Ga naar inhoud


Freezes met intern sharen


Digipaps

Aanbevolen berichten

Hoi allen, ik heb hier een DB7025 staan die dienst doet als server voor een DB7020 in de slaapkamer. Beiden draaien met PLI Jade3 en CCcam.

 

Sinds een mooi poosje heb ik freezes op de 7020 in de slaapkamer.

Wel is het zo dat de 7020 altijd geheel wordt uitgeschakeld als we niet meer kijken.

 

Wat kan de oorzaak voor die freezes zijn??

 

iemand een idee?

 

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: iemand
en aangezien je een 7020 hebt...
vervang de 22Khz elco ook (preventief) om dit uit te sluiten

zie
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1847547/all/DM7020_wie_weet_een_oplossing_


Er zit een compleet nieuwe voeding in de 7020....dus??

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens en dit ter aanvulling....de freezes komen voor bij het kijken van b.v. RTL4...hij werkt en dan ineens voor enkele seconden soms wel 20 staat het beeld stil..om daarna weer terug te komen en weer speelt.

Hetzelfde gebeurt dan wat later weer...

 

Ik heb dus de indruk dat het iets met het sharen (intern) te maken heeft, maar wellicht zie ik het wel verkeerd.. blush

 

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het losdraaien en desolderen maar een op een sloopprint met SMD-condensatoren erop.

 

Mocht je het niet aandurven, dan PM je maar. T'is nog geen 10 minuten werk.

 

Als bijlage een foto van een herstelde 7020.

Met een gewone elco (geen SMD-behuizing).

Je kunt hierop duidelijk zien hoe de polarisatie moet zijn.

post-38911-1318261412,3274_thumb.jpg

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een poging waard: in mijn opstelling (met een 8oo en een 7020) weet ik dat het een stuk beter werkt als ik de 7020 als server instel als dat ik dat de 800 laat doen.

Ik lees ook dat dat eigenlijk niet nodig zou zijn, maar het werkt blijkbaar wel zo.

Misschien is het met de 7025 ook wel zo omdat het ook een E2-machine is...

 

Draai de 2 config-files eens om, en kijk of het beter werkt.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps

Ik heb dus de indruk dat het iets met het sharen (intern) te maken heeft blush

digipaps


Dat zou natuurlijk kunnen, maar een (bijna) defecte condensator zorgt er voor dat de lnb (tijdelijk) terugvalt naar de lage band. Als daar ook een transponder zit, dan blijf je signaal houden, maar geen ontvangst.

Sharen met een zender in de lage band zal wel niet lukken, dus probeer eens te testen met een FTA zender in de hoge band. Als die ook uitvalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Dat zou natuurlijk kunnen, maar een (bijna) defecte condensator zorgt er voor dat de lnb (tijdelijk) terugvalt naar de lage band. Als daar ook een transponder zit, dan blijf je signaal houden, maar geen ontvangst.

Sharen met een zender in de lage band zal wel niet lukken, dus probeer eens te testen met een FTA zender in de hoge band. Als die ook uitvalt...



Hoe kan het dan dat de 7025 wel gewoon beeld blijft geven op dezelfde zender afgesteld?....dat snap ik dan niet.

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Als beide ontvangers staan doorgelust, dan klopt dat idd niet.
Hebben beide ontvangers een eigen aansluiting aan een (twin-) lnb, dan kan dat prima.


Beiden hebben een eigen coax naar een twin LNB, maar kennelijk lag het probleem ergens intern.

Ik heb op de 7020 bij netwerkinstellingen het gebruik van een gateway aangevinkt en het IP ingevuld....daarna geen freezes meer.
Kan iemand mij uitleggen wat dit er precies mee te maken heeft?

Hele netwerk draait hier via een modem/router + daarnaast een wifi router/switch....zoals gezegd werkt het nu..

Een ander probleem doet zich nu voor, ik kan nu geen verbinding maken met beide dreamboxen via b.v. smart FTP of cute FTP...ze worden niet gevonden.
iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Zal ook wel weer met die routers te maken hebben denk ik ??

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gateway verzorgt het verkeer naar een ander netwerk, bij particulieren is dat meestal het internet.

Bij sharen is het natuurlijk noodzakelijk dat de ontvangers elkaars ip adres kennen en dat er geen ander apparaat hetzelfde ip adres krijgt toegewezen.

 

Het gemakkelijkst gaat dat door de ontvangers handmatig een vast adres te geven die wel in de juiste range ligt, maar niet door de router kan worden uitgegeven aan een ander apparaat.

 

Het FTP probleem kan ik alleen verklaren als je ip nummers hebt gebruikt die niet in dezelfde range liggen als de rest van je netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...