Ga naar inhoud


Wikileaks oprichter gearresteerd


Bigfoot

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ron1872
Een jaar geleden hadden we nog zo´n kritiek op de internet censuur in China en Myanmar, inmiddels speelt het gewoon hier bij ons in het vrije Westen. Wikipedia heeft de lijst met mirrors van Wikileaks inmiddels verwijderd van haar site:

Linkje artikel.


Een hoop van de informatie is persoonlijk en valt absoluut niet onder enige vorm van censuur. Hoe kan het zijn dat een mailtje van een ambassadeur bekend moet worden gemaakt? Jij zegt nooit iets in vertrouwen tegen iemand?

Daarnaast heb je ook nog zaken die geheim moeten blijven, al dan niet voor de veiligheid.

En als je al deze dingen weg streept blijft er maar bar weinig over van wat wiki leaks eigenlijk brengt.

Informatie wordt al zolang als er mensen zijn gefilterd voor het publiek. Het is goed dat dit soort dingen aan de kaak worden gesteld en soms doorbroken (denk aan de missen in het latijn in de middeleeuwen b.v.). Maar wat er nu gebeurt is zot. Dit heeft geen nieuwswaarde meer en is veranderd in een heksenjacht welke ervoor zorgt dat 16 jarige kinderen in de problemen komen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat vraag ik me toch ernstig af. Iedere keer als hier een stukje vuile was verschijnt, heeft hij daar de grootste moeite mee. Kennelijk zijn er dus zaken die maar beter verborgen moeten blijven. Maar ik zit inderdaad op een andere golflengte: openheid van zaken en eerlijkheid. Sommigen hebben het daar verrekte moeilijk mee wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Dat vraag ik me toch ernstig af. Iedere keer als hier een stukje vuile was verschijnt, heeft hij daar de grootste moeite mee. Kennelijk zijn er dus zaken die maar beter verborgen moeten blijven. Maar ik zit inderdaad op een andere golflengte: openheid van zaken en eerlijkheid. Sommigen hebben het daar verrekte moeilijk mee wink


Weer zo een posting waar echt niets inhoudelijks in zit. Waar basseer je op dat ik iedere keer als er een stukje vuile was wordt buitengehangen daar moeite mee heb? Vind eens 1 posting van mij waar je dit mee hard maakt?

Er zijn zeker zaken die beter verborgen kunnen blijven. Bijvoorbeeld meningen van mensen over andere mensen. Zij zijn daar om hun werk te doen en als ze iemand niet mogen draagt dit niet bij aan de werksfeer wanneer dit maar op het internet wordt geplant zonder toestemming.

En er zijn zaken wie juist goed zijn om bekend gemaakt te worden. Er is echter totaal geen filter op Wikileaks. Hierdoor hebben gangmakers teveel munitie om teveel mensen mee te trekken en gaan er kinderen in de problemen komen. Wat denk je dat er gebeurt als ze een jongen van 16 pakken in Amerika die mee heeft geholpen Mastercard plat te gooien? Die wordt een 'terrorist'.

Kijk maar eens naar jezelf nu Ron. Je krijgt een klein beetje tegengas van iemand en je reageert selectief op zijn (mijn) postings en vervolgens dramatiseer je de boel om jezelf te overtuigen van je gelijk. Je komt met aantijgingen die op niets gebaseerd kunnen worden en uiteindelijk trek je een conclusie waarbij je een negatief beeld van mij probeert neer te zetten.

Jij bent voor openheid en eerlijkheid, en ik heb daar moeite mee. m.a.w. ik ben voor leugens en bedrog?

En zie je Ron, een hele hoop mensen voelen zich veiliger in bondjes, in groepjes. Door wat jij nu doet in deze laatste posting van je probeer je mensen over de streep te trekken dat ik de boeman ben en jij de witte ridder. Enkel en alleen omdat ik vind dat sommige dingen niet openbaar hoefden worden gemaakt.

