Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep zeeland blijft op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

omroep zeeland blijft ook in 2011 via de satelliet beschikbaar.

men heeft een nieuw contract afgesloten met astra.

door in mpeg 4 te gaan uitzenden is een kosten besparing mogelijk , waardoor omroep zeeland heeft besloten een nieuw contract aan te gaan met astra.

 

wel is het mogelijk dat de uitzendingen nachts tussen 00.00 en 06.00 worden onderbroken.

dit is nog niet zeker , maar hangt af van het aantal regio omroepen dat mee gaat doen.

 

bron:omroep zeeland

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klinkt als sharen met een sekszender.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

het goede nieuws is dat de regionalen voor mpeg4 kiezen. Zo wordt de kans groter dat ze netjes op de sat blijven (en er misschien nog ontbrekende regionalen bijkomen). Bovendien ontstaat er plaats voor nog wat extra zenders.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Omroep Zeeland blijft uitzenden via satelliet
12:22

De uitzendingen van de publieke zender Omroep Zeeland zijn ook ná 1 januari 2011 te bekijken via de Astra satelliet. Een aantal andere regionale omroepen heeft recent besloten te stoppen met uitzendingen via de satelliet, onder meer vanwege de hoge kosten. Omroep Zeeland heeft in goed overleg met de satellietaanbieder een mogelijkheid gevonden om de kosten van doorgifte te verlagen.

Vanaf het voorjaar van 2011 worden de uitzendingen voortgezet in MPEG-4 formaat, waardoor minder bandbreedte op de satelliet nodig is. Daarnaast zullen de satellietuitzendingen van Omroep Zeeland mogelijk ’s nachts tussen 0:00 uur en 6:00 uur onderbroken worden. Dit is afhankelijk van het aantal regionale omroepen dat uiteindelijk besluit door te gaan met uitzenden via satelliet.

Hierdoor kunnen alle satellietkijkers, ook in het buitengebied, de programma’s van Omroep Zeeland free-to-air blijven ontvangen. Voor ontvangst van MPEG-4 is een moderne (HD-)ontvanger nodig. Zodra de details van de overgang naar MPEG-4 bekend zijn maakt Omroep Zeeland, samen met CanalDigitaal, bekend wat dit voor satellietkijkers betekent.

Omroep Zeeland is op 1 december 2006 gestart met uitzendingen via de
satelliet. Daarnaast zijn de uitzendingen van Omroep Zeeland te ontvangen via de kabel (analoog en digitaal) en de digitale ether (Digitenne). Ook zijn alle programma’s via live streaming of uitzending gemist te zien via de website van de omroep. [Radio.NL]


Laatste wijziging: 15-12-2010 12:22:34


Bron: Radio.
Datum: 15-12-2010

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Schotelkijkers moeten nieuw kastje

woensdag 15 december 2010 | 13:09 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 15 december 2010 | 13:13

OOST-SOUBURG - Televisiekijkers met een schotelantenne moeten komend voorjaar een nieuwe ontvanger kopen als ze naar Omroep Zeeland willen blijven kijken.
Het signaal van Omroep Zeeland wordt volgend jaar in een ander formaat (mpeg-4) doorgegeven. Daar is voor gekozen omdat doorgifte in het oude formaat te duur was. Vanwege de kosten hebben een aantal regionale omroepen besloten helemaal niet meer via de satelliet uit te zenden. Vooral bewoners in het buitengebied worden daar de dupe van.


Bron: De Provinciale Zeeuwse Courant
Datum 15-12-2010

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las op Totaal TV dat pas medio 2011 de uitzendingen definitief in MPEG4 zijn.

Dus tot die tijd nog gewoon met een SD ontvanger te zien.

PS: Medio 2011 betekend Voorjaar 2011.

 

Toch zo beter, dan helemaal van de satelliet af.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote gevolgen voor regiozenders?

Dan gelijk dat bedrag korten op de subsidie, als regiozenders via ASTRA satelliet stoppen met uitzenden.

Is dat waar?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de vrije fries
hoi,

er zijn al zoveel zenders van cds die in mpeg 4 uitzenden ,dus veel mensen zullen al wel een mpeg 4 ontvanger hebben


En anders zal CDS ze vast wel een aanbieding willen doen (de meesten zullen een settopbox pakket hebben dus een aanbieding van een goedkope/gratis ontvanger in combinatie met bijvoorbeeld het basispakket)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik reken erop dat medio 2012 of hooguit voorjaar 2013 geheel CDS over is naar MPEG4...


Dat lijkt me een goed idee. Zonde om alle zenders dubbel uit te zenden. Bovendien is het bereik van astra 3 nu wel goed en is het zelfs beter te ontvangen in Turkije en Israel etc..

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht weer een hoop problemen.

Er best wel veel mensen die dit jaar, gewoon weer een SD ontvanger gekocht hebben simpelweg omdat ze geen HD tv hebben of dat niet nodig vinden.

En een losse goed gekeurde SD ontvanger met kaartlezer is nog steeds goedkoper in aanschaf als een losse goedgekeurde HD ontvanger met een canaldigitaal module.

Dus zomaar het SD signaal afschakelen gaat niet zomaar lukken.

En let op mijn woorden mensen gaan het echt niet snappen, dat hele verhaal mpeg2 naar mpeg4 ze gaan reageren van ik heb toch een digitale ontvanger en die gaan echt niet overschakelen naar een HD ontvanger.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...