Ga naar inhoud


Nieuw te bouwen systeem


Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

 

Ben toe aan een nieuw project en heb zin zelf een htpc/mediacenter te bouwen.

 

Een pc bouwen is verder geen punt, heb alleen geen ervaring met de wel en niet met een media pc.

 

Wat ik wil is HD lekker snel tenminste 1 dvbs 2 tuner ,maar waarschijnlijk twee.

 

Mijn vragen zijn, welke processor is momenteel aan te raden core duo, core I3 duo,I5 quad of toch amd... welk type geheugen voldoet het beste 667, ddr3 1333 1600?

 

meestal al ik zelf iets ga bouwen neem ik het beste wat ik te pakken kan krijgen maar heb met dit project het idee dat je dan al gauw aan het over compenseren bent dus graag jullie input

dat ik een goede en stille voeding nodig heb is duidelijk en een degelijke kast is ook bekend software is aanwezig win 7 media ed....

 

Dus graag de hardware input.....ben benieuwd........

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ikzelf draai een I3 530 met de onboard grafische kaart. Werkt perfect. CPU belasting nooit hoger als 40% uit mijn hoofd tijdens HD kijken. Je moet meer kijken naar energie zuinige producten. AMD cpu kan ook. Hebben ook energie zuinige cpu`s. Alleen zul je dan ook passieve gpu kaart moeten gebruiken om HD zenders aan te kunnen. Snelheid geheugen maalt echt geen zak uit voor een HTPC. Uiteindelijkl ga je er geen echte zware toepassingen op draaien. Wat ik je zeker wil aanraden is 2 harde schijven te gebruiken. Bij voorkeur 1 ssd voor het besturingssysteem en een 2e hdd voor de opslag van films, muziek en tv opnames. Momenteel drai ik alles op 1 schijf en dit wil nog wel eens problemen opleveren tijden het kijken van content of live tv. SSD staat bij mij dus in de planning. en neem 2 tuners. Het gaat zeer zeker voorkomen dat je iets wil bekijken en iets wil opnemen tegelijk. Ikzelf heb zelfs 4 tuners omdat ik mezelf wel eens tegen kwam met 2 tuners.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide heren bedankt voor de input.

 

zat dus zelf redelijk goed met de I3-540 die ik in gedachten had.

 

Voor wat betreft dvbs 2 tuner's inbouwen of usb en hoe hebben jullie het decoderen opgelost hardware matig of software matig.

 

En kwa kast lijkt me Antec wel wat of zijn dat rammelbakken ?

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een MS-Tech mc-1200 kast. Is low profile en niet zo diep als de andere kasten (ik kon geen 40cm kwijt omdat aan de achterkant ook nog aansluitingen zitten als de Smargo en de coax!).

 

De S470 tuners zijn dus ook low profile PCIe kaartjes...

 

Maar wat bedoel je met decodering? Kaartjes doen DVB-S2 decodering, DVBLink doet de tussenlaag en WMC doet de weergave en gebruikt natuurlijk de GPU versnelling van de i3-530 IGP...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Ik heb dit als basis in gedachten;

 

All-In-One moederbord Gigabyte GA-H55M-USB3 - Socket 1156

Onboard Videokaart met VGA/DVI/HDMI uitgangen

Intel iCore i3-540 - 3.06 GHz of en is een paar tientjes duurder

Intel iCore i5-661 - 3.33 Ghz met turbo boost tot 3,6 Ghz deze heeft denk ik mijn voorkeur omdat er waarschijnlijk ook ander zaken met de pc gaat gebeuren dan alleen mediacenter toepassingen

 

4 (2x2) GB Kingston DDR3 1333 MHz

 

TBS6980 PCI-E DVB-S2 Dual Tuner TV

 

Kast ben ik nog niet echt uit omdat ik eigenlijk een lage kast wil maar in het verleden nog al een tegen het probleem aanliep dat low profile componenten slecht en dus daar door erg duur zijn.

 

Harde schijf ook nog niet zit te denken aan een ssd voor de besturing en sata extern voor de data.

 

Hoor graag jullie mening.

 

Groetjes..........

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zag net op MP die MS-Tech mc-1200 kast staan.......niet verkeerd


Dat schijnt op zich wel een aardig kastje te zijn.
Tegen is dat sommige mensen melden dat de voeding luidruchtig is en dat de voeding geen standaard ATX formaat is.

Wat denk je van een Lian Li PC39?
Of een Chieftec HM03 (mooi, maar wel duur)

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT


Wat denk je van een Lian Li PC39?
Of een Chieftec HM03 (mooi, maar wel duur)



Had die verhalen over de MS-tech ook gelezen.

Vind die Chieftec wel een optie (weet nog geen prijs) kijk even praktisch, denk dat er dan namelijk voor een ssd drive dan nog plaats is onder de dvd naast een sata schijf op de daarvoor aangewezen plaats.

Psychosammie bij deze ook bedankt voor de input.

Groetjes..........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de DVD heb je relatief weinig ruimte.

Daar zit de kaartlezer.

 

Linksvoor heb je ruimte voor 2 3.5" schijven, of met een bracket kan je er op één plek bijvoorbeeld 2 2.5" schijven en een 3.5" kwijt.

Verder kan je rechts naast de DVD-drive rechtop tegen de zijkant nog wel een 2.5" schijfje kwijt.

 

De Chieftec kast is alleen wel erg duur, zo'n € 230 ex voeding.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook de ms 1200. Leuke kast. De meeste kasten waren te groot en te diep voor in mij tv meubel. De voeding die erbij wordt geleverd is inderdaad crap. Heb ik ook gelijk eruit gehaald en een ander in gezet. Is inderdaad geen standaard atx voeding. Ik meen een SFX voeding. Verder heb ik het coderen middels een smargo reader en 1 smartcard. Deze voorziet alle 4 de tuners die ik heb van de benodigde sleutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Citaat:
Zag net op MP die MS-Tech mc-1200 kast staan.......niet verkeerd


Dat schijnt op zich wel een aardig kastje te zijn.
Tegen is dat sommige mensen melden dat de voeding luidruchtig is en dat de voeding geen standaard ATX formaat is.

De voeding is een SFX voeding. Kun je gewoon los kopen als je wilt (rond de 40 euro).
De fan heb ik inderdaad vervangen door een lekkere stille 90mm fan, want de standaard fan maakt heel simpel een takke herrie. Hoe ze zo'n fan in een HTPC kast durven te stoppen is me een raadsel...

Kast is verder wel praktisch. Heeft een standaard IR aansluiting en afstandbediening en een mooie openklappende klep voor een BD of DVD speler, dus geen geklooi met frontjes op een bestaande speler plakken...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi allen,

 

Inmiddels toch wat anders geworden namelijk,

 

een Antec 350 remote 350 Gigabite GA-880GM-UD2H rev 2.0 met een AMD Athlon II X4 640 3 GHz.

En een 32gb SSD schijf met win 7 ultimate.

Voor de data neem ik waarschijnlijk een Esata die ik er los aanhang.

 

Ben echter nog niet uit de sattuner, ik twijfel tussen de TBS6981 die dus geen mogelijkheid van een ci slot heeft of een DigitalDevices PCI-Express TWIN-DVB-S2 die uitbreidbaar is middels een pci bridge met meerdere ci sloten of volstaat de TBS met een of twee smargo cardreaders, wil namelijk wel beide kaarten kunnen gebruiken cd en tvv, graag jullie mening.

 

Misschien niet onbelangrijk, ik hou het voorlopig even op Win 7 om te beginnen misschien later over op Linux.

 

Groetjes............

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...