Zover gaan mensen om helemaal niets. We zitten immers voor 90% op dezelfde golflengte, maar jij wilt 100% en anders ben ik tegen je. Klinkt bekend?

Ik zou hier best wel eens met je over willen discusseren om mijn standpunten wat beter uit te leggen en de jouwe te beluisteren en overwegen, maar ik betwijfel of dit de juiste plek is. Als je wilt reageer ik nog wel op je als je niet wilt is het ook prima.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Wat denk je dat er gebeurt als ze een jongen van 16 pakken in Amerika die mee heeft geholpen Mastercard plat te gooien? Die wordt een 'terrorist'.


En terecht, al vind ik het woord 'terrorist' wat aan de forse kant. Ik zou het liever op cyber-hooligan houden ofzo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


Er zijn zeker zaken die beter verborgen kunnen blijven. Bijvoorbeeld meningen van mensen over andere mensen. Zij zijn daar om hun werk te doen en als ze iemand niet mogen draagt dit niet bij aan de werksfeer wanneer dit maar op het internet wordt geplant zonder toestemming.



Ik weet niet of jezelf de leaks een beetje doorgelezen hebt, maar persoonlijke meningen over Berlusconi en Putin zijn er door de media uitgevist, omdat men dat kennelijk wel nieuwswaardig vond. Het heeft echter totaal geen waarde.

Het gros van de berichten (en dat zit toch echt tegen de honderd procent aan) betreffen verslagen van vergaderingen, bijeenkomsten en diplomatieke rapportage´s vanuit het buitenland naar Washington. Op zich zouden die best geheim gehouden mogen worden, mits er geen onfrisse zaken besproken worden en dat is nu juist het probleem.

Men is niet voor niets zenuwachtig in Washington, wat staat er in de rest van de 99.5 procent van de Cables die nog in de wachtrij staan? Ik vermoed dat tot nu toe slechts de mildere berichtgeving naar buiten is gekomen met zo af en toe wat hardere informatie o.a. met betrekking tot spionage van VN gezanten. Schaadt die informatie Amerika? Ja natuurlijk, maar waarom is men dan op die toer gegaan? Als belastingbetalers hebben we wel degelijk recht op een stukje inzage als zou blijken dat onfrisse zaken op groter schaal hebben plaatsgevonden. Denk aan Watergate en de Pentagon Papers, die net als nu de Cables naar buiten komen.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Men dacht deze keer zaken onder controle te hebben door z.g. "embedded" berichtgeving. Eigenlijk vond ik Kate Adie's arrival voor aanvang van de battle toendertijd ook wel leuk. Wist de tegenstander dat het echt menens werd.

 

Nu heeft een of andere "onbekende" "bekende" brit uit de Balkan oorlog gezegd dat je als diplomaat niet meer kan dealen als achteraf alles breeduit op Internet wordt gegooid. Want dan wil niemand in de toekomst meer dealen volgens hem.

 

Dat z.g. "dealen" is misschien wel een extra thread hier waard.

Wij wokkers gingen altijd prat op recht op informatie om die dingen op te hangen. Laatste tijd wil men de wokken weer van het vuur en o wee als je bep. kanalen bekijkt..............

 

Neem maar aan als jij Leaks aansurft dat je keurig op een lijstje komt. Mirror of niet. Donatie levert extra punten op.

 

Van mij mag het, maar wees gewaarschuwd. Nu loopt echte Cyberwar............

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer


Neem maar aan als jij Leaks aansurft dat je keurig op een lijstje komt. Mirror of niet. Donatie levert extra punten op.



We hebben in feite nog steeds vrijheid van meningsuiting en vrijheid om informatie te vergaren, dus zolang registreren ze maar ieder IP-adres en dat zal ongetwijfeld ook gebeuren.

Origineel bericht van: rudolfdebeer


Van mij mag het, maar wees gewaarschuwd. Nu loopt echte Cyberwar............



Waar voorheen de mensen nog wel eens de straat op gingen is het nu verschoven naar van achter de PC. Anoniem, denkt men, via een Tor netwerkje wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...