Ga naar inhoud


werkt een draaibare schotel met de VU+ duo?


Angeline

Aanbevolen berichten


met wat zoeken in dit forum en andere fora zul je erop uitkomen dat een draaibare installatie werkt met je VU+

MAAR, eerlijk als ik ben, dan heb je niet veel aan een twin-tuner zoals de vu+ duo is.

 

a) je hebt erg beperkt opnemen en iets anders kijken (coax softwarematig doorlussen)

B) je wacht tot dat je een ons weegt

c) je kunt een extra tweede schotel nemen met multifeed single LNB's voor meerdere posities maar ook dan is het redelijk beperkt inzake opnemen en onafhankelijk kijken.

 

de twintuner is bedoeld voor een twin LNB multifeedantenne

HET KAN OOK met één draaibare maar dan doe je het twintuner principe tekort.

 

my two cents.

ciao

 

Hell's Bells

AC/DC

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook een motor tussen , via usauls werkt hij hier niet , terwijl hij op mijn dreambox 7025 en 7000 daar wel op werkt , heb nu alle satelieten handmatig opgezocht en opgeslagen , zijn veel meer mensen die hier problemen met hebben , en mijn schotel is echt wel goed uitgericht , en op de dream geen probleem .

 

Tevens heb ik er een 2de schotel bij achter met duo lnb , mooi voor het opnemen ,

 

gr martin

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martis

Tevens heb ik er een 2de schotel bij achter met duo lnb , mooi voor het opnemen ,
gr martin


een duo lnb is de algemene omschrijving voor een LNB die twee noise blocks heeft en wel voor 19,2 en 23,5
ik sprak over een twin LNB die twee onafhanhelijke sat tuners kan voeden.

Hell's Bells

AC/DC

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook wel dat het zonder motor makkelijker is, maar ik heb nu eenmaal die motor hangen (die hangt er al 3 jaar) - en zelf kan ik het niet veranderen. Dus die motor zal helaas moeten blijven.

 

hoezo beperkt opnemen?

 

wachten tot je een ons weegt? - zo langzaam draait dat ding niet naar een andere satelliet hoor.

 

Tja, en de reden dat ik een twintuner wil - is meet dat ik de VU+ een leukere vind dat de dreambox.

 

Kan je niet opnemen dan op de 2e tuner zolang je op dezelfde satelliet zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb dezelfde vraag en dezelfde configuratie.

 

Een Duo LNB aangesloten op een Disecq motor levert het volgende probleem op.

 

Tuner A kan alleen maar Disecq A/B of rotor zijn.

Tuner B is doorlus Tuner A.

 

Kies je rotor gaat er maar 1 van de Lnb`s gebruikt worden en de schotel steeds draaien, dus geen voordeel van de Duo-Lnb.

 

Tuner A op Disecq A/B schakelt tussen 19 en 23 graden maar geen rotor beweging meer.

 

Diseqc switch tussen Tuner A en Tuner B voor rotor en Duo-Lnb geeft volgens de berichten problemen.

 

Moet nog testen Tuner A op Diseqc A/B voor de Duo-Lnb en een kabel naar Tuner B op stand rotor en aangesloten op de rotor.

 

Alleen de Duo-Lnb heeft maar 1 uitgang dus vraag ik af of dat wel goed gaat want de rotor doorlus heeft dan geen Lnb meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je vertellen dat een rotor niet overal werkt, anders waren er niet zoveel topics hier over geopent , ook op de andere boards , dus die antwoord vind ik te makelijk , mijn motor is ook goed uitgericht en werkt prima op de dream , maar niet op de vu , niet op tuner a of b

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt verder kom ik dus niet!

In de handleiding lees ik dat het zou moeten werken. maar kennelijk zijn er veel mensen met problemen.

 

Dat ik de VU+ duo niet volledig gebruik emt een rotor ben ik het mee eens, maar ik heb dat systeem nou eenmaal zo, en dat is nou het ding waar ik slecht in ben (schotel afstellen).

 

een twin lnb (met 2 uitgangen) zou ik zo kunnen vervangen op mijn schotel, geen probleem. Maar lost dit het probleem van het gebruik van de twintuner op?

 

en dan nog..

of de motor werkt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

twin lnb zou idd je tweede tuner van je vu+ kunnen aanspreken.

 

Zoals je zelf al aangaf weet je dan natuurlijk dat je enkel kan gebruiken op dezelfde sat om op te nemen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik mijn VU+ met een Disecqmotor en een quad-LNB.

Die paar seconden, die nodig zijn om te draaien tusen b.v. 19,2 en 23,5 zie ik niet echt als een probleem. Het is maar weinig nodig te draaien tussen twee satellieten. Twee van de uitgangen kunnen worden gebruikt om de twee tuners te voeden. Opnemen gebeurt toch meestal op dezelfde satelliet. Groot voordeel van

de motor vind ik de vrijheid toch eens op een andere satelliet te gaan kijken. De clarckbelt is grotendeels te volgen.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat mijn motor zowel diseq als usals aan kan. Gebruik meestal usals.

 

Het duurt inderdaad niet lang tussen astra 1 2 en 3 te schakelen vind ik, dus dat is geen probleem. En je hebt gelijk, opnemen doe je meestal toch op dezelfde satelliet. Het gaat mij er ook om, dat als je iets opneemt, je ook wat anders kijken kan!

 

Prettig dat dus een motor met een twin (of nog meer uitgangen) lnb kan. En vooraal ook met de VU+!

Link naar reactie
Delen op andere sites

usals is een vorm van disecq

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...