Ga naar inhoud


geen lock op 13 en 23.5


stevie-v

Aanbevolen berichten

hoi ik ben redelijk nieuw hier vandaar deze vraag....ik heb een schotel met vier lnb`s maar met het uitrichten krijg ik op de 13 en 23.5 geen lock als ik in het menu kijk van mijn ontvangen ik draai open pli is dat erg want het signaal is goed en heb nergens last van het is meer dan 90% of doe ik iets verkeerd ..mijn ontvanger is een vu duo

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik gebruik 4 alps lnb`s en maak gebruik van deze schotel

MAXIMUM E-85 Multifocus 48° schotel ...hoe belangrijk is een lock en waar dient het voor want mijn signaal is over de 90% en heb verder nergens last van alleen merkte ik op dat ik op de 13 en 23.5 geen lock heb en op de 28.2 en 19.2 wel

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik in het menu kies voor vooraf ingestelde transponders dan locken ze wel alle vier de 13 de 19.2 de 23.5 en de 28.2 dus ik denk dat het opgelost is ik had voor transponder handmatig gekozen en dat is blijkbaar niet goed

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of doe ik iets fout dat kan natuurlijk ook dus alle hulp is welkom

het vreemde is dat 19.2 en 28.2 wel locken met transponder handmatig gekozen maar 23.5 en 13 niet,met vooraf ingestelde transponders locken ze alle vier dus ik zou wel eens willen weten hoe dat komt ?

als ik voor transponder handmatig kies dan is snr 0 op de 13 en 23.5 en agc rond de 89 % .... kies ik voor vooraf ingestelde transponders dan is het snr 80%

dat is wel vreemd of niet ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn er misschien dingen die ik vergeten ben ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar dient een lock eigenlijk voor en kloppen die instellingen van mij eigenlijk wel ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stevie-v
als ik in het menu kies voor vooraf ingestelde transponders dan locken ze wel alle vier de 13 de 19.2 de 23.5 en de 28.2 dus ik denk dat het opgelost is ik had voor transponder handmatig gekozen en dat is blijkbaar niet goed


Ik heb geen idee, welke transponder je dan gebruikt, maar ik krijg sterk het idee, dat je voor de hotbird en astra 3 een niet bestaande ( of niet actieve ) transponder gebruikt. En daar zul je dan logisch ook geen lock krijgen. Een lock betekent dat je op van transponder ontvangst krijgt.
Ik begrijp dat je een VU+ duo hebt. Even een zenderlijst erin proppen en ga dan eens gewoon zappen.
Heb je dan van alle 4 satelietem ontvangst, dan is het probleem opgelost. Zo niet, dan heb je of je diseqc instellingen niet juist staan of je hebt je schotel c.q. LNB's niet goed uitgericht.

De diseqc instellingen net zo instellen, zoals je de LNB's hebt aangesloten op je diseqc switch. Dit is gewoon een vaste vuistregel. Heb je hotbird op aansluiting 1van je diseqc switch: Dan instellen op je VU+: hotbird op 1 ( of AA )
enz.


Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zowel op de 13 de 19.2 als de 23.5 en 28.2 goed beeld allemaal boven de 90% alleen als ik kijk in menu en dan onder zenderszoeken en dan signaal zoeker dan locked alleen de 19.2 en de 28.2 de 23.5 en 13 locken niet snr blijft dan ook op 0 en soms schiet die naar de 17%

hoe kan het zijn dat ik dan wel op alle transponders goed beeld krijg als er geen lock is mijn waardes zijn allemaal goed en ik kan alle zenders ontvangen zowel van de locked 19.2 en 28.2 als de no locked 13 en 23.5

als ik kies voor transponder handmatig krijg ik geen lock op de 23.5 en 13 maar kies ik voor vooraf ingestelde transponders dan locken de 13 en 23.5 wel

19.2 en 28.2 locken zowel bij transponder handmatig evenals vooraf ingestelde transponders

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je daar ( bij signaal zoeker )een transponder staan, die niet uitzendt. Met andere woorden je hebt alles gewoon juist staan.

Meestal wordt daar de eerste transponder gebruikt die in de satelites.xml staat. En kan best zo zijn, dat deze transponder niet gebruikt wordt, en daar zul je dan ook geen lock krijgen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je antwoord want ik kwam er echt niet meer aan uit ik zit op alle transponders ongeveer op 93% als ik van zender naar zender zap vandaar dat ik niet begreep dat ik geen lock kon krijgen

....nogmaals hartelijk dank

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitleg op een andere mannier....

In diverse ontvangers bevindt zich een Transponder-lijst met meestal de Frequenties in volgorde van laag naar hoog.

Als zich nu, in deze lijst op de 1e plaats, een Transponder staat die niet meer bestaat/uitzend krijg je logisch geen lock.

 

Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg en wat mij betreft kunnen we hiermee afronden

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...