Ga naar inhoud


Hoeveel mensen gebruiken welke image?


HarR_99

Aanbevolen berichten

Ja heren moderators, ik durf het bijna niet te vragen blush

Maar nu we redelijk inzicht hebben in de gebruikte types Dreambox, lijkt het me interessant te weten hoe de verhoudingen liggen voor wat betreft de gebruikte images.

 

Dus zouden jullie bereid zijn een poll hiervoor op te zetten?

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vraag het aan 10 mensen, en ieder zal je een ander antwoord geven.

 

Ben zelf terug gegaan van Open PLI naar Nabilo Blackhole op de 8000.

 

Kreeg met Open PLI met geen mogelijkheid de usuals goed, moest dit steeds handmatig doen. Met Nabilo gewoon de lengte/breedte graag invullen en werkt direct.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Greatone
Vraag het aan 10 mensen, en ieder zal je een ander antwoord geven.

Dat zit er dik in. Toch zul je zien dat er een paar favorietjes tussen zitten, waaronder Pli en Gemini. Uiteraard wel afhankelijk van welke box men heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ze allemaal geprobeerd, maar kom toch steeds terug bij Newnigma, hele fijne, stabiele image, met een heel goed forum. Op vragen krijg je steeds binnen een half uur antwoord, en het is niet zo enorm groot als IHAD (wat overigens helemaal geen slecht forum is).

Dus ik heb newnigma erop staan, zowel op de 8000 als de 800se (met kleurenpicons in het lcd scherm)

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

de BESTE image bestaat niet, allen hebben ze voor en nadelen... Bij de een werkt een optie (bijv teletekst) wat sneller/beter/handiger etc dan de ander.

 

Het is voor jezelf wat je het prettigst vind. Ikzelf draai OpenPLi omdat zij vooruitstrevend zijn en altijd updaten naar het nieuwste voor optimale snelheid en kwaliteit. Verder blijven ze dichtbij de source kwa ombouwen...

 

Gemini maakt geen images meer, alleen een plugin op de DMM originele images.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier OpenPLi.

 

- Een brede Nederlandse base (wat voordelen biedt zoals Ziggo picons of Canal Digitaal/Ziggo fastscan), maar toch ook gericht op internationale ondersteuning.

- Suggesties worden serieus bekeken op handigheid geschiktheid en regelmatig (zeer snel) ingebouwd

- Ondersteuning (ook in het Nederlands) hier en op hun eigen forum.

- Kundige programmeurs die de nieuwste technieken integreren in het image. Anderen blijven vaak (noodgedwongen) bij de oude stand van DMM hangen, hierdoor kun je eigenlijk enkel wat aanvullingen bouwen op de standaard in tegenstelling tot OpenPLi die hun eigen branch maken. Hierdoor werkt OpenPLi misschien niet met multiboot maar zijn ze wel zeer vernieuwend, innovatief en snel.

- Als enige volledig open source dus iedereen kan en mag meeontwikkelen.

- Dagelijkse updates voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben en dit graag testen, en een stabiele versie voor mensen die enkel willen kijken.

- De ontwikkelingen zijn te volgens op http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb-index.cgi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Pli op mijn 2 dm8000 en een 500s. Alleen op de 7025 draai ik Newnigma omdat Open Pli niet lekker draait op mijn 7025+.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste evaring was met OpenPLi maar deze liep vaak vast en was ook niet echt gebruiksvriendelijk.

 

Later ben ik overgegaan op Nabilo, dit was meteen al op het eerste oog geweldig met allemaal toeters en bellen maar goed ook niet echt waar ik naar opzoek was.

 

Nu draait de DM800 met Gemini project, persoonlijk vind ik dat deze erg stabiel is en erg makkelijk in gebruik.

 

 

 

 

Xtrend ET-9500; 2TB WD hdd; Rii mini wireless remote; Wavefrontier T55; 6x Inverto Black ultra twin lnb; EMP 8p diseqc switch; 1x Selfsat H30D2.

 

Vorige receivers:

Ferguson Powersky; Xtreme twin pvr; DM500: DM500+; DM600: DM800: Vu+Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

DM800 mit Gemini 3.0. Loopt goed en heb bijna nooit probemen gehad met gemini, ook niet voor mijn 7025 en 600.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Vraag het aan 10 mensen, en ieder zal je een ander antwoord geven.


Daarom een Poll.
Als net zoveel mensen meedoen als bij de Dreambox hardware poll, vragen we het dus aan zo'n duizend mensen, enuh ik geloof niet dat er dan duizend verschillende antwoorden uit gaan rollen.

Dit moet ook niet de "wat is de beste image verkiezing" gaan worden. Gewoon om een idee te hebben welke images veel in gebruik zijn.

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...