Ga naar inhoud


[DM800HD] schotel draait niet?


bjkartal

Aanbevolen berichten

vandaag een dm 800 hd gekocht, beeld is prachtig. Ik heb alleen een probleem. Ik had hiervoor een dm600 en daar had ik goto functie uitgeschakeld en had de 6 satellieten die ik gebruik handmatig geinstalleerd. Hetzelfde met de dm800 gedaan alleen hij draait niet als ik zap naar een zender op een andere satelliet. Weet iemand hoe ik "goto functie" kan uitschakelen? Ik had eerst de coordinaten van mijn adres wel ingevoerd en 2 satellieten ingesteld maar toen werkte het ook niet. als ik in de rotor menu zeg dat hij naar bijv. positie 3 moet (19,2gr) dan doet wel. als ik zeg ga naar positie 1 (7gr) dan gaat het draaien. Alleen als ik via favorieten een zender van andere satelliet selecteer blijft de schotel staan.

Met dm600 geen problemen. Ik heb de lengte en breedte weer op nihil gezet. iemand een idee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet ik bij rotor instellingen nig iets doen bijv bij afstemmen?

Positie 1 heb ik 7 gr en bij afstemmen selecteer ik ook 7gr eutelsat.

Positie 2 heb 13gr en als ik bij afstemmen dit verander in 13 gr en opsla verandert positie 1 (en de rest ook tm positie 6) in 13 gr

zou het hierdoor komen? Of moet ik eerst een nulpositie selecteren/ instellen en zo ja hoe doe je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kies voor tuner configuratie(onder menu instellingen - zenders zoeken) krijg ik aan de rechterkant een blokje met daarop usals als enige keuze en dan kom ik in de menu dat ik kan kiezen uit o.a rotor, enkel, disecq ec daar kies ik dus voor eenvoudig rotor en voer de coordinaten in. Dit is toch juiste manier/menu

De posities heb ik onder rotor instellingen opgeslagen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Macaco
Dit is al vaker besproken, de DM800 zorgt voor problemen met usals:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...tor#Post1883039

Macaco


bij mij is er geen stroom probleem, zoals gezegd draait de rotor, alleen niet als ik zender selecteer. Draait wel als ik kies voor ' draai naar positie ...'
daar staan de door mij opgeslagen satellietposities.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat in het andere topic ook niet alleen over stroom. Kijk maar naar de link die daar weer in staat.

 

Het is gewoon iets met usals, dat niet (altijd) werkt. Helaas nog een oplossing.

 

Doe het maar eens volgens de gebruiksaanwijzing (waarin niets staat over usals), dan draait hij wel.

 

Macaco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je in de tuner configuratie niet alles correct ingesteld.

Kies voor ge-avenceerd in de diseqc instellingen. En pak voor elke sateliet een LNB ( LNB 1 , LNB2, LNB 3 enz ) Daarbij kies voor diseqc 1.2. En zoek de sateliet op en leg deze vast. Uiteraard niet vergeten, voordat je uit dit menu gaat om op oké te drukken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bjkartal

l 6.682 oost
b 52.347 noord



Zo precies hoeft de USALS instellingen niet zijn. Kies voor breedte graad bijv. 52.3 noord
Je kunt met de oosterlengte wat spelen. Je woont op 6.7 oost. Dus je kunt spelen met deze waarde tussen zeg maar 5.5 en 7.9 oost. Zo kun je zien, wanneer je ontvangst het sterkst is.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...