Ga naar inhoud


Graag advies bij aankoop home cinema set


Thomas2000

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

 

Ik heb mn huis opniuewd ingericht, en heb nog geen geluidsetje voor in de woonkamer. Ik heb nu een VU duo welke is aangesloten via hdmi op mijn Philips 32pfl3312/10 televisie. Ik wil het geluid van de VU via de speakers laten lopen. Netwerk is niet nodig, die media speelt de VU al.

 

Ik heb niet een enorm gevoel voor goed geluidkwaliteit.

 

 

Eisen:

ingebouwde dvd speler en blue ray.

Moet een beetje hard kunnen.

Liefst 5 speakers

Budget is een kleine 1000 euro.

 

Nu ben ik al wat aan het rond kijken maar zie door de bomen het bos niet meer.

 

Ik zie bijv. de Sony BDV-E 970 W. Is dat wat? Komt er een beetje volume uit?

Of de Samsung HT-C6930W heeft 7 speakers en is iets goedkoper, maar wat is het verschil verder?

 

Ik heb verder niet echt een merken voorkeur, maar ik wil er wel een aantal jaren mee doen.

 

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij van wat advies kunnen voorzien.

 

 

 

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je inbreng.

 

Een losse receiver is ook een goed idee. Een losse blueray speler koop je tegenwoordig ook voor weinig. Waarbij moet ik daar verder op letten? Dobly true hd, dts hd enz. Ik wil voor de komende jaren wel wat ondersteuning blijven houden. En wat houd RMS vermogen precies in?

 

Waar moet ik dan op letten bij speakers?

 

P.S. Wat is eigenlijk het verschil tussen een receiver en een versterker?

 

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

True-hd, DTS-HD en LPCM voegt echt iets toe met blu-ray tov dvd. klinkt met de juiste apperatuur echt een stuk voller/echter. Ikzelf heb een redelijk oude (5.1)set JBL boxen op een onkyo 507 reciever (was nog geen 300 euro die reciever)tegenwoordig koop je de 508 voor ongeveer hetzelfde geld, en het klinkt best lekker hier.

Het verschil tusen een versterker en een receiver is dacht ik dat een receiver tv signalen kan schakelen en dat er een (radio)tuner ingebouwd zit.

Qua boxen kun je het beste zelf even gaan luisteren in diverse winkels wat jij het mooiste vindt.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok zo word ik weer wat wijzer.

 

Die Onkyo is op zich wel een mooie denk ik. Staan ook wel goede berichten over op i-net.

 

Ik heb wel een grote woonkamer die aan 1 is gesloten met de keuken. Wil er dus wel een stevig muziekie kunnen draaien. Heb daarom een beetje rond gekeken voor speakers en kwam een beetje uit bij HARMAN KARDON HKTS 30 BQ

 

Kleur: Zwart

Systeem: 5.1 speakerset

Maximum Vermogen: 700 watt totaal

Impendantie: 8 Ohm

Subwoofer: Actief

Vermogen Subwoofer: 200 watt

Overige: Inclusief muurbeugels

 

Is dit wat? Passen deze bij de Onkyo TX-SR-508?

 

 

 

 

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je niet eens gewoon luisteren bij zo'n grote media zaak. Daar staan altijd tientallen speakers opgesteld. Dan kan je gewoon zelf bepalen wat je mooi vindt.

 

Gezien jouw opmerkingen dat tie alleen maar hard moet denk ik dat je aan een receiver van Yamaha, Onkyo, Pioneer of Denon nooit een miskoop zult hebben.

 

De speakers zijn veel duurder.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft natuurlijk niet altijd hard te staan, maar wil wel dat het kan.

 

Ik ga volgende week even naar de stad.Zal ik daar eens kijken/luisteren naar wat speakers.

 

Verdere info/advies is natuurlijk altijd welkom.

 

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Gezien jouw opmerkingen dat tie alleen maar hard moet denk ik dat je aan een receiver van Yamaha, Onkyo, Pioneer of Denon nooit een miskoop zult hebben.



Hard klinkt bijna elke box leuk...het moeilijke is om een mooi (overtuigend) geluid te krijgen bij lage volumes

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We zijn gisteren even wezen winkelen en hebben toch iets anders gekocht. Het is een Denon AVR-1910 geworden. Was een oud model en daarom ook aantrekkelijk.

 

We hebben er 2 speakers bij gekocht. De andere 3 blijven nog even op het verlanglijsje. Type: Magnat Quantum 557.

 

Geluid is echt perfect!!!

 

Ik heb alleen 1 probleem. Als ik met de Vu bijv een mp3 afspeel en zap bijv. 10 sec voorruit met toets nr 3, dan word het geluid ineens heel zachtjes. Dan moet ik de Denon of de Vu uitzetten en weer aan zetten om het geluid terug te krijgen.

Heb ik iets verkeerd aangesloten? Ik heb de standaard instellingen niet gewijzigd.

 

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...