Ga naar inhoud


Probleem met communicatie Dreambox met PC


Matthijs

Aanbevolen berichten

Plotseling van de ene op de andere dag is er geen verbinding meer met mijn DM8000 en de PC. Het netwerk op de PC ziet de Dreambox niet meer en ook flashen met de webbrowser gaat niet meer.

 

Ik heb helemaal niets veranderd aan de configuratie, opeens gaat het niet meer. Het kiezen van een andere poort op mijn router (Experiabox 780) heeft ook niets geholpen.

Als ik op de Dreambox een netwerktest doe geeft hij aan dat het netwerk ok is en ook cccam doet het gewoon.

 

Alleen de uitgaande communicatie ligt stil. Aan de computer ligt het niet want ook met een andere computer lukt het niet meer.

 

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

 

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Matthijs

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?


De box heeft misschien een ander IP-adres gekregen?
En rotzooien met poorten is al helemaal niet nodig als je via LAN werkt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
DHCP ranges kunnen vervelende bijverschijnselen hebben
hoe staat je experiabox ingesteld mbt de ip-range?
ciao


Het gekke is dat ik op de webpagina van experiabox wel zie dat de Dreambox gedetecteerd is met goede ip-adres.

Als ik echter op de PC dat ip-adres probeer te benaderen (met 16001) kan de pagina niet gevonden worden, lukt dus niet.

Citaat:
kun je nog wel plugins ophalen met de Dream?


Ik kan nog gewoon plugins ophalen met de Dreambox, verbinding met internet is er dus wel.

Via het programma DCC kan ik echter het ip-adres van de Dreambox niet bereiken, "socket not found".

Erg vreemd allemaal...





Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
1:firewall in router.
2:firewall in je virus programma op je PC

Citaat:
Plotseling van de ene op de andere dag

dus 1: waar je never nooit aanzit zal niet gewijzigd zijn
of je provider heeft een eigen administratie kanaal open en heeft 's nachts iets gewijzigd

test eens een hub of switch tussen dream en PC
ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Sigma
1:firewall in router.
2:firewall in je virus programma op je PC

Citaat:
Plotseling van de ene op de andere dag

dus 1: waar je never nooit aanzit zal niet gewijzigd zijn
of je provider heeft een eigen administratie kanaal open en heeft 's nachts iets gewijzigd

test eens een hub of switch tussen dream en PC
ciao


Net nog even gekeken: er staat (en stond) geen enkele firewall aan. Trouwens: geen specifiek probleem van de computer. Ik heb ook een andere computer geprobeerd en daarop kon ik de Dreambox ook niet bereiken.

Dus moet het wel aan de Dreambox of de router liggen?

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de windows eigen firewall uitgeschakeld is worden principieel toch zaken tegen gehouden als ze NIET in de uitzonderingen toegevoegd werden.

(dat even als kleine memo over windows firewall)

 

bovendien is er vanaf vista een lanmanager die veel strikter controleert op bepaalde aspekten

 

Code:
Run secpol.mscDrill down through Local Policies | Security Options.Find Network Security: LAN Manager authentication level.Set this Send NTLM response only. 

 

en het kan zeker zijn dat een nieuwe versie van een image zich dus niet erdoorheen wurmt.

 

ciao

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je via DHCP een IP adres aan de Dreambox hebt gegeven? In dat geval is het heel goed mogelijk dat er 2 clients met hetzelfde IP in het netwerk aanwezig zijn. De ene draait goed terwijl de ander geen verkeer meer heeft. Dit probleem heb ik hier in het verleden ook regelmatig gehad.

 

Probeer anders eens een vast IP aan de Dreambox te geven, zodanig dat dit niet in de range van de DHCP server ligt.

Bijvoorbeeld:

 

Dreambox ip = 192.168.1.225

Subnet mask = 255.255.255.0

Default gateway = 192.168.1.1

 

Ben benieuwd of je dan wel contact kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Code:
Run secpol.mscDrill down through Local Policies | Security Options.Find Network Security: LAN Manager authentication level.Set this Send NTLM response only. 


Via DHCP in de 8000 het ip-adres 192.168.1.64 gekregen. Dit ip-adres wordt door de router gedetecteerd.
Met het programma "angry IP Scanner" de computer op ip-adressen en poorten gescand. Alleen 192.168.1.66 (computer) en 192.168.1.254 (router) worden door de scanner gevonden.

Hoe kan ik trouwens de instellingen van de Vista Lanmanager wijzigen?
Ik word er een beetje moedeloos van... crazy

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...