Ga naar inhoud


Ccam configureer vraag


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb hier 2 kaarten in mijn server draaien voor de share (binnenshuis), server draait op NEWCS, clients via CCAM 2.14

 

 

De tvvlaanderen kaart heeft geen problemen met de MTV kanalen hier, de canal digitaal kaart wel.

Nu zou ik graag ccam willen instellen dat hij deze zenders enkel decodeert met de tvvlaanderen kaart.

 

Kan ik dit instellen via de clients of eventueel via newcs op de server?

 

mvg Bartje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: _Bartje_
Hallo,

Ik heb hier 2 kaarten in mijn server draaien voor de share (binnenshuis), server draait op NEWCS, clients via CCAM 2.14


De tvvlaanderen kaart heeft geen problemen met de MTV kanalen hier, de canal digitaal kaart wel.
Nu zou ik graag ccam willen instellen dat hij deze zenders enkel decodeert met de tvvlaanderen kaart.

Kan ik dit instellen via de clients of eventueel via newcs op de server?

mvg Bartje


Vraag me af waarom Newcs op de server, makkelijker is CCcam te gebruiken.
Dan kun je met de optie SID Assign zenders koppelen aan kaarten, zie de CCcam.cfg voor de voorbeelden.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

SID ASSIGN gebruiken in CCCam. Heb dit ook gebruikt i.c.m. een Seca3 CDS en TVV kaart omdat dit toen in mijn DM7000s de meest stabiele weergave gaf zonder dat ik steeds de kaarten erin of eruit halen moest.

 

In de originele config had ik na de overgang van Seca2 naar Seca3 steeds kortstondige blokvorming en freezes als beide kaarten in de DM7000s zaten..

 

Inmiddels heb ik een DM800HD-PVR en is dat alles gelukkig niet meer nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_

Kan ik dit instellen via de clients of eventueel via newcs op de server?


In newcs.xml kun je perfect instellen welke zenders een kaart mag decoderen of niet. In de <readers> sectie vind je een onderdeel met <sid> <allow> en <deny>. Hier de correcte SID's voor de kanalen invullen, en de betreffende kaart opent alleen de kanalen die ie mag openen. Wel even <sidoverride> op off zetten in het betreffende <user> onderdeel (te vinden in <newcamdserver>) waar cccam mee verbind.

En inderdaad....:

Citaat:
Omdat ik ook nog een kathrein heb draaien en mgcamd daar nog het soepelste op wil draaien.


..... cccam is bij lange na niet het antwoord op alles.

In de bijlage newcs-default.xml, waarin alle configuratie mogelijkheden staan betreffende newcs.

newcs-default.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...