Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Diseqc vraagje


krutchie

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik zit met een vraag waar ik niet achter kom. Eigenlijk is de vraag tweeledig. De eerste is algemeen, en had ook ergens anders kunnen staan.

 

op mijn schotel zit een dou lnb voor astra 19,2 en 23,5. Nu wil het zo zijn dat ik nog een lnb heb liggen en deze wil ik richten op astra 28,2. Nu is mijn vraag gezien de duo lnb min of meer al een (commited) diseqc switch is, wil ik graag weten wat voor switch (commited of uncommited) ik nodig heb om de boel probleemloos te kunnen laten werken.

 

mijn 2de vraag is hier na, kan de rebox hier mee overweg?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan het volgende proberen, soms werkt dit.

 

Je neemt een gewone 4-1 diseqc switch, en maakt een doorverbinding tussen ingang 1 en 2.

Op deze eerste 2 ingangen sluit je de duo lnb aan.

Op ingang 3 sluit je de losse extra lnb aan.

 

Wanneer je nu op diseqc 1 of 2 schakelt, Astra 19 en 23, wordt je ontvanger in beide gevallen doorgeschakeld met de duo lnb.

 

Het is volgens het boekje geen ideale situatie, maar in de meeste gevallen werkt het wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...