Ga naar inhoud


UPC gaat CI+-modules verhuren


Gerard - (GTB)

Aanbevolen berichten

UPC gaat CI+-modules verhuren

Door Dimitri Reijerman, dinsdag 14 september 2010 08:44

 

UPC heeft aangekondigd dat het nog dit jaar een insteekkaart volgens de Common Interface Plus-standaard op huurbasis zal gaan aanbieden. Daarmee volgt de kabelaar het voorbeeld van Ziggo en een aantal kleinere kabelbedrijven in Nederland.

 

Een CI+-module samen met een smartcard maakt het mogelijk om op moderne televisies met een dvb-c-tuner zonder settopboxen of extra kabels naar sd- en hd-televisie te kijken. Bovendien kan de afstandsbediening van de televisie gebruikt worden om te zappen.

 

De CI+-standaard ondersteunt echter niet de verschillende interactieve services en de vod-diensten die de kabelaars aanbieden. Bovendien kunnen kabelaars of omroepen via CI+ restricties meegeven aan een tv-programma, bijvoorbeeld of een uitzending mag worden opgenomen of dat reclameblokken in een opname niet overgeslagen kunnen worden. Tot dusver worden er op de Nederlandse markt nog geen CI+-restricties meegestuurd met televisiesignalen.

 

In navolging op Ziggo, Caiway en Delta heeft nu ook UPC besloten om de CI+-standaard te ondersteunen. De kabelaar wil nog dit jaar de benodigde insteekkaarten beschikbaar gaan stellen. Dit zal, net als de Mediaboxen van UPC, op huurbasis gaan gebeuren. De prijzen zijn echter nog onbekend, evenals de manier waarop een UPC-abonnee de module kan bemachtigen.

 

1238502477.png

 

bron: Tweakers.net

http://tweakers.net/nieuws/69649/upc-gaat-ci+-modules-verhuren.html?nb=2010-09-14&u=0900

 

Groetjes,

Gerard (GTB)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat zal zeker zo zijn ja,

 

maar, er vanuit gaande dat ik lang niet alles van CI+ afweet, snap ik nog niet waarom CI+ voor een TV beperkende factoren zou hebben.

 

De grootste bezwaren/ongemakken die ik over CI+ lees zijn:

 

  • Bepalen of een uitzending opgenomen mag worden of niet
  • Bepalen of een opnamen mag worden doorgespoeld bij de reclame

(er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar goed)

 

Nu komt bij mij de vraag op, ik heb een SamsungTV met CI+ ondersteuning en daar ook een CAM en kaartje van ziggo in zitten. Die TV biedt geen opnamemogelijkheid, dus gaan de door mij opgegeven minpunten niet echt op..

 

Volgens mij moeten we ons echt zorgen gaan maken als er CI+ op de markt verschijnen. (zijn die er overigens al?)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
CI+ maakt overigens meer mogelijk dan opnames beperkten. Je kunt bijv. ook voorkomen dat mensen tijdens live-uitzendingen van reklames wegzappen.


nou, dat lijkt me een sterk stuk.

Stel om 21:25 begint er een film op zegge: Veronica
Ik ga echter al om 20:25 achter de tv zitten en begin om 20:30 naar een (live) voetbalwedstrijd te kijken om de tijd te doden tot 21:25. Om 21:15 is het rust waarna de reclames beginnen.
Om 21:25 wil ik dan naar Veronica zappen om mijn film te kijken wat dan niet meer zou gaan???
Dadelijk kunnen we de tv niet meer uitzetten en zijn we verplicht om nog eens 10 minuten reclame na de film te kijken voordat we naar bed kunnen.
Ik denk niet dat de klantenservices van de tv-producerende merken het dan nog aankunnen..
immers.. mijn tv is kapot.. 'k kan niet meer zappen.. kan 'm niet meer uitzetten..

wb. opnemen kan ik het best geloven maar niet tijdens je eigen 'live' tv-ervaring.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ca module van een nokia mediamaster hebben ze ook helemaal doorgrond waarom zou dit niet met ci+ module kunnen. Straks komen hier ook mooie softcams voor smile Hebben de mensen in UPC gebieden ook eens wat meer keus !

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
nu wachten op linux DVB-C bakkies die met CI+ overweg kunnen >:)


Elke Linux kaart welke DVB-C ondersteund kan met CI+ overweg. Het is nml niks anders dan extra informatie in de DVB datastroom welke goedgekeurde DVB CI+ ontvangers moeten intrepreteren. Maar een ontvanger welke geen CI+ ondersteuning heeft zal deze data gewoon negeren. Vandaar dat CI+ beperkingen alleen werkt op CI+ ondersteunde aparatuur. Je oude DVB-C STB's blijven toch ook nog steeds werken ...

En er zullen nooit CI+ gecertificeerde hardware komen met Linux ondersteuning omdat je dan met certificaten en andere lastige zaken aan de slag moet. En tsja, als de source openbaar is, dan sleutel je al dat soort zaken er zo weer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...