Ga naar inhoud


geen nederlandse hd op tuner 2


mbreukel

Aanbevolen berichten

hallo,nou heb ik mijn vu+duo pas een dag maar ik heb nu toch wel een vraag.

 

 

feitelijk werkt alles ,alleen tuner 2 geeft geen hd van de Nederlandse zenders weer ,wel gecodeerd zenders en fta en ook hd van duitsland.

 

tuner 1 doet het allemaal.

 

waar kan hem dat nou in zitten?

 

ik werk met openpli en henksettings met cccam

 

mag ik u al vast bedanken voor de moeite

groeten van martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


op tuner 1 heb de wavefrontier met 13/19,2/23/28 oost staan die werken perfect.

op tuner 2 staat mijn draaiende schotel momenteel gewoon stil op astra 19.2.

 

die 2e tuner hoeft eigenlijk alleen maar 19.2 te geven om op te nemen maar die geeft dus bijna alles vrij en gecodeerd en ook hd duitsland maar geen hd nederland.

 

als ik van b.v hd duitsland naar ned 1HD wil schakeld hij gelijk terug naar tuner 1 ,net alsof die hd informatie niet bekend is op tuner 2.

groeten van martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je het wil testen kan je een hd kanaal selecteren, dan zal tuner A geactiveerd worden. Start hier een opname, en selecteer vervolgens een hd kanaal op een andere transponder.

 

Dan zal tuner b actief worden, en als je het goed geconfigureerd hebt zal de schotel draaien naar 23.5 en zul je beeld moeten hebben.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nou zit ik weer op het goede spoor.

 

die schotel kan nog wel draaien hoor maar ik gebruik dat nooit omdat hij een quad lnb heeft gekregen en er overal in huis word afgetapt,daarbij zit de aansturing boven.

 

ik heb die wavefrontier met allemaal dubbele uitgangen,maar als ik het goed heb in deze situatie zou ik dus op tuner b nog een switch moeten hebben met dezelfde configuratie als op tuner 1.

dan kan ik ook gewoon b.v ned1 hd kijken en wat anders opnemen.

 

dan denk ik dat ik er nog zo'n wavefrontier naast zet op mijn dakje en die monsterlijke grote schotel gelijk eens afgooi.

 

typisch om er zo achter te komen,normaal kon ik natuurlijk maar raak opnemen met mijn dreamboxen maar sinds ik nu 1 dag HD heb wisselt het van satelliet.

 

 

leuk heb ik weer wat te knutselen,nou kijk al bijna 20 jaar schotel toch blijf ik er van leren.

groeten van martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...