Ga naar inhoud


[DM800HD] Submappen NAS niet benaderbaar


Maneman

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele tijd mijn NAS aangesloten op mijn Dreambox en dit werkte prima. Nu ben ik van Windows Home Server v.1 overgestapt op Freenas en vervolgens op Windows Home Server Val (beta) maar in beide gevallen kan ik de submappen van mijn NAS niet meer benaderen. Heb het zowel met Openpli als Newnigma geprobeerd, maar allebei hetzelfde euvel. Als ik via de netwerkbrowser kijk kan ik de server gewoon zien. Als ik dan de submappen wil benaderen verschijnt alleen onder in beeld 'Press OK to expand host'.

 

Wat doe ik fout want ik zou het zo niet weten?

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zowel de server als de DB (beiden nieuwe installaties) heb ik laten staan op WORKGROUP. Nu je dit zegt; zou het misschien kunnen zijn dat als de werkgroep in de router anders heet, dit ook een probleem is?

 

Zit nu op mijn werk maar zal daar vanmiddag anders eens naar kijken.

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

de router, zou eigenlijk minder belangrijk zijn want die werkt intern enkel als switch

ik zet hem er echter wel in (de workgroup)

 

nu weet ik niet of je CIFS of NFS gebruikt

want bij NFS moet natuurlijk ook het ipadres van de DM client worden bij de NFSserver als die daarvoor een extra NFS-access heeft tav IPadressen

 

en

NFS kent verschillende versies

indien die laatste windows server een NFSv4 gebruikt moet je specifiek een NFSv3 gebruiken in je mountregel opdat de dreambox NFS client zich correct aanmeld bij de NFS4 server (door backward compatibility)

 

maar natuurlijk de firewall en of internet security van server algemeen zo instellen dat de ipadressen van je dreambox toegang hebben (firewall- uitzonderingen en internet options local network)

 

kijk vanavond maar eens

ciao

 

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens even gekeken maar ik kom er toch niet uit. De (optionele) werkgroep in de router weer teruggezet naar 'Workgroup' maar dat maakt geen verschil. Verder heb ik 'gewoon' een Cifs-verbinding.

 

Als ik op de server ben ingelogd kan ik de DB ook benaderen, maar op een of andere manier toch nog niet de submappen van de server vanuit de DB :-(

 

Iemand nog een idee?

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

afhankelijk van het hele rechten en attributen verhaal op NTFS heeft een gebruiker toegang of niet

dat kan vooral bij jou misschien liggen aan de eigenschappen ? mappen delen ? voor de hoofdmap en/of onderliggende mappen

 

omdat de accounts verschillend zijn op PC en Dreambox zijn ook de rechten en attributes dus verschillend

 

ik heb al eens een keer uitgelegd dat je om als workaround juiste toegang te kunnen krijgen eerst een login account moet maken op de windows pc / server met identieke login naam en login paswoord (als je dreambox login) en daarmee ook moet aanmelden onder windows opdat het account ook geïmplementeerd wordt.

 

dus acoount dreambox

root

dreambox

dan maak je op PC nieuw account

root

dreambox

en meldt jezelf daarmee aan

 

aangemeld share/deel je dan die mappen en onderliggende mappen voor die huidige gebruiker

 

dan is in ieder geval het samba/cifs gedeelte van windows gelukkig en val je niet terug in bad-logon dus geen toegang

 

daarmee wordt de pC browsable als de workgroup op dreambox en pc dezelfde is.

ciao

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...