Ga naar inhoud


CAIW digitenne signaal door kabel


dokie

Aanbevolen berichten

Hallo,

CAIW zend een digitenne signaal door de kabel dit ter compensatie voor het wegvallen van de analoge zenders.Deze zenders worden ongecodeert verzonden.

Je kan dit signaal ontvangen via een tv met ingebouwde digitenne tuner.Dit gaat op mijn tv in de slaapkamer perfect.

Nu heb ik een digitenne tuner voor op de PC(Conceptronics duo ontvanger) aaangeschaft,alles geinstalleert en met het antennetje ontvang ik de vrije zenders NED 1-2-3 en tv-rijnmond.Nu heb ik het antennetje afgekoppelt en de kabel van CAIW erin gestoken om daarvan de digitenne signaal zenders te ontvangen.Ik laat hem opnieuw zenders zoeken maar je snap het al ,hij vind geen enkele zender.Weet iemand wat hier fout gaat want volgens mij is een externe digitenne ontvanger het zelfde als een ingebouwde. smirk

 

 

Groetjes Dokie

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mogelijk wordt die ontvanger overstuurd. De tuners van TV toestellen kunnen bij mijn weten ook antenne versterkers aansturen (voedingsspanning), en moeten dus ook sterke signalen aan kunnen.

 

De tuner van de PC kan dat waarschijnlijk niet. Probeer eens een verzwakker op de kabel te plaatsen, kun je krijgen bij iedere electronica zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je bij dat soort tuners aangeven in welk frequentiegebied en met welke frequentiebandbreedte (6,7 of 8 Mhz) moet gaan zoeken.

 

Althans, bij mijn usb-hauppauge-dvbt-stick is dat ook zo.

 

Je zult even moeten achterhalen welke gegevens CAIW gebruikt.

volgens mij heeft de TS van deze thread hetzelfde: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1891075/Frequentie_DVB_T_CAIW_achterha

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...