Ga naar inhoud


[TV/VIDEO] Panasonic plasma TH-42 PWD7 led knippert


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Ik kan niet op de server van Steve helaas.

 

Maar ik heb het volgende.

Bij een panasonic TH-42 PWD7 krijg ik even beeld en na een 3 seconden gaat hij in de beveiliging.

Zo op het oog knippert het ledje 9x.

 

Van de week speelde hij nog prima na aanschaf via mp.

Nu, na het willen uitlezen van het servicemenu naar de ISF beeldwaardes, heb ik alleen het servicemenu even gezien en dan valt het beeld weg.

 

Ik ruik wel een beetje een brandluchtje, maar niet zo bijzonder veel. De lucht lijkt, op de neus af te gaan, aan de linkerachterzijde vandaan te komen. Dus gezien vanaf de voorkant/beeldzijde.

 

Iemand enig idee waar ik het eerst moet gaan zoeken als ik hem openschroef.

Het paneel is al een paar jaar oud, kan het iets met veroudering van soldeercontacten o.i.d. zijn?

 

Iedere keer dat ik hem nu wil opstarten, blijf ik het servicemenu even zien en daar krijg ik hem niet vanaf.

 

Ten tijde van het optreden van het defect was het paneel per vga en rs232 verbonden met een computer om te kijken of het paneel wilde reageren op een PCPcontrol programmaatje.

 

Iedere input is welkom. Alvast bedankt.

 

Beobuddy.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Beobuddy;

Ik heb een pana TH-37PX60EH, en daar knipperde de leds ook, ik weet alleen niet meer hoeveel. Ik had ook ff beeld, en ging daarna in de beveiliging. Bij mij lag het aan de ventilatoren die vies waren, en daarom kreeg hij te weinig koeling. Netjes schoongekwast en gestofzuigd, en daarna een druppeltje WD40 laten lopen op het asje van de ventilatoren. Probleem opgelost.

Dit trouwens ook via Sat4all hulp natuurlijk

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beobuddy,

 

Als ik me vaag herrinner is dit een probleem met de koeling echter kan ik een eerdere post hierover niet vinden dus ben ik niet 100 % zeker,.. ook een lijsje met knippercode's kan ik niet meer boven water krijgen, jammer, mischien heeft iemand anders deze lijst nog.

Boven in de tv zit de koeling, kijk of dit niet erg vuil is en of alle koelers het ook echt doen.

Pas op met het openen sloop niks en alles natuurlijk op eigen risico,.. ghehge.

Suc6

 

Te laat

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels iets verder.

 

Het scherm staat nu open. Er blijken geen ventilatoren in te zitten. Dus daar kan het probleem niet vandaan komen.

 

Ik heb vanmiddag 2 minuten beeld gehad. Daarna trad kennelijk de beveiliging weer in werking.

 

Wat me opvalt is dat de eerste print waarop de 220V binnenkomt, een linefilter is (heb iets docu gevonden) waarop een groen ledje in de hoek zit.

Zolang dat ledje brandt, heb ik beeld. Gaat dat ledje uit, dan schakelt het toestel na een 2tal seconden in standby.

Op diezelfde print blijft een onregelmatige tik te horen. Ik denk op het oog en gehoor af gaande dat het uit een klein trafootje komt.

Dus er lijkt wat met de voeding. Ik heb de print nagelopen op slechte/verouderde contacten die wellicht door warmte zijn ontstaan. Maar tot op dit moment nog geen verbetering door met de soldeerbout erlangs te gaan.

 

Ik ga nu even kijken naar de servicemenu''s die Steve aanreikte.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is vreemd dat er geen koeling in zit?????

Een plasma wordt namelijk behoorlijk warm en hier in mijn Panasonic (ook 41 inch/106 cm) zitten in de bovenlijst achter het toestel 4 koelvinnen, je hoort ze nauwelijks maar er komt behoorlijk wat warmte uit.

 

Dit is dan misschien gelijk het probleem, te warm!

 

Suc6.

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is raar, maar heus waar.

 

Die groene led wordt gedreven door een 14,4V lijn die wordt gedreven door een gelijkrichtdiode D930 die aan een trafootje hangt.

Die D930 is een gekoelde versie. Die D930 heeft, of de geest gegeven, of de driver van dat trafootje geeft de geest.

Feit is dat de led even knippert voor hij uit gaat.

 

Ga vanavond weer verder met meten en zoeken.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...