Ga naar inhoud


[DM500HD] Streamen en opnemen op NAS


grox

Aanbevolen berichten

sinds gisteren heb ik een Synology DS107+. Hierop staat DSM3.0 geinstalleerd, ik krijg het echter niet voor elkaar om films op de synology te streamen op de DM500HD. Kan iemand me aangeven stap voor stap hoe ik dit moet instellen?

 

Bovendien kan ik niets opnemen op de NAS. Hoe moet ik de dreambox instellen op te kunnen opnemen op de NAS? Ik heb in de root van de NAS een map gemaakt met DREAMBOX zodat ik de opnames daar wil opslaan. Hoe dit in te stellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij heeft de synology een ander pad naar publieke mappen

dus onder root eentje aanmaken is principieel verkeerd

 

Citaat:
Der Mount-Pfad hierzu lautet: "/volume1/<sharenaam>"

daar root~mappen niet benaderd kunnen worden door derden (of je moet heel wat andere zaken regelen)

 

dus maak die map aan onder volume1 en kies kleine letters in plaats van hoofdletters voor alles

 

bovendien moet per nfs dat ip adres van de dm500 in je webinterface van de synology worden toegevoegd

zie afbeelding

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord. Ik heb de map gedeeld met NFS rechten, er is 1 volume op de NAS, deze als /volume1/dreambox/ ingegeven maar nog steeds krijg ik geen verbinding....

 

nog maar ff verschillende dingen uitproberen, anders gaat de NAS weer weg! Dat was namelijk waarom ik hem gekocht had!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou jammer zijn.

meerdere mensen hebben het even niet door hoe die verbinding in te stellen is alhoewel je wel een en ander moet weten

ofschoon NFS-server enkel met die IP-adressen als veiligheid werkt moet het netwerk wel browsable zijn (browsable = in te zien)

dat doe je als volgt:

 

1- zelfde workgroup en netwerk-Klasse instellen (is voor windows networking met samba)

2- hosts bestand aanvullen zodat iedere host bekend is bij de overige clients en vice versa (minimale netb broadcast voorwaarde) zet in /etc/hosts de nas erbij

3- aanmaken gebruiker met beheerders cq admin rechten - full access rw

4- delen mappen op gebruikers en synology ook op ip adres (eerder gegeven afbeelding)

5- soms de nas en daarna de clients herstarten

6- let op namen en of paswoorden evenwel in kleine letters (linux is case-sensative)

 

7- automount.xml aanpassen

in bestand etc/enigma2/automount.xml of dat bestand aanmaken

 

<mountmanager>

<nfs>

<mount>

<active>True</active>

<hdd_replacement>False</hdd_replacement>

<ip>192.168.2.XXX</ip>

<sharename>dreambox</sharename>

<sharedir>Harddisk</sharedir>

<options>rw,nolock,tcp</options>

</mount>

</nfs>

 

herstart dm

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...