Ga naar inhoud


Geen opname zichtbaar met oscam


CB1

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Net zelf ook maar eens de addon 002 gedownload (gebruik zelf altijd losse bestanden) maar van die addon kun je beter gewoon alles installeren en dan via de web-if je cs instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op dit moment oscam draaien (met de hand in een telnet sessie gestart).

Ik kan niet opnemen.

Ik draai nu de pgi versie die hier geplaatst is incl oscam er al in.

Als ik via de webinterface instel dat oscam moet starten dan komt dit er wel te staan maar als ik de box een herstart geef dan geen beeld.

Dan moet ik hem via een telnet sessie opstarten.

Alleen als ik op ga nemen dan staat het opgenomen programma er nu wel maar kan het niet starten.

Ik ga dit weekend weg en zou wat willen opnemen maar dit gaat dus niet.

Incubuscam die loopt onder het opnemen vast en oscam kan ik niet kijken.

Niet echt handig voor zo`n ontvanger.

Ik denk dat ik maar voor een dm8000 moet gaan sparen.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

waarom maak je dan als je een min of meer werkende situatie hebt met de pceditor niet een backup van je hele flash inclusief instellingen?

 

Zo heb ik pgi.08 en pgi.09 ook getest. van 0.7.2 eerst een image gemaakt inclusief alle instellingen, en dan flash je de nieuwe versie en als dan blijkt dat het niet helemaal doet wat je wil flash je je backup terug.

 

Je had het toch eerst wel redelijk draaien, maar daar heb je dus geen backup van gemaakt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opnemen is toch altijd wel een beetje up en down geweest.

Stabiel met opnemen is ie eigenlijk nog nooit geweest.

Daarom had ik hoop op oscam.

Maar die heeft zijn eigen eigenaardigheden weer dus.

Maar goed ik heb dit weekend eerst wat anders te doen , zie volgende week wel weer.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het niet begrijpen, ik heb NOOIT problemen met opnemen. Het moet dus toch aan je instellingen liggen waarschijnlijk.

 

Moet wel zeggen dat ik niet de interne cardreader gebruik, maar een cccam server in mijn oude relook waar de kaart inzit, mogelijk dat dat beter werkt of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo weer terug van weekendje weg.

Morgen weer eens kijken of ik dat ding aan de praat kan krijgen.

Het vreemde is dat dit eigenlijk mijn 2de ipbox9000hd is omdat ik in de eerste instantie dacht dat het aan de ipbox lag.

Maar goed de tweede had dezelfde klachten dus is het software matig.

Ik gebruik ook GEEN interne kaartlezer, dit omdat ik op de slaapkamer ook een dm heb staan op hetzelfde abo.

Deze draait zonder problemen.

De ipbox is nog steeds een onstabiel ding.

Ook een gewoon avondje tv kijken met incubus moet ik minstens 1x per avond de emu rebooten als ik pech jeb soms wel 3x.

Als ik ga opnemen dan kan ik wel rechtstreeks met incubus opnemen maar dan moet ik zelf op de opname knop drukken en dan direct na die tijd de emu herstarten.

Dan neemt hij op.

Maar op tijd instellen en dan weggaan dat gaat niet want incubus staat direct stil zodra de opname begint.

Ik heb al eens gevraagd wat zijn in mijn geval de juiste instellingen maar die zijn er niet.

Daar ik een kabel en een sat tuner in de box heb en 2 CCcam regels in de config file kan het zijn dat dit niet goed loopt.

De meeste zullen ja 1 regel hebben voor sat en die loopt ook het meest stabiel bij mij.

 

Maar ook met oscam , deze kan ik niet met de gele knop herstarten want hij start dan mgcamd op (dit terwijl in de web interface oscam aangegeven staat als emu).

Maar goed we zien wel verder.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom probeer je het niet eens andersom ?

 

Je hebt nu een Dreambox in huis met CCcam draaien als server voor je CD kaartje. De SH4 dozen draaien nu eenmaal geen native CCcam, dus probeer je hier met incubus of oscam als CCcam client op te draaien.

 

Ik heb zelf ook vele avonden besteed aan een dergelijke setup om e.e.a. goed (foolproof) werkend te krijgen, zodat ik mijn kaartje netjes werd ge-update en ik ook niet iedere keer zelf EMU's moest gaan lopen starten of herstarten.

 

Wat ik uiteindelijk heb gedaan, is de zaak omdraaien;

Maak de IPbox server m.b.v. NewCS & Newcamd.

Gebruik vervolgens op de Dreambox als emu ook Newcamd.

 

Updates komen netjes door, zaptijden zijn redelijk snel, en wat ik belangrijker vindt; stabiel !

Ik hoef zelf geen emus lopen herstarten en opnames gaan bij mij altijd goed.

 

Mischien heb je er iets aan......

 

Groet,

 

GNcontrol

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...