Ga naar inhoud


Circulaire C-band signalen


jacksparrow

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden heb ik mijn 1,80m Fortec Star prime focus schotel ontvangen en heb er de afgelopen dagen eindelijk mee kunnen experimenteren :D. Ik krijg redelijke resultaten. Ik heb vanmiddag de volgende sats in c-band ontvangen:

 

- 1 west (alle transponders m.u.v. de namibian mux)

- 5 west (een groot aantal transponders waaronder de afnex transponder)

- 11 west (de russische transponder)

 

Aangezien vooral 11west een lastige lijkt te zijn was ik aanvankelijk best tevreden echter blijf ik problemen ondervinden met het dialectrum welke ik gebruik voor de circulaire signalen. Vooral op 5 west lopen de links en rechts gepolariseerde kanalen door elkaar heen. De signaalkwaliteit 'wankelt' ook bij sommige transponders en is zelden hetzelfde.

 

Ik heb een standaard dialectrisch plaatje van chaparal in mijn panorama lnb zitten.

 

Heeft iemand een idee?

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als daar geen polariser in zit, kun je niet de L en R pol selecteren. Hij zal het maar op één pol doen.

Zit het plaatje verkeerd, ontvang je beide pols.

 

Wil je beide pols ontvangen, dan moet je hebben: Feedhoorn met dielectrische plaat, mechanische polarisor, C-band LNC.

Je ontvanger moet de polarisor kunnen sturen. Dit is een drie-draads verbinding: plus 5 Volt, 0 volt en pulse.

 

Of is die Panorama LNC een dual pol LNC..? Ik ken dat ding niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat een dual pol LNC is, dan zit je dielectrische plaat verkeerd. Ik zou het een paar graden verdraaien. En net zo lang proberen tot je beide pols onafhankelijk van elkaar ontvangt.

De dielectrische plaat (meestal van teflon) zet de circulaire polarisatie om in een lineaire.

linksdraaiend wordt H en rechtsdraaiend wordt V. Kan ook omgekeerd zijn. Je moet het even proberen.

Je tou ook de hele feed kunnen verdraaien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...