Ga naar inhoud


Samsung LED TV's nu canaldigitaal geschikt dmv update


passievol

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Mark via Sat

Ik heb vroeger wel eens zo'n SD uitzending op een Full HD toestel gezien en dit zag er echt niet uit.
Bedankt.


Ik ook en heb direct de afstandbediening afgepakt.

Vervolgens alle "beeldverbeteraars", "live contrast", "living colors" en andere meuk uitgeschakeld. Daarna het juiste beeldformaat, kleurwarmte, helderheid en contrast gekozen en voilá: nauwelijks te onderscheiden van opgeschaalde SD.

Zoals al veel vaker op dit uitstekende forum valt te lezen: bijna alle TV's staan standaard helemaal verkeerd ingesteld voor analoge signalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Mark via Sat

Ik heb vroeger wel eens zo'n SD uitzending op een Full HD toestel gezien en dit zag er echt niet uit.
Bedankt.


Ik ook en heb direct de afstandbediening afgepakt.

Vervolgens alle "beeldverbeteraars", "live contrast", "living colors" en andere meuk uitgeschakeld. Daarna het juiste beeldformaat, kleurwarmte, helderheid en contrast gekozen en voilá: nauwelijks te onderscheiden van opgeschaalde SD.

Zoals al veel vaker op dit uitstekende forum valt te lezen: bijna alle TV's staan standaard helemaal verkeerd ingesteld voor analoge signalen.

Jij zegt analoog, maar het gaat over SD, dat is niet per definitie analoog.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat het slecht weergeven van SD signalen op een HD TV werd/wordt veroorzaakt door het slecht opschalen van het (digitale) SD signaal door de televisie?

 

Bij die nieuwe gecertificeerde TV's van Samsung (en ook Loewe) zit de decoder geintegreerd in de TV. Ik mag toch aannemen dat deze het signaal digitaal doorgeven toch?

 

Het lijkt mij erg onhandig als je voor een SD uitzending alle instellingen van de TV moet wijzigen. En dan zeker weer alles terug zetten als je doorzapt naar een HD kanaal?!

 

Bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: passievol
Nieuws t.a.v. canal digitaal en Samsung
Deze modellen zijn voorzien van DVB-S tuner:

UE..C6700
UE..C6740
UE..C6800
UE..C6820
UE..C7700
UE..C8700
UE..C9000

Nieuwe Software laden (versie 3001.1), Ci module erin en kanaallijst laden ...klaar.
Je kunt zelfs de keuze maken tussen SD en HD lijst. Werkt TOP !
Alles netjes op volgorde volgens de canaldigitaal lijst.
Als je aan de TV een USB harde schijf hangt kun je de programma's in HD (of SD) opnemen. Mooi alles in 1.




Heb je gelijk de nieuwe apps van internetTV geinstalleerd?
TVgids
moviemax
etc.


Ga van de week even proberen of de moviemax gaat werken (huurfilms via internet).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hoe je de beeldinstellingen kan aanpassen voor internet@tv? Ik heb m'n tv in movie mode staan standaard voor alle ingangen en ook voor de interne tuners, wat dus betekend dat alles een beetje gedimd is kwa backlight etc.. Maar zodra ik op internet@tv druk zit ik gelijk in een zonnestudio zo veel licht dat dat ding geeft..

 

Gr..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een samsung tv LE40C750 aangeschaft, welliswaar eentje zonder sat tuner. Ben er zeer tevreden over.

 

Die internet apps zijn wel tof, Heb ook al eens gedacht om via moviemax een film te huren. Heb me wel al een account aangemaakt via de pc en zelfs al een betaling gedaan.

 

Ook de andere apps zijn goed, behalve die die een programmagidsvoorstelt. Deze is alleen maar now en next zo te zien, ik geraak niet in tijd.

 

Bestanden lezen op mijn andere pckens lukt ook tamelijk. Scherm gebruiken als pc scherm is ook goed te doen. Ga nog een nieuwe pc in mekaar steken nu om nog meer deze combi te gebruiken. Zo kan ik makkelijker films kijken zonder ze eerst op dvd te moeten branden.

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook twee samsung plasma TV's gecertificeerd door Canaal Digitaal. Het gaat om de volgende types:

 

PS50C7700YW PVR

PS63C7000YW PVR

 

Zijn er mensen die deze TV's hebben gekocht en zo ja hoe zijn jullie ervaringen met de ontvangst van HD kanalen via de ingebouwde tuner?

