Ga naar inhoud


T90 gekocht en in elkaar gezet,binnenkort ophangen.


Sky viewer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De 3 belangrijkste dingen die ik van dit alles heb geleerd (de 3 g's):

 

1. GEDULD

2. GOEDE VOORBEREIDING

3. GOED MATERIAAL (niet zeuren om paar tientjes)

 

uitleg:

1. Je kunt er beter een dag langer over doen, dan dat je alles opnieuw moet doen of dat het niet goed genoeg is.

 

2. Lees eerst in voordat je wat doet en stel vragen. Zorg dat alles goed is. Vanaf je Disecq switch tot aan je bekabeling. Als je dat later nog moet doen is dat enorm rot als het buiten -10 is.

 

3. Echt besteed gewoon veel tijd aan punt 1 laat de stof ook zakken zodat je praktische problemen aan kunt pakken. Probeer niet alles in 1 dag te doen. Dit ken ik ook van mij studies, aan de universiteit, er is veel wat je moet doen en je kunt het indelen. Er is de holles sheet, de inclinatie hoek, het nodige snoei, boor, uitricht werk. Alles bij elkaar kan het zeker wel een week duren voordat alles echt goed is. En uiteraard moet je zorgen dat je schotel activiteiten niet botsen met andere activeiten dus is een goede planning (weersafhankelijk) ook belangrijk. Dus je kan zeggen dat het niet appeltje eitje is, maar zeker wel te doen. Ook ga niet door als het donker is of het kneitertje koud is dat je vingers eraf vriezen, al deze factoren beïnvloeden je eindresultaat. Dat dan vanzelf teleurstellend word. Denk dus ook aan jezelf.

 

3.Goedkoop is vaak duurkoop. Ik heb van Maximus nu een switch en blijkt later incompatible te zijn met mijn Dm800. Ik moet nu een EMP kopen. En mijn oude bekabeling was ook niet perfect dus moest ik ook betere aanschaffen. Uiteindelijk heeft dat mij dus 2 dagen gekost. Om maar een paar tientjes. Vaak heb je met je werk die paar 10tjes binnen een dag eruit, of je drinkt bij de kroeg paar biertjes minder. Maar je blijft zeker nog jaren zitten met die switch en die bekabeling en de lnb's.

 

Heel veel succes. Er zijn genoeg mensen op dit forum die steun geven en je vragen beantwoorden. Dus upload een beetje foto's van je situatie en vraag erop los. Succes alvast!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sky viewer
Heb net nog zitten te lezen , in jouw berichten , maar hoe meer ik lees , hoe moeilijker het wordt , denk ik.

Nee hoor. Probeer te begrijpen hoe het ding werkt en je bent al halverwege.
En lees ook dit eens door.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal absoluut alleen maar goed materiaal gebruiken , ga daar maar van uit.

Zoals je op mijn foto kunt zien kijk ik nu via die rechtse en de bovenste schotel.De kabels van binnen naar buiten die zijn pas nieuw , dus dat is al klaar.Ook kun je zien dat alles op werk hoogte zit , hoef geen ladder op , en dat scheelt .

Ik neem me ook die switch , die met die rode kleur ,die is geschikt voor mijn Db 8000. Zal beslist hier vaker om raad vragen , want van iemand die al een T 90 geplaatst heeft , kun je van leren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dit weer is juist ideaal, zorgen voor flink wat sneeuw op de schotel en LNB's en je kan meteen zien hoeveel sneeuwreserve je hebt, is weer eens wat anders dan regenreserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...