Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Is T1 defect? Alleen T2 gebruiken


hanshcjmeyer

Aanbevolen berichten

Volgens mij is T1 in mijn Rebox kapot. Ik heb 2 gescheiden kabels die mijn Rebox in gaan. Ingesteld "gescheiden". Tot voor kort had ik op zowel T1 als T2 gewoon signaal en beeld. Sinds enkele dagen geen beeld via T1, wel via T2. Ik heb eerst de instelling "doorlussen" geprobeerd. Daarna had ik helemaal geen beeld meer. Vervolgens de kabels gewisseld tussen de aansluiting T1 en T2. Nog steeds geen signaal/beeld op T1 en nog steeds signaal/beeld op T2. Is mijn conclusie correct dat T1 kapot is?

 

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik T1 niet gebruik? En alleen T2 gebruik? Kan ik op een of andere manier T1 "uitzetten"?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites


tijdens kijken op de OK knop drukken, dan met de rode knop kiezen tot je Tuner hebt geselecteerd, en dan kan je met de pijltjes de tuner kiezen. afsluiten door enkele keren op OK te drukken

 

 

Maar aangezien je een 8000 hebt kan het al niet aan de HD liggen. Heb ook af en toe geen beeld op tuner 1/2 afhankelijk van de kabelaansluiting, en blijkbaar kan een te grote HD rare dingen veroorzaken...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Volgens mij is T1 in mijn Rebox kapot. Ik heb 2 gescheiden kabels die mijn Rebox in gaan. Ingesteld "gescheiden". Tot voor kort had ik op zowel T1 als T2 gewoon signaal en beeld. Sinds enkele dagen geen beeld via T1, wel via T2. Ik heb eerst de instelling "doorlussen" geprobeerd. Daarna had ik helemaal geen beeld meer. Vervolgens de kabels gewisseld tussen de aansluiting T1 en T2. Nog steeds geen signaal/beeld op T1 en nog steeds signaal/beeld op T2. Is mijn conclusie correct dat T1 kapot is?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik T1 niet gebruik? En alleen T2 gebruik? Kan ik op een of andere manier T1 "uitzetten"?

De tuner1 laten maken via een dealer, dan is het probleem toch opgelost?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Is mijn conclusie correct dat T1 kapot is?

Ik denk dat dit een goede conclusie is want doordat je de kabels naar T1 en T2 gewisseld hebt en T1 het nog steeds niet doet en T2 wel sluit je uit dat het eventueel aan de kabel, F-connector of DiSEqC switch naar de T1 aansluiting ligt.

Je vraagt nu wel een tijdelijke oplossing om alleen T2 te gebruiken maar ik sluit me bij het advies van David aan om hiermee naar de dealer te gaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Volgens mij is T1 in mijn Rebox kapot. Ik heb 2 gescheiden kabels die mijn Rebox in gaan. Ingesteld "gescheiden". Tot voor kort had ik op zowel T1 als T2 gewoon signaal en beeld. Sinds enkele dagen geen beeld via T1, wel via T2. Ik heb eerst de instelling "doorlussen" geprobeerd. Daarna had ik helemaal geen beeld meer. Vervolgens de kabels gewisseld tussen de aansluiting T1 en T2. Nog steeds geen signaal/beeld op T1 en nog steeds signaal/beeld op T2. Is mijn conclusie correct dat T1 kapot is?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik T1 niet gebruik? En alleen T2 gebruik? Kan ik op een of andere manier T1 "uitzetten"?


Als je helemaal zeker wil zijn dat T1 het niet doet, moet je even een fabrieks reset uitvoreren, dan kun je eventuele foute instellingen ook eleimineren....
H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Raar maar waar: na de installatie van de nieuwe/laatste firmware doen beide tuners het weer.

 

Blijkbaar was de T1 niet defect, maar niet geactiveerd (stond niet aan)?! Kan dat? Is er een manier om een tuner aan of uit te zetten? Kun je dat ook per ongeluk doen? Zoals in het oorspronkelijke bericht aangegeven: ik heb/had niets aangepast: geen firmware, geen instellingen, niets. En toch stond T1 uit. Misschien spontaan een bitje 'omgevallen'.

 

Misschien helpt het opnieuwe laden van de firmware ook in andere gevallen, bij mensen met soortgelijke problemen.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik weet is er geen mogelijkheid om een Tuner op non-actief te zetten, dus ook niet per abuis.

 

Je kunt wel in de zenderlijst een selectie maken voor de weergave van Tuner1 of 2 of beiden (dit is standaard) maar daarmee zet je de Tuner nog niet op non-actief.

Maar, ik geef toe dat dit wel vreemd is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...