Ga naar inhoud


HD-kanalen teletekst tegen 15/12/2010


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Volgens satellietforum zal tegen 15 december 2010 op de Nederlandse en Vlaamse HD-kanalen teletekst beschikbaar komen.

 

Ook de teletekst-ondertiteling van Boomerang zou dan weer beschikbaar komen.

 

Bron: satellietforum.com

Datum: 24/10/2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Littlesat,

 

In principe heb je gelijk dat er geen teletekst kan doorgegeven worden via HDMI. Toch niet als je de teletekst-interface via de tv wil gebruiken. Maar praktisch elke satellietontvanger kan ook teletekst genereren. En deze werkt wel via HDMI.

 

Ik kijk dus eigenlijk dagelijks teletekst via HDMI...

 

Zit er eigenlijk ook al lang op te wachten, want als je naar één-hd kijkt en je bvb in 't weekend voetbaluitslagen in de gaten wil houden, moet je telkens switchen naar de één-sd, teletekst bekijken en daarna terug.. Niet zo handig. Ik hoop dat dan ook het voorlopen van de teletekst-ondertiteling zoals ik die hier en daar opmerk (bvb op RTL-4 hd), en het ontbreken van epg op SBS-6 hd in orde komt.

 

greetz,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat Teletext hier bij ons zo populair is... in de rest van de wereld is het nooit een succes geworden...

 

Daardoor als je als provider encoders en multiplexers e.d. aanschaft dan zit deze optie er niet standaard bij en wil je die erbij hebben dan is door de krappe afname van deze teletekst optie dit in verhouding schrikbarend duur.

 

Maar gelukkig heeft CDS de populariteit van Teletext bij ons ingezien en investeert in deze extra opties. Alleen voor ons is het uiteraard aan de late kant...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Teletekst is zo'n beetje het mooiste medium wat er bestaat. Duidelijk dat het een tekortkoming is als de "wereld" dat niet zou hebben.

Dat is toch volgens mij meer buiten Europa?

 

Het is snel en gemakkelijk te bedienen, zelfs met de afstandsbediening in de linkerhand, en ik ben rechtshandig.

 

voor een succesvol invoering van HD is invoering van teletekst zeer belangrijk.

 

nb

vind zelf jammer dat de NOS teletekst zowel in aanbod als kwaliteit achteruit is gegaan.

zelf prefeer ik ARD Text het meest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

voor een succesvol invoering van HD is invoering van teletekst zeer belangrijk.

De opvolgers mbt de rode knop zijn nu zeer sterk in opmars... Teletekst heeft zeker als alles gedigitaliseerd is geen lang leven meer...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

voor een succesvol invoering van HD is invoering van teletekst zeer belangrijk.

De opvolgers mbt de rode knop zijn nu zeer sterk in opmars... Teletekst heeft zeker als alles gedigitaliseerd is geen lang leven meer...


nee, maar dan een voortzetting van het huidige teletekst, alleen in een andere vorm

ken je de uitspraak van Spock? "It's alive Jim, but not as we know it!"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
GB heeft Teletekst al lang geleden afgeschaft omdat het analoog is.
Kun je uitleggen wat er dan analoog aan is?
Ik dacht dat het een digitaal systeem is geschikt gemaakt om via een analoge weg te zenden maar dan nog steeds uit nullen en enen bestaand.
En daarom ook uitstekend digitaal uit te zenden wat via de sat dan ook gebeurt.

Teletekst of Ceefax is in GB sinds december 2009 afgeschakeld.
Op de sateliet was enkel nog een samenvatting omdat er daar ook Skytext beschikbaar is.

Origineel bericht van: Littlesat
De opvolgers mbt de rode knop zijn nu zeer sterk in opmars... Teletekst heeft zeker als alles gedigitaliseerd is geen lang leven meer...
Er zijn op dit moment enkele voorstellen gepresenteerd op de beurzen.
Er is nog niet gekozen voor een systeem.
Laat staan dat er al iets in de huiskamer staat wat futureproof is.
Nadat er gekozen is voor een nieuw systeem duur het nog 10 jaar voor dat het ingeburgerd is en de stekker uit het oude systeem kan.
Het is dus zeer verstandig van CDS om nu nog te investeren in apparatuur om teletekst te realiseren en te synchroniseren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...