Ga naar inhoud


Geen beeld wel geluid


zomfranken

Aanbevolen berichten


Heb ik ook gehad. Als je kijkt via "MENU => INFORMATION => SERVICE => PIDs" dan zul je waarschijnlijk zien dat de VideoPID het zelfde is als de AudioPID. Dit weer goed zetten via DBedit heeft geen nut. Wat ik heb gedaan om het op te lossen is het volgende:

 

Ik heb met DBedit de zenderlijst opgehaald en de zenders waar het om ging uit de servicelijst verwijderd en vervolgens op save geklikt. Dan een verbinding met de box gemaakt via telnet en het "init 5" commando gegeven. Vervolgens heb ik via ftp de "lamedb" file in "/etc/enigma2" overschreven met de lamedb file die je lokaal gesaved hebt met DBedit. Nu nog in telnet het "reboot" commando geven en de VU+ zal herstarten. Als het goed is kan je de betreffende zenders nu gewoon weer vinden in de servicelijst en zullen ze gewoon weer werken. Anders even opnieuw de astra satelliet scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessant, dat je daar een methodiek voor hebt

Maar dan hebben jullie de verkeerde settings lijst erin gezet OF met het verkeerde tool

want door enkel een manual of automatic scan (zenders zoeken) via de afstandbediening komt dat probleem apid vpid zeker niet van zelf in je lijst.

 

heb het in den beginnen met scannen en lijsten van derden en van mijzelf getest...

of heb je de dm500 settingslijst geconverteerd en erin gezet???

 

ciao

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lijsten zijn gewoon zelf gescant en aangepast. Ik heb het idee dat het gebeurd na een online update van de firmware maar heb daar niet echt een onderbouwing voor behalve dat ik een keer mijn firmware online ging updaten en eerst een backup van mijn vu+ had gemaakt. Voor de update werkte Syfy gewoon nog en na de update niet meer, vervolgens de backup weer terug gezet en Syfy deed het weer vervolgens weer een online update geprobeerd en het werkte weer niet. Heb daarna weer een paar keer online geupdate en geen probleem en toen weer een online update later met DMAX het zelfde probleem nog een update later werkte extreme sports niet meer. Het gaat tot dusver altijd om zenders op de 28,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...