Ga naar inhoud


Full LED LCD TV gezocht?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik zou mijn geld liever uitgeven aan een plasma, een led tv is en blijft een lcd met al zijn beperkingen. Bovendien is de lichtintensiteit levensduur van die leds korter dan een traditionele backlight. In een andere thread werd dat ontkent maar die leds die achter het scherm zitten zijn geen normale leds zoals het stereolampje op je radio. Die dingen gaan wel lang mee...

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Die ontkenning, dat zou ik weleens geweest kunnen zijn, niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis en dus wel gebaseerd op het feit dat (gewone) LEDs lang meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone leds hebben een lage lichtopbrengst en zijn daardoor niet geschikt voor achtergrond verlichting. Maar die leds gaan inderdaad heel lang mee smile

 

Citaat:
There are several challenges with LED backlights. Good uniformity is harder to achieve, especially as the LEDs age, with each LED possibly aging at a different rate. Also, the use of three separate light sources for red, green, and blue means that the white point of the display can move as the LEDs age at different rates. Aging also occurs with White LEDs, with changes of several 100K being recorded. White LEDs also suffer from blue shifts at higher temperatures varying from 3141K to 3222K for 10°C to 80°C respectively

 

Vertaling: Er zijn verschillende moeilijkheden met led backlight. Zo is het bijna onmogelijk dat alle leds een gelijke kleur houden. Met RGB leds is het moeilijk om ze allemaal op dezelfde kleurtemperatuur te houden naarmate ze ouder worden. Ook bij witte leds verandert de kleur door ouderdom. Witte leds kunnen ook een blauwe waas uitstralen als ze warmer worden.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou...nieuw..het schijnt dat samsung een van hun pdp productie lijn omgebouwd heeft om CNT BLUs te produceren en als dit waar is dan komen de CNT-backlight LCD's er binnenkort aan.

 

( CNT-backlght = Carbon Nanotube Backlight)

Link naar reactie
Delen op andere sites

LG heeft in september op de IFA de LEX8 en LEX9 nano LED TV's laten zien. De reviews waren erg goed. Niet dat je iets over deze toestellen kunt terugvinden op de Nederlands web site van LG natuurlijk (zucht).

 

Overigens zou ik voor surround 5.1 een goede HiFi installatie gebruiken, en niet de speakers van de TV gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...