Ga naar inhoud


[DM800HD] USB DVB-C Tuner beschikbaar?


Gast Sambir

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even hier op inhaken.

 

Gaat dit ook werken op een DM500HD? Want dat is ook wel interessant, daar deze alleen is in een sat-uitvoering.

Kon dit niet terugvinden in het dream-elite forum.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel

 

dit is het antwoord dat ik zocht.

ik gebruik momenteel open Pli en zou eens gaan kijken of daar drivers voor zijn. Anders keer nieuwe Elite proberen

 

groetjes

 

Origineel bericht van: mobieltje
Ja die werkt met de juiste image b.v. deze:

Dream Elite BH 1.3.3 OE1.6 DM8000 Multiboot

Dit is wel een oude image maar deze heeft al diverse DVB-T drivers.

 

Binnenkort komt er een nieuwe image van Dream Elite.

Waarschijnlijk zitten er dan ook de DVB-C driver in.

http://www.dream-elite.net/forum/forum.php

 

Grts.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
moet je er wel een usb poort op gaan bouwen


Die zit er toch al op in de vorm van een mini-usb poort. Een hubje er op aansluiten stel ik me voor en dan gaan met die banaan.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050

Die zit er toch al op in de vorm van een mini-usb poort. Een hubje er op aansluiten stel ik me voor en dan gaan met die banaan.
Greetz Nobody2050


Nee dat gaat niet lukken.
Mini USB Service Schnittstelle
Funktion: Update der Betriebssoftware

Hier is ook al wel eens gepost dat je een ombouwset kan kopen, maar dan vervalt de garantie.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zou me kunnen voorstellen dat een image voor de 8000 een limiet kent van 4 tuners. Als je dan vervolgens een 5de aansluit dan zou het zomaar kunnen zijn dat deze niet, minder, of geheel niet werkt.

 

Origineel bericht van: guppje29
Dank je wel

 

dit is het antwoord dat ik zocht.

ik gebruik momenteel open Pli en zou eens gaan kijken of daar drivers voor zijn. Anders keer nieuwe Elite proberen

 

groetjes

 

Origineel bericht van: mobieltje
Ja die werkt met de juiste image b.v. deze:

Dream Elite BH 1.3.3 OE1.6 DM8000 Multiboot

Dit is wel een oude image maar deze heeft al diverse DVB-T drivers.

 

Binnenkort komt er een nieuwe image van Dream Elite.

Waarschijnlijk zitten er dan ook de DVB-C driver in.

http://www.dream-elite.net/forum/forum.php

 

Grts.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zou me kunnen voorstellen dat een image voor de 8000 een limiet kent van 4 tuners. Als je dan vervolgens een 5de aansluit dan zou het zomaar kunnen zijn dat deze niet, minder, of geheel niet werkt.

 

Hoe kan je dat nu weten, das gewoon een gok.

Als hij er een vijfde tuner in wil prikken via usb, is dat zijn keuze!!

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Klopt, ik kan dat niet weten. Ik poneer alleen maar een theoretische stelling mbt wat ik gelezen heb op sat4all of pli-images. Ik heb hier uiteraard verder geen onderbouwing voor of een praktijk geval waarbij het niet werkt.

No offense trouwens.

 

Origineel bericht van: mobieltje
Citaat:
Ik zou me kunnen voorstellen dat een image voor de 8000 een limiet kent van 4 tuners. Als je dan vervolgens een 5de aansluit dan zou het zomaar kunnen zijn dat deze niet, minder, of geheel niet werkt.

 

Hoe kan je dat nu weten, das gewoon een gok.

Als hij er een vijfde tuner in wil prikken via usb, is dat zijn keuze!!

 

Grts.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sambir,

 

Na 5 berichtjes dwaalt het topic af naar de Dreambox 8000 maar daar ging de vraag helemaal niet over,.... die ging over de 800, afijn dat ene antwoord over Sundtec kan ons misschien verder helpen want het lijkt mij ook interessant om eens te kijken of er mogelijkheden zijn.

Suc6

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ondertussen heb ik z'on sundtek stickie gekocht en DVB-C werkt uitstekend op Gemini 5.0 zowel SD als HD zenders. Installatie is heel eenvoudig, wel moet je de frequenties die de kabelboer gebruikt kennen en dan manueel inscannen. Ik merk ook wel dat de processor van de DM800 hiermee tegen z'n limiet aanloopt. Tijdens het scannen van DVB-C kanalen zag ik regematig de 2 wieltjes draaien.

DVB-T en DVB-C tegelijk gaat ook niet, het is ofwel DVB-T ofwel DVB-C. Je kan aangeven in een startup file of je wil opstarten met DVB-T of DVB-C.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: masterw
Ondertussen heb ik z'on sundtek stickie gekocht en DVB-C werkt uitstekend op Gemini 5.0 zowel SD als HD zenders. Installatie is heel eenvoudig, wel moet je de frequenties die de kabelboer gebruikt kennen en dan manueel inscannen. Ik merk ook wel dat de processor van de DM800 hiermee tegen z'n limiet aanloopt. Tijdens het scannen van DVB-C kanalen zag ik regematig de 2 wieltjes draaien.
DVB-T en DVB-C tegelijk gaat ook niet, het is ofwel DVB-T ofwel DVB-C. Je kan aangeven in een startup file of je wil opstarten met DVB-T of DVB-C.



Ik wil eigenlijk ook zo'n stick gaan aanschaffen voor mijn DM800 ( Kan je nog wat testen en jou bevindingen hier achterlaten ) zodat de mensen die een 800 hebben toch evt zo'n stick kunnen aanschaffen ( aangezien de 800 zo zijn limiet heeft ).

Alvast bedankt,

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...