep de zenderlijst op in het webinterface, waar ik dan met de zenderepg een opname timer... die perfect opgenomen wordt

 

voor de oude enigma1 images van gemini bijvoorbeeld, is zelfs het uitschakelen van het beeld mogelijk, waarmee officieel is dat het resourcen bespaard

ciao

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
zzzzzzz,
nou ik denk het wel hoor

heb zelf ook wel eens vaker tv + receiver uit en roep de zenderlijst op in het webinterface, waar ik dan met de zenderepg een opname timer... die perfect opgenomen wordt

voor de oude enigma1 images van gemini bijvoorbeeld, is zelfs het uitschakelen van het beeld mogelijk, waarmee officieel is dat het resourcen bespaard
ciao

Wel, dat zou ook een interssante test zijn.
Eigenlijk wou ik oorspronkelijk via de partnerbox plugin, vanop mijn enigma2 de opnames plannen, maar dat lukt precies niet (noch met enigma1 noch met enigma2 image).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch paar probleempjes met die enigma2.

Had ook onderbrekingen bij opnames van SD zenders.

Barry Allen wou niet installeren.

En nog wat ambetantigheidjes.

 

Zal toch terugkeren naar enigma1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
had ik geen 3 uur voor nodig :D
geintje

Ik weet wel, ik probeer zaken wel graag eens voor mezelf uit, in plaats van puur af te gaan op wat door anderen gezegd wordt.
Kijken of het toch niet min of meer werkbaar is.
Meestal blijken die anderen gelijk te hebben :D

Zo apprecieer ik OpenPli op mijn 8000 beter sedert ik een paar andere distro's geprobeerd heb wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...