 

Ik vraag dit omdat er nogal wat onduidelijkheid bestaat over sateliet ontvangst met deze TV's;

 

1) Volgens de specificaties op de samsung website zit er helemaal geen DVB-S ontvanger in.

 

2) "Platte TV Discounter" in Groningen vertelde mij dat er wel een DVB-S2 tuner inzit, maar dat nog niet alle HD kanalen ontvangen konden worden (het werkt nog niet goed)

 

Zijn er hier mensen met ervaringen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een moviemax filmpje geprobeerd via de internettv app.

Beeld is volgens mij geen HD en geluid in stereo (je kan een DIVX kopen maar dat is me weer te duur; tenminste voor de film wij kozen) en dat is jammer met dit prachtscherm.

 

Ik gebruik niet al te snel wireless internet dus af en toe een pauze om de buffer voor te laden was wel nodig. Gezien de film nogal slecht was kon ik het geduld niet opbrengen de film volledig af te kijken (toch beter de recensies lezen voortaan :))

 

Al met al niet echt mijn ding dus ik ga weer opzoek naar een nieuwe videotheek voor bluerays (degene die hier in de buurt zat is er 2 maandjes geleden mee gestopt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mark via Sat
Er zijn ook twee samsung plasma TV's gecertificeerd door Canaal Digitaal. Het gaat om de volgende types:

PS50C7700YW PVR
PS63C7000YW PVR

Zijn er mensen die deze TV's hebben gekocht en zo ja hoe zijn jullie ervaringen met de ontvangst van HD kanalen via de ingebouwde tuner?

Ik vraag dit omdat er nogal wat onduidelijkheid bestaat over sateliet ontvangst met deze TV's;

1) Volgens de specificaties op de samsung website zit er helemaal geen DVB-S ontvanger in.

2) "Platte TV Discounter" in Groningen vertelde mij dat er wel een DVB-S2 tuner inzit, maar dat nog niet alle HD kanalen ontvangen konden worden (het werkt nog niet goed)

Zijn er hier mensen met ervaringen?


heb er 1, 2 maanden in gebruik helaas de sat tuner nog niet uitgeprobeerd maar zit er wel in. vind de beeldkwaliteit in ieder geval beter dan mijn vorige lcd samsung tv geen blokvorming of iets dergelijks meer.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb een Samsung LE32C579, met zo'n triple receiver (DVB-T, DVB-C en DVB-S2) als slaapkamer TV. Neem de hier genoemen beperkingen van alles in één voor lief. Heb nu alleen TV aan plafond-beugel hangen, met 3 kabeltjes er naar toe (coax, 230V en LAN). Lekker opgeruimd en strak.

 

Heb nog geen CD firmware voor deze (in Duitsland gekochte) TV kunnen vinden. Moet het dus doen met de standaard voorzieningen en handmatig (TV -> USB -> PC -> USB -> TV) met een editor alle kanalen op volgorde zetten.

 

Zowel video als audio van SD en HD uitzendingen (Astra 1, 2 en 3) zijn goed. Het zappen is wat langzamer dan ik met mijn Rebox receiver gewend ben, maar niet storend.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Het zappen is wat langzamer dan ik met mijn Rebox receiver gewend ben, maar niet storend.


Ik zou het heel vervelend tot zeer storend vinden.
Ik heb ook een REBOX RE-8000 en deze zapt zeer traag, van de ene zender naar de ander HD zender wel tot 3sec. , als dit bij de SAMSUNG tv nog trager is, zou ik het dus niet niet storend noemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Het zappen is wat langzamer dan ik met mijn Rebox receiver gewend ben, maar niet storend.


Ik zou het heel vervelend tot zeer storend vinden.
Ik heb ook een REBOX RE-8000 en deze zapt zeer traag, van de ene zender naar de ander HD zender wel tot 3sec. , als dit bij de SAMSUNG tv nog trager is, zou ik het dus niet niet storend noemen.

ben sinds gister eigenaar van een samsung 6700 .
meteen het service menu in gedoken en de pvr functie ingeschakeld smile
met de cd cam zappen is ongeveer 3 seconden.
hij is sneller als mijn topfield en langzamer als mijn inverto scena
heeft iemand een aston cam in zijn samsung >hoe snel zapt ie daarmee?

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...