Ga naar inhoud


Extra speakers aansluiten op versterker ?


djpetit

Aanbevolen berichten

Forummers,

 

ik wil graag op mijn bestaande 5.1 surround set nog een extra set boxen aansluiten. Deze set wil ik ophangen in de keuken om daar ook geluid te hebben als we aan het werk zijn. Het is dus niet de bedoeling om daar bijv. films te kijken o.i.d.

 

Echter alle uitgangen van de versterker zijn benut. Is er toch een mogelijkheid om een extra set boxen aan te sluiten en zo ja hoe doe ik dat dan (stekkers o.i.d).

 

Het zullen geen grote joekels worden die aangesloten gaan worden op de versterker.

 

bvd voor jullie reacties,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


eigenlijk moet je dan gaan kijken naar impendantie ohm en wattage

want je versterker zal als je draadjes erbij knoopt andere vermogens moeten leveren.

 

met de ouderwetse COAX T koppeling kun je dat misschien nog wel het simpelst doen

er zijn ook speciale Bananenstekkers met een zijdelingse aansluiting opdat er een afsplitsing gemaakt kan worden

 

maar als je geluidkwaliteit je lief is, zou ik het niet doen

 

of je moet echt gaan solderen en weerstanden etc toevoegen.

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
eigenlijk moet je dan gaan kijken naar impendantie ohm en wattage
want je versterker zal als je draadjes erbij knoopt andere vermogens moeten leveren.

met de ouderwetse COAX T koppeling kun je dat misschien nog wel het simpelst doen
er zijn ook speciale Bananenstekkers met een zijdelingse aansluiting opdat er een afsplitsing gemaakt kan worden

maar als je geluidkwaliteit je lief is, zou ik het niet doen

of je moet echt gaan solderen en weerstanden etc toevoegen.
ciao


Tonskitdutch,

bedankt voor je antwoord. Ik lees bij de gebruikershandleiding van mijn versterker het volgende bij de luidspreker-aansluitingen: 8 Ohm.

Nou is het lang geleden dat ik natuurkunde heb gehad dus wat moet ik met deze informatie doen ??

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
eigenlijk moet je dan gaan kijken naar impendantie ohm en wattage
want je versterker zal als je draadjes erbij knoopt andere vermogens moeten leveren.

met de ouderwetse COAX T koppeling kun je dat misschien nog wel het simpelst doen
er zijn ook speciale Bananenstekkers met een zijdelingse aansluiting opdat er een afsplitsing gemaakt kan worden

maar als je geluidkwaliteit je lief is, zou ik het niet doen

of je moet echt gaan solderen en weerstanden etc toevoegen.
ciao


Daarnaast denk ik dat ik die stekkers niet kan gebruiken aangezien ik mijn luidspeakerkabels als het ware erin 'klik' (ik doe een hendel naar beneden en duw dan de kabel ering als je begrijpt wat ik bedoel)

Of vergis ik me ??

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djpetit
Forummers,

ik wil graag op mijn bestaande 5.1 surround set nog een extra set boxen aansluiten. Deze set wil ik ophangen in de keuken om daar ook geluid te hebben als we aan het werk zijn. Het is dus niet de bedoeling om daar bijv. films te kijken o.i.d.

Echter alle uitgangen van de versterker zijn benut. Is er toch een mogelijkheid om een extra set boxen aan te sluiten en zo ja hoe doe ik dat dan (stekkers o.i.d).

Het zullen geen grote joekels worden die aangesloten gaan worden op de versterker.

bvd voor jullie reacties,

djpetit


Denk eens aan een paar goede PC speakers met ingebouwde versterker. Die belasten je surroundset niet, en dat kun je het volume ook nog apart regelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...