Ga naar inhoud


Brainstorm: IP streaming client


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Is er iemand die met behulp van een eenvoudige netwerk mediaplayer, zenders van zijn DM8000HD kan bekijken?

 

Er zijn tegenwoordig erg goedkope eenvoudige netwerk mediaplayers te koop, waar je meestal geen HDD in kan plaatsen, maar wel vanaf een NAS vrijwel alle mediaformaten af kunt spelen.

 

Kosten 69 tot 99 euro.

 

Er zal er toch vast wel eentje zijn waar je een soort playlist in kunt plaatsen met daarin alle favoriete DM8000HD zenders zodat je die live kunt streamen net zoals dat ook lukt i.c.m een iPad of iPhone met Oplayer.?

 

Ik zou graag op de slaapkamer de DM800 willen vervangen door zo'n simpele mediaplayer.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


M.a.w. je zou de webcontrol van de dreambox, welke normaal op je PC te bedienen, ook zichtbaar willen maken op een mediaplayer/streamer ???

 

Zou wel mooi zijn, nu los ik dit op door de box in opname te zetten voordat ik naar bed ga en kijk ik live mee (wel enkele minuten later dan origineel) middels het media/recordbestand en wis het voordat ik ga slapen. Nadeel dat maar 1 zender live kan worden bekeken (los van alle andere opname's welke wel te kiezen zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De webcontrol vind ik totaal onbelangrijk.

 

Ik zou graag naast de inhoud van mijn NAS, ook graag live TV van de dreambox willen kijken met behulp van een (eenvoudige) mediaplayer.

 

Hoe dat interface er uitziet is niet van belang.

 

Met de DM8000HD kan je tot 4 services tegelijk streamen, dus er is dan nauwelijks sprake van een beperking.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De webcontrol vind ik totaal onbelangrijk.

Ik bedoel in webcontrol zit een interface gedeelte waarbij je gewoon de zenders kunt kiezen waarna je middels PC/VLC kunt kijken.

Hoe dit grafisch eruit zou kunnen zien interesseert mij ook niet, maar iets zoals Valerie nu inmiddels al presteert op de dreambox, zou dit ook met een mediaplayer/streamer moeten kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Milo, ten behoeve van een test met de popcorn hour C-200 moet ik de http streaming port even op 8080 in plaats van 8001 in kunnen stellen.

 

Dit omdat de C-200 alleen over http kan streamen op poort 80 of 8080.

 

Is dat met een of ander trucje mogelijk?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als er hier leden zijn met een of andere hardware netwerk mediaplayer, kan je dan eens proberen met je mediaplayer naar http://ipadresdreambox:40080 te gaan en daar op een zender te klikken?

 

Anders eventueel deze plugin proberen. (zie bijlage)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...