Ga naar inhoud


[Televisie] Toshiba zet in op 3d-tv zonder speciale bril


Korsman035

Aanbevolen berichten

Citaat:

Elektronicafabrikant Toshiba zal op de Consumer Electronics Show in Las Vegas enkele prototypes van nieuwe televisies tonen waarmee mensen 3d-beelden kunnen bekijken zonder speciale bril. De tv's krijgen een schermdiagonaal van 65 en 56".

Hoewel Toshiba in thuisland Japan al eerder 3d-tv's op de markt bracht waarbij geen speciaal brilletje nodig is, bleef de schermdiagonaal van deze modellen beperkt tot maximaal 20 inch. Aan de vooravond van de CES heeft de fabrikant bekendgemaakt dit jaar prototypes te tonen met diagonalen van maximaal 65".

In plaats van de al wat oudere parallax barrier-technologie, onder meer door Sharp toegepast in zijn autostereoscopische schermpjes voor mobieltjes en tablets, gebruikt Toshiba nieuw ontwikkelde pixeltechnologie. Toshiba heeft hierbij de subpixels in negen gebieden opgedeeld. Dankzij een lenticulaire lenslaag op het display ziet de gebruiker bij negen kijkhoeken het 3d-beeld zonder speciale bril. De fabrikant zal op de CES vermoedelijk ook meer details vrijgeven over hoe dit productieproces verloopt.

Tevens zal het bedrijf een notebook tonen met 3d-mogelijkheid waarbij gebruikers evenmin een speciale bril moeten dragen en zullen er tablet-pc's met Android en Windows worden getoond. Het bedrijf toont vanavond al het nodige aan de pers vanaf de CES, waar ook Tweakers.net aanwezig is.


Bron: Tweakers.net
Datum: 05-01-2011
Auteur: Wilbert de Vries

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

Dankzij een lenticulaire lenslaag op het display ziet de gebruiker bij negen kijkhoeken het 3d-beeld zonder speciale bril.

Ik weet niet wat beter is... een shutter bril of je hoofd stilhouden in een van die negen kijkhoeken?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, vergeef me mijn cynisme, maar ik geloof niet dat het (goed) kan zonder bril.

 

Bovendien raak je met dit soort "oplossingen" (want Toshiba is echt niet de eerste) vaak een groot deel van de resolutie kwijt. Maar dat zeggen ze er (verstandig) niet bij.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Ik weet niet wat beter is... een shutter bril of je hoofd stilhouden in een van die negen kijkhoeken?



Zit jij dan steeds te wiebelen tijdens 't kijken? smirk

Ik vind dit een hele goede ontwikkeling,
zo kunnen ook brildragers genieten van 3D.
(heb er zelf geen hoor)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk alles met een bril op.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Ik kijk alles met een bril op.


laugh

Ik ook en voel er niets voor om met twee brillen op TV te kijken.

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...