Ga naar inhoud


Global Invacom Stacker Destacker?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik kwam op internet dit artikel tegen, de "Global Invacom Stacker De-Stacker".

Volgens de beschrijving kan je daarmee 2 LNB's over een kabel transporteren.

Het systeem bestaat uit een stacker, welke de 2 schotels combineert, en een de-stacker bij je ontvanger, die de signalen weer scheidt, waardoor je bijvoorbeeld bij een twin tuner ontvanger elke antenne ingang een eigen signaal kan geven.

De eerste LNB wordt in het originele frequentie bereik over de kabel getransporteerd.

De 2e LNB wordt in frequentie omhoog geconverteerd,gestacked, en in de frequentieband tussen 2650 en 3850 MHz. op dezelfde kabel doorgegeven.

 

Hierdoor zou het dus mogelijk zijn, in bestaande installaties, waar er maar een coax kabel beschikbaar is, toch je twin tuner maximaal te kunnen benutten.

 

 

Mijn vragen zijn:

 

Heeft er al iemand ervaring met dit systeem?

Is het mogelijk met deze Stacker-Destacker ook probleemloos diseqc signalen te transporteren.

Geeft dit systeem ook probleemloos gescheiden de 13 / 18 volt voedingsspanningen door?

 

Ok ben benieuwd naar jullie reacties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Niet heel lang geleden is dit in een ander draadje besproken. Het schijnt goed te werken, maar of je ook DiSecq commando's kunt transporteren, geen idee. Volgens mij is het wel nodig een stroomvoorziening te hebben bij je schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Heeft er al iemand ervaring met dit systeem?

Cees, in dit draadje staat enige info over een tweetal leden die er inmiddels ervaring mee hebben opgedaan.

Edit: Je noemt Global Invacom, je hebt het toch niet over hun Fibre LNBs? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De beschrijving van de fabrikant is een beetje summier, het enige wat ik weet is, dat er een netvoeding bijgeleverd wordt.

 

Het zou voor mij de oplossing zijn. Ik heb al een aantal keren geprobeerd een extra kabel in de buis te trekken, maar krijg dat niet voor elkaar.

Ik heb 12 Quad LNB's, die via Spaun Diseqc schakelaars op een kabel naar de huiskamer gaan.

 

Met de komst van een Rebox twin receiver is er behoefte ontstaan naar een 2e antenne kabel, om de twee tuners onafhankelijk van elkaar te kunnen laten werken.

 

Ik zoek een oplossing om een 2e set diseqc schakelaars aan te sluiten, en die dan eventueel met deze stacker / destacker over de bestaande kabel naar de ontvanger te leiden.

 

Ik heb het hier niet over Fibre LNB's.

vGnp, bedankt voor de link, helpt mij al weer wat verder.

 

Er zijn dus ook modellen/merken, die geen diseqc signaal doorgeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ceesv
Ik heb 12 Quad LNB's, die via Spaun Diseqc schakelaars op een kabel naar de huiskamer gaan.

Ik weet dat het topic hier niet over gaat, maar... Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar is het geen optie om een tweede buis te leggen met een tweede kabel erin? Ik lees tevens dat je Quad LNB's hebt net als ik, mijn oplossing was 4-in-1-kabel in een mantelbuis. Er bestaat ook 2-in-1-kabel...

Reden van vermelden is, je moet toch anders een stroomkabeltje trekken naar 'plaats delict', toch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de zolder verdieping heb ik WCD's, en een mantelpijp naar de kelder.

Vanuit de kelder worden alle signalen verdeeld, en lopen er mantelpijpen naar alle vertrekken.

 

Ik heb meerdere pogingen gedaan, kabels bij te trekken, maar dit is helaas niet gelukt.

 

Extra buizen bijplaatsen betekent frezen in muren en vloeren, geen reële oplossing.

 

Ik heb ondertussen gevonden, dat Johansson 9640 een soortgelijk produkt is, welk in ieder geval volgens de beschrijving het gebruik van diseqc schakelaars toestaat voor 2 satellieten.

Ik hoop dat dit ook voor een aantal gecascadeerde schakelaars gaat werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Duidelijk, ik dacht als je de boel in de tuin hebt... Dan was het wellicht wel een optie geweest.

 

Blijft openstaan dat je wellicht de bestaande kabel uit de buis kunt verwijderen en er een 2-in-1-kabel in kunt trekken. Maar ja, wel een risicootje natuurlijk als het niet wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het vervangen van kabels, door de bestaande kabel eruit te trekken is een te groot risico, helaas.

 

Ondertussen op internet gevonden, dat de Invacom niet gaat werken met Diseqc.

De Johansson 9640 werkt wel met een duo lnb, maar of die ook met Diseqc 1.1 werkt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De Johansson 9640 werkt wel met een duo lnb, maar of die ook met Diseqc 1.1 werkt?

Zou je denken dat er een DiSEqC 1.1 filter in de stacker/destacker ingebouwd zit? confused
DiSEqC doorlaten is DiSEqC doorlaten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben bang, dat het alleen met Diseqc A/B schakelaars (Toneburst) werkt, omdat men expliciet spreekt over bijvoorbeeld duo lnb's.

 

Ik heb een handelaar in de buurt gevonden, die het ding verkoopt, ik zal hem dinsdag eens bellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, de Johansson 9640 zou moeten werken, de Invacom kennelijk niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben er ondertussen achter, dat de Johansson geschikt is voor Diseqc 1.0.

Dit betekent dat een 4-1 switch werkt.

 

Ik heb alleen het diseqc 1.1 protocol nodig.

Ik heb 12 LNB's via Spaun committed en uncommitted diseqc switches op de kabel aangesloten.

 

Iemand een idee of het principe van de Diseqc 1.0 en 1.1 stream wezenlijk verschilt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ga morgen kijken of ik een Johansson stacker te pakken kan krijgen.

Daarna moet ik even wat zaken veranderen in de bedrading, omdat bijvoorbeeld de SAT. WCD vermoedelijk niet tot 3.600 MHz. loopt, en daarna zal ik hier verslag doen.

 

Zie net, dat ze dicht zijn tot 3 januari.

 

Het gaat wat langer duren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...