Ga naar inhoud


Opname PVR afspelen op externe harde schijf


theboyk

Aanbevolen berichten

Wie kent deze situatie:

je wil in de woonkamer opnemen maar de opname later met de externe harde schijf ergens anders afspelen?

 

Ik weet niet of alle HD PVR's in hetzelfde formaat opnemen (.TS) maar zoek dus een HD PVR die op USB 2.0 harde schijf opneemt maar....waarvan je dus de opname ook ergens anders kunt afspelen. Dus harde schijf losmaken en beneden op de tv aansluiten+afspelen. De USB harde schijf is tevens media player.

 

Wil graag iemand adviseren die ergens anders opneemt en ergens anders wil afspelen, gaat voornamelijk om engelse HD zenders.

 

Extra; als iemand een opgenomen bestandje heeft die ik per email mag testen vind ik het ook prima.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn weinig recorders die in precies hetzelfde formaat opnemen. Het is meestal een TS met vaak een bijzondere header.

 

Kortom je kunt geen generieke oplossing bieden die voor allemaal werkt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem zelf per NAS op en kan die meenemen naar derden

daar sluit ik de NAS aan op LAN en kan afspelen met bijbehorende mediaplayer....

 

bijbehorende mediaplayer is de crux

de xxxx.ts data op de schijf van NAS of usb schijf kun je benaderen met een mediaplayer als client (dus een laptop met vlc)

 

maar dit werkt niet "

Citaat:
De USB harde schijf is tevens media player
"

 

er zijn geen simpele usb 2.0 schijven (mij bekent) die tevens een mediaplayer / mediaserver zijn voor .ts bestanden

 

enkele apparaten waar je een usb schijf aan hangt (nieuwere TV-toestellen) kunnen per dnla/uPnP wel mediabestanden weergeven maar niet alle formaten.

 

als je de TS naar een mpeg converteert werkt het bij sommige dnla/uPnP apparaten wel.

ciao

 

 

 

Spiral

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle informatieve antwoorden.

 

Wat kan ik deze (toekomstige) klant aanraden?

Hij wil een HD PVR en dus op usb opnemen.

Gewoon 2 receivers...maar dat is overkill lijkt me.

 

Hij liet trouwens een Lacie mediaplayer/harde schijf zien...heef wel een netwerkaansluiting zei hij.

 

Iemand die mij een mooie combinatie/speler kan laten zien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja op een groot usb sticky kun je ook opnemen om dat mee te nemen naar derden.

maar wat men precies wil en kan is altijd de vraag

als die netwerkschijf in z'n netwerk hangt (ext3 geformateerd) kan die natuurlijk op deze mounten opnemen en nadien die disk umounten na te hebben opgenomen en afkoppelen

 

hotplugable is het niet.

ciao

 

Spiral

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...