Ga naar inhoud


Is een WG 1 TB Green te groot voor de 8000HD?


renzie

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag bij een vriend een 8000HD geinstalleerd met Open Pli. Hier heeft hij een 1TB WD green harde schijf voor gekocht . Deze wordt door de box wel herkent maar blijft op 60o/o steken bij het formatteren. De harde schijf is wel goed want als ik hem aan mijn macbook hang wordt hij meteen herkent en kan ik hem wel formatteren en bestanden erop zetten etc.

 

Ik heb zelf in mijn 2 8000's elk een WD 500 GB Green harde schijf hangen en deze doen het perfect. Is 1TB te groot voor de 8000?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Nee, ik gebruik zelf en nas maar bij een collega van me zit een 1 TB schijf in z'n 8000. Dus dat kan het niet zijn.

Ik weet, op dit moment, niet wat voor een type schijf hij heeft maar daar kan ik maandag wel achter komen.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet geen probleem zijn, ik heb een 2TB schijf.

E.e.a. kan wel erg lang duren, misschien dat er een timeout is ergens, eventueel kun je inloggen via telnet en de schijf met de hand formateren. Zag dat openPLI een update had die dit formateren in de achtergrond draait.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hier al eens naar gekeken misschien de oplossing

 

 

Advanced Format

Deze harddisk is middels het nieuwe Advanced Format technologie geformatteerd, Voor Windows XP, Multi Partition en Cloning (Windows XP, Vista en '7') is het nodig om het WD Align utility te gebruiken.

Dit programma is HIER te downloaden

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon afwachten, 60% is een beetje misleidend, hij is dan bij stap 3 van 5 (unmount, partition, mkfs, create dirs, mount).

 

Format kan iets van 10 minuten duren herinner ik me van mijn 1,5 TB die in de 8000 zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben nu de WD Green 1TB omgeruild voor een WD Green 500GB welke ik ook in mijn boxen heb zitten en nog steeds krijgen wij dezelfde fout.

 

Het gekke is dat ik de 1 TB ook even in 1 van mijn boxen heb gehangen en had hier thuis dezelfde ervaring dat de schijf niet wilde formatteren. Nu heeft hij exact dezelfde schijf gekocht welke ik in mijn boxen heb en nog steeds wordt de schijf wel herkent maar laat hij zich niet formatteren. Misschien een open pli probleem welke als image in beide boxen zit?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke sata aansluiting gebruik je

als je van af de achterkant van de dream in de box kijkt de linker neem ik aan.

 

 

dus niet deze

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, natuurlijk! Overigens heeft zijn 8000 een nieuw type moederbord waarbij de dvd speler niet meer met een lange rode kabel via usb moet worden aangesloten, maar met een korte kabel direct op het moederbord. ik ga straks naar hem toe en zal er een foto van schieten. ik ga zo even een andere image proberen en kijken wat hij dan doet.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere image (Gemini) heeft niet geholpen. ik ga morgen de WD harddisk maar ruilen voor een Seagate, kijken of dat wel werkt.

 

Zo wordt op het nieuwe type moederbord de dvdspeler aangesloten. direct achter de slots voor de kaarten zitten twee sata aansluit mogelijkheden. De " oude" USB aansluitmogelijkheid zit er nog wel maar er wordt daar geen kabel meer voor meegeleverd. je krijgt nu een kleine rode kabel om de dvdspeler mee aan te sluiten op de sata poort achter het kaartslot.

 

renzie

post-1155-1318261347,7645_thumb.jpg

post-1155-1318261347,8002_thumb.jpg

post-1155-1318261347,8349_thumb.jpg

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan ik mij ook nog herinneren dat mijn 1e 8000 ook dit probleem had. Ik heb toen inderdaad ook een originele image gebruikt en daarna ging het wel goed. Het feit dat je schijf herkend wordt betekend in ieder geval dat je HDD goed zit aangesloten.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
tis al tig keer besproken,

zet de originele dream image erop,
formatteer hier mee je harddisc,
en dan zet je er de image naar keuze op...


Ik heb de originele image erop gezet en krijg nog steeds de foutmelding" Kon de harde schijf niet initialiseren. Foutmelding: Creating partition failed" .

Ik probeer morgen een schijf van een ander merk.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in ieder geval weet is dat sommige WD schijven met Linux niet altijd goed werken. Zal niet voor iedere schijf en voor iedere Linux versie zo zijn, maar het probleem bestaat wel (als dat nu nog geldt).

 

Google maar eens op "wd linux llc problem".

 

Dit probleem heeft niks met jouw format probleem te maken, maar dat sommige WD schijven op Linux een probleem hebben/hadden, is wel zeker.

 

Dat is de reden dat ik voor vele Samsung 2Tb schijven gekozen heb, zowel voor de 8000, als voor de Ubuntu NAS. Doen het prima en zeer stil!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...