Ga naar inhoud


[DM500HD] Overal TV kijken met dm500hd


Raiserxd

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nog niet echt handig met receivers etc.

Dus de vraag : is er een programma om OVERAL met je laptop contact te maken met je dreambox en zo overal met je laptop TV te kijken. ik ken het dat je je IP adres in je weburl invoert en dat je dan Dreambox webcontrol krijgt maar dan moet ik op mijn netwerk zijn maar ik wil dus overal TV kunnen kijken met de dreambox. Kan dat?

 

Vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tha Great Mac
Het kan, alleen moet je van buitenaf op je netwerk kunnen en een enorme up-verbinding hebben.


Als 10mb up heb dan lukt het wel, maar nog geen hd zenders.

Als je niet zo snel upload hebt, dan kan je altijd nog een pc er tussen zetten en daar het programma van Martin erop zetten.

Zoek maar eens naar dreambox restream project, dit werkt echt super.
m4rtin / re-stream

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een internetsnelheid test gedaan en daar kwam een snelheid van 4,43Mbps uit en jullie hebben het over 15mbps. Waar ligt het aan dat de verbinding van mij zo slecht is en wat kan ik daar tegen doen? En als ik overal TV wil kijken zit ik dan nog wel steeds op mijn eigen netwerk of maakt de dreambox dan zelf een netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Met overal bedoel je natuurlijk 'over de hele wereld' en dan hebben we het inderdaad over streaming over internet. Als jij een upload snelheid van 10Mbit/s niet kunt halen, dan wordt het lastig. Daarbij komt natuurlijk ook dat de down-snelheid op de plek waar je wilt kijken minimaal ca 10Mbit/s moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kom je toch uit op het programma van m4rtin het programma heet re-stream en die moet je dan op een pc installeren die bij u thuis staat, en die moet ook aan blijven staan.

Volg de instructie die m4rtin erbij heeft geschreven.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poorten open zetten op je router zoals beschreven staat in de handleiding.

Dan kan je door middel van je ip nummer van je internet provider naar het poort nummer verbinding maken, en kijken.

 

intern kan je gewoon ip nummer van je box gebruiken.

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ook minder handige Harries kunnen zo naar binnen toe. Dus zodra je iets van buitenaf thuis wilt kunnen bereiken is een vorm van beveiliging eigenlijk wel een must.

 

Je zou hooguit kunnen stellen dat je een web-server oid in de DMZ van je netwerk hangt. Dat deel is van buitenaf zo bereikbaar en de rest niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...