Ga naar inhoud


Op zoek naar een home cinemaset


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een home cinema systeem waar alle apperatuur aangesloten kan worden.

Daarvoor moeten er minimaal 3x HDMI in op zitten (IP box, popcorn, reserve) en 1x component (wii) en dit moet via HDMI naar de tv voor het videosignaal

Dit alles met minimaal 5.1 speakerset en minimaal een dvd speler, met wat zoeken kom ik de volgende al tegen, de sony HTP-BD36SS, ook een aantal zonder dvd speler de sony HT-DDWG800 en de samsung HW-C560S.

Wie weet er nog een paar met deze wensen.

 

oja het budget is max 4 a 500 euro

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Volgens mij heb je het al aardig uitgezocht. Je wilt minimaal een 5.1 speakerset wat de selectie al aardig beperkt, de prijs beperkt je ook een beetje natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Oh ja, ik weet natuurlijk niet of het van belang is, maar heel handig kan het ook zijn dat er bv. een iPod dock bij zit. Zou voor mij een criterium zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de Pioneer VSX-920 want die heeft 4 keer HDMI in en ook een USB aansluiting.

Met 7 keer 140 watt heb je genoeg vermogen en de prijs ligt rond de 400 euro.

Op kieskeurig scoort de receiver vrij goed en ik heb zelf ook goede ervaringen met Pioneer.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pillie
Kijk eens naar de Pioneer VSX-920 want die heeft 4 keer HDMI in en ook een USB aansluiting.
Met 7 keer 140 watt heb je genoeg vermogen en de prijs ligt rond de 400 euro.
Op kieskeurig scoort de receiver vrij goed en ik heb zelf ook goede ervaringen met Pioneer.


deze ontvanger hebben wij thuis ook in gebruik,heeft zelfs internetradio aan boord.Top apparaat !!!!

Big Bisat,8 lnb's,80 cm dish 30W,DM 7020,DM 500HD,VU+ DUO,VU+Solo,LG-Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als versterker de Onkyo of Sony aanraden.

 

en als luidspreker systeem ben ik heel tevreden over mijn Harmon Kardon (in NL meer dan 15-20% goedkoper dan in BE) en qua kwaliteit leunen ze echt heeeeeeeeel dicht bij Bose, hoewel ik ze iets helderder vind dan Bose...maar das puur mijn gehoor/ervaring.

 

Onkyo heeft wel een versterker met internet radio, mijn broer heeft die en is uitermate tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
........ en qua kwaliteit leunen ze echt heeeeeeeeel dicht bij Bose, hoewel ik ze iets helderder vind dan Bose...maar das puur mijn gehoor/ervaring.

Onkyo heeft wel een versterker met internet radio, mijn broer heeft die en is uitermate tevreden.


Onkyo kan ik het eens zijn. Hoe goed Pioneer ook is in auto elektronica, in de huiskamer komen ze leuk mee in de middenmoot. De versterker is vooral qua voeding heel krap gedimensioneerd.

Vind je Bose echt mooi? Ze hebben hele sterke modellen gehad (601 - 901) maar tegenwoordig???? Brrr.. melkpakjes met een boembox

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen audiofiel, dus het hoeft geen super geluid te zijn, maar tja die dvd speler is wel belangrijk maar die zie ik bijna nergens terug in de tot nu toe genoemde merken.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

winwiz en Ebor,

 

je moet echt eens gaan luisteren naar die harmon kardon.

ik schreef, ze leunen heeeeel dicht bij elkaar omdat ik al paar keer opmerkingen kreeg dat niets beter is dan Bose.

geloof mij, ga luisteren en vergewis jezelf.

 

check maar nen keer :

harmon kardon set

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel echt of dit mijn huis kan laten schudden.

 

Heb nu Kef 2 x iQ90, 2 x iQ50 en iC60c + Rel 505 sub.

 

En ik speel muziek altijd met de 2 fronts in de direct mode.

 

gr.

 

 

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik spreek niet over een surround systeem voor een zaal van 100 man hé :D

 

als jij je huis wilt laten schudden raad ik de BeoLab 5 aan van B&O, en zo 5 stuks = 5*15000€ en dan zal je ongelooflijke perfectie hebben en je huis zal nog schudden ook .... en dat van de buren 3 links en rechts ook :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als de buurjongen met z'n gepimpte polo voor jouw raam staat met lopende motor en zijn 120 dB-A versterkers in het kofferdeksel hoor je de eigen hartslag niet meer, die echter wel zorgt voor hoge bloeddruk en superstress.

 

overigens op 3~5 km afstand hoort men die buurjongen ook nog... JA, vet man!

doe normaal.

 

tot 25m2 is een vermogen van 45 Watt prima (MEER dan genoeg)

tussen 25m2 en 50m2 is 45~60 Watt ook al genoeg

 

het hele geluid spectrum van je huiskamer installatie mag een gewogen 55 dB niet overschrijden om een blijvende gehoor beschadiging of bloeddruk cq hartklachten te voorkomen.

 

maar terug naar leuke cinemasetjes > het RMS vermogen kun je ook bewust laag houden, de geschiktheid voor Blue Ray echter met alle geluid-preferenties hoort er echter wel bij.

 

een setje met alles behalve die Blue Ray kan een teleurstelling worden

ciao

 

 

 

 

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...