Ga naar inhoud


SSD Ter vervanging van de bekende HDD in de computer wie heeft ervaring


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Heb je het verschil wel eens ondervonden in dagelijks gebruik? Je wilt echt niet meer terug!! Zelfs niet t.o.v. een raptor.

 

Ik heb er de nodige ingebouwd voor anderen (wel met een verse install!!) maar hij staat ook hoog op mijn verlanglijst. (OCZ Vertex 2)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is nou precies het verschil in snelheid met opstarten en/of je programma's,want ik ben ook van plan om een SSD schijf te kopen.

 

Hoe lang doe je bijvoorbeeld over een schone installatie van W7 X64?

 

En wat is het verschil tussen die Intel Postville en die OCZ Vertex 2.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje zoeken naar reviews zie je het meteen. Je mag ruwweg zeggen dat windows 2x zo snel opstart (win7). De meest gangbare programma's staan er zo goed als meteen, firefox, word, outlook hangt sterk af van de grootte van je mailbox.

 

Installatie vind ik niet zo belangrijk, dat doe je niet elke dag, maar dat hangt ook weer sterk af van waarvan je installeert. Ik doe dit altijd vanaf een zelfstartende USB. Ik heb er nooit op gelet maar ergens tussen de 10-15 minuten.

 

Verschil Postville en Vertex2 is de schrijfsnelheid. Deze ligt bij de Postville ronde de 80 MB/s en de Vertex 2 boven de 200 MB/s. Dit merk je vooral bij installatie van grotere pakketten of saven van grote bestanden. Aangezien je er een operating systeem op hebt staan moet je dit ook relativeren omdat je dit relatief weinig doet. Het meeste is leeswerk.

 

De intel is in diverse benchmarks sneller de de OCZ (iops qua lezen e.d.) in praktijk gebruik liggen de zaken omgedraaid en het overall plaatje is duidelijk voor de OCZ.

 

Startup verschil tussen ssd en hdd. In de praktijk is het verschil vaak nog net ff groter zeker na een maandje gebruik.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@puch

 

Je moet het ook zien als een werkschijf daarnaast heb je nog je gewoon hdd's die voor de ruimte zorgen. Ach ja alle leuke dingen kosten geld het is net wat de gek er voor over heeft wink

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
idd, speelgoed kost geld.
Ik zal het volgende week eens testen, dan heb ik voor een paar dagen de nieuwe macbook air met ssd schijf erin om wat te spelen.



Kan die niet zoek raken? van ve***k hij lag net nog op tafel hij is zeker in air opgegaan. smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmmz, ik zet die vertex maar bovenaan mijn verlanglijstje. Ik denk dat ik wel meteen voor een 120 G versie ga, dan kan die 500 gig disk die er nu in zit wel als backup schijf in een usb kastje smile.

 

Moet ik alleen wel me desktop opnieuw installeren, da's al even geleden dat ik dat gedaan heb, tot nog toe 2x geupdate. Eerste install was meen ik ubuntu 7.10, die toen naar 8.04 geupdate, en later nog eens naar 10.04.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een SSD harde schijf puur voor me OS erop te zetten.

Een HD van 100GB qua updates die er bij gaan komen enz wel ruim voldoende is...

 

 

Veel mensen gebruiken dat als een Os harde schijf.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...