Ga naar inhoud


Full LED LCD TV gezocht?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Full led TV is niet zo meteen full led???

Ik ben voor iemand op zoek naar een LED LCD TV waarbij achter de LCD plaat een led scherm zit, die het beeld verlicht met gekleurde ledjes, waarbij die ledplaat door een beeldcomputer gestuurd wordt, dus geen witte leds aan de zijkant van de lichtgevende plaat(edge led)..., en daar waar zwart optreed, geen licht is op de achterste backlight plaat, enz voor de kleuren.

Blijkbaar betekent voor de fabrikant full led toch wat anders dan wat ik eronder versta ok ben ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens Wiki Ledtelevisie

Citaat:
Backlight white led

 

De backlight white ledtechnologie is vergelijkbaar met backlight-RGB. Alleen wordt bij deze techniek gebruikgemaakt van enkelvoudige witte leds. Deze technologie wordt aangeduid als ‘full led’.

Dus blijkbaar full led = Background white led...

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Full led TV is niet zo meteen full led???
Ik ben voor iemand op zoek naar een LED LCD TV waarbij achter de LCD plaat een led scherm zit, die het beeld verlicht met gekleurde ledjes, waarbij die ledplaat door een beeldcomputer gestuurd wordt, dus geen witte leds aan de zijkant van de lichtgevende plaat(edge led)..., en daar waar zwart optreed, geen licht is op de achterste backlight plaat, enz voor de kleuren.
Blijkbaar betekent voor de fabrikant full led toch wat anders dan wat ik eronder versta ok ben ik verkeerd?


De duurste modellen van Sony hebben witte leds direct achter het scherm, dus niet vanaf de zijkant.

Sharp had een aantal heel erg dure TV's met RGB LED's .

HP heeft een 24inch computer monitor met de technologie die jij zoekt. Dat is de HP DreamColor LP2480zx , en die kost € 1999.

Als er al TV's op de markt zijn met deze technologie, dan zijn ze heel erg duur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

In het hoogste segment van Philips (9000 serie) vind je ze ook. Het wordt ook wel full-matrix LED genoemd.

 

Zelf zoek ik ook zo'n tv, echter vind ik de prijzen absurd hoog, dus ik wacht nog ff een half jaartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de LE8500 serie maar eens van LG. Deze is full led met local dimming en niet te duur, ik zit met een klein oog te kijken wat de prijs doet van de 55'' na CES 2011.

 

Als je voor full led gaat moet je voor local dimming gaan, de 40X4500 is full led maar heeft geen local dimming ( de grotere maten wel )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Hmmmm... Snelle goochel-actie leert dat die inderdaad niet heel duur is. Rond de 900 eurootjes.


Wat vind je niet heel duur en waar vergelijk je hem dan mee?
Ik vind het moeilijk inschatten met welke andere merken je dat model dan moet vergelijken.
Ieder merk gebruikt weer zijn eigen "moeilijke termen" die natuurlijk een ander merk weer niet heeft.
Ik wil graag appels met appels vergelijken maar zie een grote mand met fruit smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Satdorus
Wat vind je niet heel duur en waar vergelijk je hem dan mee?

Puur op prijs en feit dat het full-matrix LED is, heb niet zozeer naar de specs gekeken nog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Gerard 76
maar 't is nog steeds LCD. :D

Klopt, maar de backlight is wel degelijk anders, met name bij full-matrix LED met local dimming wordt zwart ook echt als zwart ervaren en niet als grijs met een 'gewone' LCD tv.

Soillant detail, ik hing vorige week voor de lol een verbruiksmeter aan mijn 10 jaar oude beeldbuis-tv en kwam er achter dat die zo rond de 75W/h gebruikt. Hierbij moet wel ff vermeld worden dat het een 4:3 is met diagonaal van 63cm. Tegenwoordig zal een LED tv ook zoiets verbruiken, maar dan is het wel een 16:9 met diagonaal van ongeveer een meter. Zo zie je maar weer dat ook hier een appel-peren gehalte in zit.

Waarom meld ik het dan? Nou, omdat LED doet vermoeden dat je stroomverbruik afneemt, wat niet zozeer het geval is omdat je nieuwe tv vaak groter is dan de oude.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...