Ga naar inhoud


[RE-4000HD] Start niet meer op


Bari

Aanbevolen berichten

Mijn Rebox 4000 HD start na een vastloper niet meer op,

 

ik zie in beeld staan loading, dan RUN ... en dan zwart beeld en niks op tv te zien en met de afstandsbediening kan ik hem wel weer uitzetten

 

kan iemand mij helpen hiermee ? graag zou ik willen weten hoe ik weer beeld krijg met de Rebox 4000HD

 

bvd

Bari

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet hem eens uit met de schakelaar achterop het apparaat, wacht even 10 tot 20 seconden, of in ieder geval tot alle led's uit zijn. Zet hem dan weer aan.

Met een beetje mazzel doet hij het dan weer.

 

RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB

500GB WD Scorpio Blue (Intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk is je bootloader nog in orde en zou je serieël (RS232) de Rebox nog moeten kunnen benaderen. Je kunt dus proberen met de serieële loader die op de Rebox website staat opnieuw de firmware erin te zetten. Werkt dit niet dan vrees ik een gevalletje garantie.

 

Succes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Sathopper al adviseert is er maar één mogelijkheid om de ontvanger weer aan de praat te krijgen en dat is via de seriële (RS232) poort de laatste software opnieuw te installeren.

Naast het programma Porter.exe heb je ook nog een seriële NUL modem kabel nodig en uiteraard ook een laptop of PC met een seriële poort.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
..., dus heb je garantie ga dan terug naar de dealer,waar of niet?

In principe heb je gelijk, dat zou ook beter zijn, want dan krijgt de importeur ook een beter overzicht van wat er allemaal fout gaat.
Helaas zit de dealer meestal niet om de hoek en opsturen kost geld, dus kiest men er voor om eerst zelf te kijken en vaak lukt het nog ook.
Je hebt overigens geen oude computer nodis, want met een USB --> RS232 adaptor en een nulmodem kabel lukt het ook. (eigen ervaring)

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het met een Null-Modemkabel niet meer gaat kun je hem altijd nog bij de dealer terug brengen.

Ik zou het zelf eerst proberen. Kost je alleen een paar tientjes voor een verloopkabeltje USB naar RS232 en dan heb je nog een Null-Modemkabel FEMALE-FEMALE nodig van 5 euro.

mvg. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de sattuner net naar een kleine satwinkel gebracht,

heb hem alles uitgelegd,was geen probleem zei hij.

bel je met 2 uurtjes wel op dan kun je hem ophalen.

hij had alles bij de hand,0 modumkabel etc,ik vroeg wat kost

dat,15 euro. belletje moet nog komen,maar mocht het lukken

dan is dat niet de halve wereld,t'moet natuurlijk niet 5x in het jaar voorkomen,maar we zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken,

ik zal vd week is zien of ik een nulkabel etc op de kop kan tikken en dan het proberen opte lossen

 

ik zal laten weten wat ik heb gedaan zodra ik alles heb

 

alvast bedankt voor het meedenken

 

mvg

Bari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn site even een paar links gezet. Je kunt dan zien hoe je aan de kabels kunt komen. Is maar een idee hoor. De links kun je vinden onder het kopje Foto's Van Projecten.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles met o modum kabel uit geprobeerd,porter start in het begin een stukje en dan geeft de tuner error,atevio gebeld

men wou wel een herstel cd of rom opsturen,dus als een rebox of atevio de typische kenmerken van Sim50 en mijne hebben

helpt alleen nog terugsturen,dat ga ik dus doen.

de kosten bij de satzaak was niets....wat niet lukt dat kost niets,waar maak je dat nog mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor reboxbezitters die het onderste steen naar boven wil

halen: kijk dan op het AAF Digital HD forum bekijk dan het

forum;firmware av 7000 [hilfe mein atevio macht nix mehr]

en [porter zum seriell flashen 7000 und 700] de 700 is in nl

de rebox 4000. ik vermoed dat de atevio[rebox]bezitters in

duitsland ons[nl]voorbij zijn gestreeft in de now how.

maar dat is geen schande!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...