Ga naar inhoud


Marvell of anchor bay video scaler?


Martco

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben zinnens een nieuwe a/v receiver aan te kopen van pioneer.

Nu heb ik op een Amerikaanse site de vsx-1120 en die heeft de Marvell video scaler.

Is die chip beter dan de anchor bay of maakt het niet uit?

Nu is die receiver wel niet te koop in Europa maar zou hem laten overbrengen van Amerika.

Ik heb wel gezien dat de meeste Amerikaanse internetwinkels niet verschepen naar Europa.

Weet iemand een site waar ik hem wel kan bestellen?

Liefst via PM ivm de boardregels

Gr,Martco.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je de >specificaties< gezien?

 

Deze ontvanger heeft in europa de nodige beperkingen.

 

- Alleen 120 Volt 60 Hrz.

- De FM presets vallen buiten de europeese frequenties.

- Er wordt gesproken over zone 2 Video, dat zou kunnen betekenen, dat weergave van zone 1 DVD/BR problemen geeft???

 

Audio/Video Output: 1A/1AV + 1V + Zone 2 A/V

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Heb je de >specificaties< gezien?

Deze ontvanger heeft in europa de nodige beperkingen.

- Alleen 120 Volt 60 Hrz.
- De FM presets vallen buiten de europeese frequenties.
- Er wordt gesproken over zone 2 Video, dat zou kunnen betekenen, dat weergave van zone 1 DVD/BR problemen geeft???

Audio/Video Output: 1A/1AV + 1V + Zone 2 A/V


-Er bestaan omvormers voor.
-De presets moet je er zelf insteken(de band in amerika is ook van 87,5-108mhz).
-Zone2 a/v wil zeggen dat je een 2de monitor of tv kunt aansluiten,dacht ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn weten is het bandraster in de USA anders voor de FM band. Je zal ontvangst problemen gaan krijgen.

Of dat een probleem moet zijn? Ik gebruik het tuner gedeelte van mijn receiver niet, daarvoor gebruik ik de satelliet ontvanger.

Je kan onze 220 Volt inderdaad transformeren naar 120 Volt.

50 Hz omvormen naar 60 Hz. wordt iets omslachtiger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier stukje van de handleiding.

 

Tuner Section

Frequency Range (FM). . . . . . . . . . . . . .87.5 MHz to 108 MHz

Antenna Input (FM) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 Ω unbalanced

Frequency Range (AM) . . . . . . . . . . . . . .531 kHz to 1602 kHz

Antenna (AM) . . . . . . . . . . . . . . . . . Loop antenna (balanced)

 

http://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/Manuals/Home/VSX-1120-K_OperatingInstructions0430.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijker is, waar denk je een scalar voor nodig te hebben? BR is 1080P, dus niet nodig

Satelliet is vaak 1080i dus hooguit deinterlacing, maar dat doet je scherm automatisch al.

 

SD/DVD.... wil je daar echt een boel geld voor uitgeven?

 

Ik denk als je een goed upscalende BR speler hebt (Oppo, Denon, PS3) je meer waar voor je geld hebt.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Martco
Ik ben toch zinnens voor een nieuwe 7.1 receiver te kopen.
Dus de vraag was een receiver kopen met marvell scaler of een met anchor bay scaler.


En dan blijft toch mijn vraag staan.... waarom denk je het nodig te hebben. Een heel normale vraag...

Als iemand een computer nodig heeft vraag ik ook wat wil je ermee gaan doen om een beetje gefundamenteerd advies te kunnen geven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Martco
Omdat ik alles wil aansluiten via hdmi.
En de receivers van tegenwoordig zijn met een video scaler.
Nu is dat een wirwar van draden naar tv en receiver.
En met de nieuwe receiver kun je al tot 6 hdmi aansluiten en 1 naar tv.


Ja, dus... als je dingen via HDMI aansluit wil dat niet zeggen dat je en scaler nodig hebt.

Zoals eerder gezegd...
voor BR materiaal -> totaal overbodig. Native output van BR is 1080p
PS3 -> Veel games zijn 1080P en anders wil je sowieso geen scaler ertussen vanwege lag. Digitaal aan het beeld sleutelen kost tijd en dat wil je zeer beslist niet met gamen
Mediaspeler -> Kan zijn nut hebben voor wat ouder materiaal op SD. Bij 720P materiaal is het nut al weer nihil omdat je het verschil niet zien als je kijk afstand meer is dan een meter of 3 (afhankelijk van je beeld diagonaal)
DVD -> Koop een goede BR speler met scaler zoals Oppo, Denon of gebruik de Ps3
Sateliet -> Je hebt nu de HD kanalen. SD uitzendingen worden al geupscaled door betere apparatuur dan wat de Marvell of Anchor bay kan bieden.

Verdiep je eerder in "wat kan een scaler voor mij doen" Een scaler was erg nuttig in het SD tijdperk en dan vooral als je een beamer had

Kortom mijn advies... laat je niet leiden door de scaler maar kijk naar de andere kwaliteiten van de versterker. In jouw prijsklasse zijn er legio goede en het zou zonde zijn als je je keuze beperkt door naar dingen te kijken waarvan het nut eigenlijk minimaal is mits de rest van de keten op orde is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoeg keuze lijkt me bij Denon, Onkyo, Yamaha om maar iets te noemen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...