peterksr Geplaatst: 12 september 2010 Delen Geplaatst: 12 september 2010 hallo, zoals enige mensen hier al weten ben ik al een tijdje in het bezit van de mooie VU+ Duo maar nu heb ik er vanmorgen een harddisk in gebouwd. ik heb gelijk gekeken of hij herkend werd en ja hoor hij staat er bij als ik de info oproep het is een ata(st500418as) van 500gig. ik heb hem geformateerd en hij geeft nu aan 50017gb,499740 mb vrij dus dat is ook goed gegeaan. ik heb ales syteem software Enigma:2010-7-28 vuplus_experimental en image: experimental 2010-08-19 staan. nu zou ik graag willen weten hoe ik een programma kan opnemen. ik heb op dit moment nog maar een tuner in gebruik (nog geen dual lnb's aangeschaft) de dual configuratie moet nog gaan konen dus. ik heb de vier sateliet instelling dus 13gr oost astra 19.2 astra 23.5 en astra 28. tot zover de technise gegevens e.d. kan iemand mij dus uitleggen of ik nog een plug nodig hebt en zo ja welke en of in in de enkele tuner configuratie b.v. op astra 19.2 een zender kan kijken en dan een zender op b.v. astra 23.5 kan opnemen of kan je alleen maar kijken en opnemen van de zelfde sateliet. ik hoop dat iemand mij hier even een duwtje me kan geven. gr peter 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
robbedoeske Geplaatst: 12 september 2010 Delen Geplaatst: 12 september 2010 Als je geen dual lnb hebt kun je alleen maar opnemen en kijken van dezelfde satelliet. Wel zijn er mogelijkheden op dezelde satelliet om een andere zender te kijken terwijl je opneemt,staat hier elders wel ergens beschreven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peterksr Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2010 hallo robbedoeske, je antwoord is wel een beetje kort door de bocht voor al mijn vragen gr peter Ps als iemand wat meer info heeft graag 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alventali Geplaatst: 12 september 2010 Delen Geplaatst: 12 september 2010 Eerst even kijken bij je standaard opnamen lokatie. Menu ---> instellingen ---> systeem ---> opname locaties. Zou moeten staan op /HDD/Movie/ Stond bij mij meteen automatisch goed. Timer opname Menu ---> Timer ---> Voeg toe ( groene knop ) Zender en tijd in stellen En eventueeel een andere opname lokatie. of onder Pli blauwe knop Multi EPG selecteren Op te nemen programma selecteren en op de groene knop ( timer ) drukken. Direct opnemen. Het record knopje op de AB en de juiste keuze selecteren en OK. En zolang je met 1 tuner werkt geeft ie in de zender lijst ook meteen aan welke zenders je eventueel nog kunt bekijken. Deze blijven namelijk wit. De kanalen die niet meer te zien zijn worden grijs. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peterksr Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2010 bravo Alventali daar heb ik iets aan bedankt !!!!!!!!!!!! gr Peter 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alventali Geplaatst: 12 september 2010 Delen Geplaatst: 12 september 2010 Niks te danken hoor. Nog een tipje je kunt bij Menu ---> instellingen ---> systeem ---> opname. Ook nog wat opname instellingen beheren. Zoals opname marges zijn wel makkelijk. Zeker als je via de EPG op neemt kun je start en stop tijd vervroegen/verlengen Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peterksr Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2010 en nogmaals bedankt 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peterksr Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2010 ik heb waarschijnlijk iets ingedrukt want ik krijg op het scherm de de tekst nu met wat eruitgezonden word en de text straks met de programma gegevens van het programma wat volgd. het komt eeen tijdje op het scherm en dan verdwijnt het weer en komt dan weer terug. hoe zet ik dit uit ? en als ik iets opgeneomen heb op de hd hoe kan ik dat dan weer wissen / gr peter 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peterksr Geplaatst: 12 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2010 Origineel bericht van: peterksr ik heb waarschijnlijk iets ingedrukt want ik krijg op het scherm de de tekst nu met wat eruitgezonden word en de text straks met de programma gegevens van het programma wat volgd. het komt eeen tijdje op het scherm en dan verdwijnt het weer en komt dan weer terug. hoe zet ik dit uit ? gr peter iemand die dit weet is alleen maar op het kanaal waar ik op had afgestemd als ik zap naar een ander kanaal is het daar niet zap ik terug naar het vorige kanaal is het er nog. 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alventali Geplaatst: 12 september 2010 Delen Geplaatst: 12 september 2010 Ik ben ff voor je aan het kijken maar krijg zo ff niet te zien Waar jij het over hebt. Citaat: iemand die dit weet is alleen maar op het kanaal waar ik op had afgestemd als ik zap naar een ander kanaal is het daar niet zap ik terug naar het vorige kanaal is het er nog. Komt het alleen onder in in het scherm ?? En is het om een bepaalde vaste tijd of b.v iedere 2 minuten. Of is het de ene keer 2 minuten en de andere keer 10 minuten. Ben je toevallig of per ongeluk op het kanaal aan het op nemen ? Zo ja Dan zou je even kunnen kijken via menu --> instellingen --> systeem naar aanpassen of daar knipperende klok gedurende opname aanstaat. Ik zou het anders zo ff niet weten. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peterksr Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2010 ik voeg even een foto van het beeldscherm toe dan kan je zien wat ik bedoel. hier staat dus nu............. het programma wat er nu te zien is straks..........het programma wat er straks te zien is. gr peter 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alventali Geplaatst: 13 september 2010 Delen Geplaatst: 13 september 2010 Nog niet eerder gezien om eerlijk te zijn. Ik zal eens kijken voor je of ik dat hier ook voor elkaar krijg. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
peterksr Geplaatst: 13 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2010 ik ben benieuwd 1 maal VU+ DUO + Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 13 september 2010 Delen Geplaatst: 13 september 2010 is het deze menu/instellingen/systeem/diversen zie afbeelding Mmm Skyscraper I Love You Underworld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alventali Geplaatst: 13 september 2010 Delen Geplaatst: 13 september 2010 Ben er uit Je hebt op discovery toevallig iets aangezet. En wel je hebt voor discovery de ondetitels via TXT aan gezet. En dat is TXT pagina 123. ( de nu en straks pagina van discovery) Zet je ontvanger op discovery channel. druk daarna op de knop op je afstands bediening die naast het teletekst knop zit. ofwel net nder de mute knop tweede knop van rechts. Als het goed is krijg je nu een popup van de onder titel selectie. Selecteer ondertitels uit en klik ok Dat moet 'm zijn knopje ff met rood omcirkeld Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen