Ga naar inhoud


[Release!] New DreamElite 1.0 HD for 500hd, 800, 800se and 8000


mobieltje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: skippie1770

heb ik gedaan, download maar ik vind de config niet terug in het menu, nergens.

Hoezo terug vinden in het menu??
Zo download je het bestand CCcam.cfg die staat in /etc (het configuratie bestand voor CCcam)

Waarschijnlijk bedoel jij de plugin CCcam info v1.3c, daarmee kan je diverse gegevens opvragen zoals je kaart info.
Je kan die daar ook downloaden, 2x blauw, download extra, e2Plugins en kies dan CCcam info v1.3c
Je kan na een reboot van je box de plugin terug vinden via menu, Applicaties.

Grts.


heb ik verschillende keren geprobeerd om die plugin te downloaden, maar telkens met een error (CCcam infor v1.3c)

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: skippie1770

heb ik gedaan, download maar ik vind de config niet terug in het menu, nergens.

Hoezo terug vinden in het menu??
Zo download je het bestand CCcam.cfg die staat in /etc (het configuratie bestand voor CCcam)

Waarschijnlijk bedoel jij de plugin CCcam info v1.3c, daarmee kan je diverse gegevens opvragen zoals je kaart info.
Je kan die daar ook downloaden, 2x blauw, download extra, e2Plugins en kies dan CCcam info v1.3c
Je kan na een reboot van je box de plugin terug vinden via menu, Applicaties.

Grts.


heb ik verschillende keren geprobeerd om die plugin te downloaden, maar telkens met een error (CCcam infor v1.3c)


Die plugin werkt gewoon net geinstalleerd.

Prima image me smargo's werken nu ook met het opstarten :D

Alleen ben ik nog even aan het uitzoeken hoe je die teletekst ondertitels wat groter kan zetten vind deze nogal klein.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die het niet voor elkaar krijgen om via het bestand extra.url te downloaden, hier enkele bestanden die je kan installeren, 2x blauw en kies dan Manual Package Install.

De betstanden worden automatisch geinstalleerd.

 

e2CCcam_2.2.1.tbz2 is CCcam 2.21

CCcam_v2.2.1.tbz2 is het bestand CCcam.cfg

CCcamInfo_1.3c.tbz2 is CCcam info v1.3, deze plugin is na installatie en een reboot van je box te vinden in menu, applicaties, geeft info over CCcam en je kaartinfo.

 

Let op, deze bestanden kon ik zo niet posten, ik heb ze eerst alle drie ingepakt in: Extra CCcam bestanden.rar, dus eens uitpakken en dan in /temp zetten met je FTP of DCC programma.

 

Succes.

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Generaal17
Prima image zeer mooi.Hoe kan men de flash ontlasten en meer op de usb pen plaatsen.


Zeker een mooie image heb is af en toe weleens een groen scherm als je enigma gui wilt herstarten
kan ik verlopig nog wel meeleven.

is eigelijk nog niet zo stabiel,maar is wel redelijk bruikbaar,ik weet niet hoe het bij ander gebruikers is ?


Maar weet iemand hoe ik de fonts van de teletekst en dvb ondertitels kan veranderen,hiervoor had ik de newenigma2 die waren beter. :D is voor iedereen anders maar ieder heeft zijn eigen smaak.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan
Zeker een mooie image heb is af en toe weleens een groen scherm als je enigma gui wilt herstarten
kan ik verlopig nog wel meeleven.
is eigelijk nog niet zo stabiel,maar is wel redelijk bruikbaar,ik weet niet hoe het bij ander gebruikers is ?


Dan zit deze image waarschijnlijk in je DM8000, dat is een driver probleem van DMM en heeft verder niets met de image te maken.
In mijn 2x DM800 werkt deze image vanaf 21-12 perfect en geen groen scherm gezien.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: daan
Zeker een mooie image heb is af en toe weleens een groen scherm als je enigma gui wilt herstarten
kan ik verlopig nog wel meeleven.
is eigelijk nog niet zo stabiel,maar is wel redelijk bruikbaar,ik weet niet hoe het bij ander gebruikers is ?


Dan zit deze image waarschijnlijk in je DM8000, dat is een driver probleem van DMM en heeft verder niets met de image te maken.
In mijn 2x DM800 werkt deze image vanaf 21-12 perfect en geen groen scherm gezien.

Grts.


Wat bedoel je dan met een driver probleem,deze zit idd in een dm8000 is er geen fix voor dan ?

Maar lijkt me sterk dat het driver probleem is,de newenigma2 de laatste is ook OE(1.6) versie deze heeft die groene schermen niet.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het forum staat er bol van dat de DM8000 (opstart) driver problemen heeft en dan gaat het hoofdzakelijk over de OpenPli 2.0 image.

De OpenPLi 2.0 zou nu wel weer wat beter werken, ook in combinatie met de Glass HD skin v3.06 heb ik gelezen,

in de OpenPLi 2.0 image zitten altijd de laatste drivers van DMM.

In de laatste Newnigma2 v3.1.2 zitten drivers in van 16-12, ouder dus dan in deze image.

 

Daarom schreef ik ook dat mijn 2x DM800 geen enkel probleem heeft, geen groene schermen, ook niet met de OpenPLi 2.0 met de Glass HD skin v3.06.

 

Grts.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Generaal17
Groen schem krijg je alleen omdat uw flash geheugen vol zit,image is al groot van zijn eigen.
Een paar plugins geinstaleert en je zit al aan het maximum.
Vandaar mijn eerdere vraag.

Knap, bij iedere fout in je dreambox of image kan je een groen scherm krijgen en beslist niet alleen maar omdat je geheugen vol zit.

Kijk eens in je menu, swap naar een USB stick of zoiets.
Er zijn volgens mij niet veel mensen die die optie gebruiken, ik in ieder geval niet op mijn 2x DM800 en behoorlijk wat plugins, je kan deze vraag ook stellen aan de personen die de image gemaakt hebben: http://www.dream-elite.net/forum/

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fonske
erg mooie image, en makkelijk cccam plaatsen via de extra url, heb echter 1 vraagje hier op mijn dm8000 gaat in standby, volledige display op zwart ? geen klok, heeft nog iemand anders dit ?


Heb je dat alleen maar op je DM8000 of ook bij je DM800 ?
Probeer eens je box opnieuw te flashen.
Ik kan alleen maar aangeven dat de image op de DM800 prima werkt.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fonske
erg mooie image, en makkelijk cccam plaatsen via de extra url, heb echter 1 vraagje hier op mijn dm8000 gaat in standby, volledige display op zwart ? geen klok, heeft nog iemand anders dit ?


Ja dat heb ik ook volgens mij kan je dat aanzetten in een van die menu's vind dit wel handig had het hiervoor ook behalve dat blauw ledje dat stond wel aan maar nu is het uit.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...