Ga naar inhoud


werkingsprincipe codering bij cccam


Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of iemand nader kan toelichten hoe cccam te werk gaat als er een userrequest voor een zender is.

in principe kan de gevraagde codering uit drie bronnen komen:

1. een key op de ontvanger.

2. een lokale kaart.

3. een externe lijn, bv van de andere ontvanger in huis.

in de ccam.cfg staat een lijstje van 'servers' op volgorde.

Nu kan ik me meerdere werkwijzen voorstellen:

A: de vraag om decodering wordt tegelijk aan 1, 2 en 3 doorgezonden en wie het eerste zijn hand opsteekt, mag de key leveren.

B: de vraag wordt na elkaar gesteld aan de geregisteerde bronnen als genoemd onder 1, 2 en 3, maar in welke volgorde dan? Ik zet natuurlijk niet voor niks 1, 2 en 3 in die volgorde neer, maar ik WEET daar niks van, het is een gok.

en wat betreft de servers onder 3, heeft de volgorde van de servers in cccam.cfg nog invloed op de request of niet?

Dank voor iemand die wat kennis van zaken wil delen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: stefan.wolfrum
maar hoe achterhaal ik de volgorde van de shares? want die wil ik nl beïnvloeden.


Dat is WAN-sharing, hebben ze hier niet graag.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom meteen WAN? wat dacht je van LAN?

ik heb één deco in de woonkamer, één in de slaapkamer en één op kantoor (die laaste is overigens tijdelijk weg, want de oude is verkocht voordat de nieuwe er is...).

Het is waar dat een LAN-share in de trant van 192.168.1.5 op precies eendere wijze wordt afgehandeld als een externe door cccam, daar kan ik ook niks aan doen.

Aangezien het LAN naar kantoor traag reageert, door een langzame verbinding en twee extra routers ertussenin (bevindt zich in een ander pand, 30 meter verder op het terrein) wil ik preferent tussen de twee decos in huis communiceren,dat verbetert de zapsnelheid (denk ik).

 

@henksat:

Maar afgezien daarvan, ik wil het werkingsprincipe weten, en dat lijkt me een gerechtvaardigde vraag.

Als je hier moeite mee hebt zul je heel cccam in de ban moeten doen, en eigenlijk ook alle satellietdecoders die niet geheel zijn afgeschermd en getrouwd met hun kaart, want je kunt er wat mee tegenwoordig (zei mijn oma altijd) wink

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cccam gaat eerst je naar je lokale kaart toe. Als die er niet is of niet de zender bevat zal hij naar de 1e hop1 gaan. 2e hop1 3e hop1 etc. Daarna hop2 en dan hop3 etc.

Hij vraagt wel aan meerdere tegelijk volgens mij eerste die reageert neemt hij mee. Ook onthoudt hij welke laatst gebruikt is etc.

Hij pakt ze in volgorde die in je cfg staat, bovenste c eerst dan die eronder.

Als je 2 boxen hebt met cccam, beide een kaartje hebt, en je haalt uit 1 box de kaart. Zet die aan bekijkt een zender en stopt de kaart erin zal hij nog een tijdje (verschilt) de ecm van de andere kaart halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt de decoder(s) waarvan je de kaart(en) niet wenst te gebruiken blokkeren door deze regel in de cccam.cfg:

 

IGNORE NODE: <nodeid>

 

Zet daar het nodeid van de ontvanger op kantoor en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: voodoodoll
Origineel bericht van: DoeEensGek

Hij vraagt wel aan meerdere tegelijk volgens mij eerste die reageert neemt hij mee.


Nee dus, dat is het principe van GBox. CCcam doet dit niet, die gaat gewoon het lijstje af, first come first serve.

Maar hij vraagt dus ook 1 voor 1?
Weer wat geleerd dan smile.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even offtopic, maar deze vraag lijkt op een wanhopige canal digitaal techneut die aan het zoeken is naar een mogelijkheid om illegaal kijken aan te pakken en daarmee een schouderklopje wil halen bij zijn baas.. laugh:D

 

..geen offence hoor, het is maar een simpele gedachte van een simpele ziel die gewoon meeleest. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Even offtopic, maar deze vraag lijkt op een wanhopige canal digitaal techneut die aan het zoeken is naar een mogelijkheid om illegaal kijken aan te pakken en daarmee een schouderklopje wil halen bij zijn baas.. laugh:D

..geen offence hoor, het is maar een simpele gedachte van een simpele ziel die gewoon meeleest. smile

Had ik maar een baas frown .
Of bedoel je de topic starter? :P

Las trouwens dat ze married cards van irderto2 dus "gekraakt" hebben. Oplossingen tegen cardsharing lijken weer wat moeilijker geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...