Ga naar inhoud


Gebruik vast voiptoestel overal in huis


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Ik denk Bram dat het beste nog steeds is om een normale netwerk kabel te trekken. Lijkt me stukken goedkoper als al die adapters die je moet kopen. Of probeer het met WLAN. Er is een merk (die ik je in een PM kan en mag noemen) die vaste voip telefoons levert waar je een speciaal wifi stickje in kan steken zodat deze vrij en overal als 'vaste' wifi voip telefoon te gebruiken is. Je hebt dan gelijk overal internet. Dus ik zou veel meer in Wifi investeren in een verzorgings tehuis ipv met die LAN-stroom adapters.

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als het om een merk gaat, mag je die ook gewoon in een antwoord op dit bericht noemen.

 

Of is het een geheim merk? wink

 

SNOM is zo'n merk. Wel prijzige telefoons hoor.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Helaas is het nog geen weer om een proef op een camping uit te voeren.

 

Ik werd hieraan vandaag weer herinnerd door een artikel op Slashdot.

 

Het kan kennelijk toch ook op grote schaal worden toegepast. Internet via het stroomnet ! Dus ook tegelijk telefoon via het stroomnet ?

 

Zie bijgaande tekst:

 

The UK is giving powerline broadband a serious trial once again, in up to 1000 homes in Liverpool. The technology was once hailed as an alternative to ADSL, delivered over the electricity mains, but lost out because of radio interference and price. The UK government is backing the installation of smart meters across the country, and it seems a new generation of 200Mbps powerline broadband could ride on that, cutting the installation costs. What about the interference issues? A recent FAQ from the regulator, Ofcom, says it has not found any evidence of a breach of EMC rules, but is keeping an eye on it."

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste OT,

 

Digistroom ken ik niet.

 

Inmiddels is er ook al een naam voor een dergelijke verbinding.

 

Namelijk een PDSL (Powerline Digital SubScriber Line) aansluiting naast een ADSL. Alleen de koperdraad is anders.

 

Power line-based broadband, also known as Powerline Digital Scubscriber Line (PDSL) delivers data networking as a high frequency signal sent over the electric grid, instead of using telephone cables or fibre-optics.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...