Ga naar inhoud


Hoe lang, en welke zenders blijven op de astra 19


Frissie

Aanbevolen berichten


Allereerst: Het is niet eens zeker dat de transponders op 19 oost verlaten gaan worden. Zenders worden verplaatst, maar de betekent niet dat de ruimte op Astra1 niet meer gebruikt zal worden.

 

Ik denk verder dat je de 23 oost moet zien als goed nieuws; op de 19 oost zal er permanent gebrek aan bandbreedte zijn en dus de neiging om zoveel mogelijk zenders op een transponder te proppen. Ontvangst van 23 oost is een goedkope ingreep in je installatie, dus ik zou gewoon zo snel mogelijk mee gaan en niet gaan proberen te schatten of en wanneer de 19 oost uit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
..................Ik denk verder dat je de 23 oost moet zien als goed nieuws;................ Ontvangst van 23 oost is een goedkope ingreep in je installatie............


Goed nieuws, jazeker MITS je een DVB-S2 receiver hebt.....ik denk dat het merendeel van schotelend NL nog met een DVB-S installatie zit..... en dan ben je ff niet blij want bij verhuizen naar de 23 oost wordt er ook vaak gekozen voor de DVB-S2 standaard.
Oke, ik weet het, CD heeft een mooie actie qua omruil, maar als je bijv in de slaapkamer nog een TV met geintegreerde DVB-S receiver hebt, dan moet je nu dus weer een losse kast ernaast zetten, weer een extra AB op het nachtkastje.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HD_freak

Oke, ik weet het, CD heeft een mooie actie qua omruil, maar als je bijv in de slaapkamer nog een TV met geintegreerde DVB-S receiver hebt, dan moet je nu dus weer een losse kast ernaast zetten, weer een extra AB op het nachtkastje.


Vandaar ook mijn vraag .. hoe lang de mpeg2 norm nog aangehouden wordt.
Ik zit ook met een decoder op de slaapkamer welke alleen mpeg2 ondersteund.

Als dit nog een tijdje zo blijft, wacht ik nog even met een nieuwe ontvanger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht dat CDS over 2-3 jaar volledig over is naar DVB-S2/MPEG4/Astra3... dus 2013 kan wel kloppen.

 

Ook bij andere providers ga je zien dat langzaam veel over zal gaan naar DVB-S2/MPEG4... ook voor SD bespaart dat ruimte.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht dat CDS over 2-3 jaar volledig over is naar DVB-S2/MPEG4/Astra3... dus 2013 kan wel kloppen.

Ook bij andere providers ga je zien dat langzaam veel over zal gaan naar DVB-S2/MPEG4... ook voor SD bespaart dat ruimte.


de andere zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...