Ga naar inhoud


[RE-8000HD] smal beeld bij sommige programma's


Dutch

Aanbevolen berichten

Hoe krijg ik bij sommige programma's die zwarte balken aan de zijkant weg ( smal beeld ). Alles staat juist in me ontvanger en tv, tenminste dat denk ik. Het is alleen bij bepaalde programma's. Ik heb dat ook met me Mvision 400HD maar het beeld springt automatisch op 16:9 na 5 seconde. Wat te doen?

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit heb ik ook bij Ned 1HD, bij sommige programma's schakel ik dan naar Ned1 sd dan is het volledig beeld. Het komt ook op Ned 2 en 3 HD voor dus dacht ik dat het aan de uitzendingen zou liggen.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die setting heb ik gevonden met pillarbox, die staat op volledig maar helpt helaas niets. Bedankt in ieder geval voor de ideeen. Ik zal eens het tv menu doorlopen, wie vind ik iets dat anders moet. Hier in Zweden is het ook gewoon 16:9 en het beeld is gewoon zoals het moet zijn. Vreemde vind ik trouwens als je naar zo'n programma kijkt en er komt reclame dan springt ie gewoon op 16:9 , zodra het programma weer begint wordt hij weer smal.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: harvester
Even controlleren in de rebox av instellingen of het beeldformaat op volledig staat en niet op pillar box.

Waarom zou je het beeld op 'Volledig' zetten en niet op 'Pillar box'?
Ik gebruik altijd de instelling 'Pillar box' want hiermee bereik je dat als op 4:3 wordt uitgezonden het beeldformaat ook automatisch van 16:9 naar 4:3 gaat tenzij je het uitgezonden 4:3 beeld uitgetrokken wil hebben naar het volledige beeld.

Een typisch voorbeeld is op dit moment Discovery Channel (SD), die sent op dit moment uit in 4:3 terwijl die normaliter 16:9 uitzendt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Hoe krijg ik bij sommige programma's die zwarte balken aan de zijkant weg ( smal beeld ). Alles staat juist in me ontvanger en tv, tenminste dat denk ik. Het is alleen bij bepaalde programma's. Ik heb dat ook met me Mvision 400HD maar het beeld springt automatisch op 16:9 na 5 seconde. Wat te doen?


Dat is al een tijdje zo.
Helaas kunnen we dat niet veranderen.

Misschien massaal klagen bij CD!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me Mvision laat eerst de balken zien en springt daarna door naar 16:9 en het beeld ziet er prima uit. Ik vind eerlijk gezegd 4:3 op een breedbeeld met 2 lelijke zwarte balken geen kijken waard, smaken verschillen :-) Ik denk dus niet dat het een CD probleem is maar Rebox. Ik zal nog eens met me tv experimenteren.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal geen probleem, het hoort gewoon zo.

Als ik van smalbeeld naar breedbeeld wil gaan, dan zit daarvoor een knopje op mijn AB (VFormat), althans op mijn 4000.

Ik zap nog al eens over de diverse satellieten en dan wil ik toch echt geen breedbek gezichten zien.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...