Ga naar inhoud


dringende vraag image, extensies en netwerk


dutchbarnie

Aanbevolen berichten

Ik heb wat vragen over mijn VU+ DUO TWIN HD en netwerk.

 

In mijn LAN zijn o.a. opgenomen de VU+ en de Synology DS-106e server via een router met DHCP actief. Via de cliënttabel router worden vaste IP adressen toegekend aan MAC adressen en dat doet het goed. Primary en secundary DNS zijn correct ingevuld bij installatie netwerk. In de Synology staat NFS aan, gebruikers zijn aangemaakt voor sharen van twee directories naar de VU (via NFS). Op de VU kan ik muziek afdraaien en foto´s bekijken van de server (streamen). Muziek wordt zonder haperen afgespeeld. De VU heb ik heel recent gekocht (nieuw) met deze versie PLI geïnstalleerd. Tot zover gaat alles goed.

 

Voorheen een DM7020 gehad met veel plezier. Deze box is fantastisch echter met PLI kom ik er nog niet helemaal uit. Er gaat wat verkeerd vandaar deze vragen.

- informatie Enigma Jan 11 2011 -HEAD

- bij informatie opvragen staat DM500? Wordt de VU niet als zodanig herkend of is dit goed?

- bij image staat helemaal niets?

 

Netwerk.

- netwerktest geeft aan: lokaal verbroken. Netwerk doet het echter wel.

- bij netwerk configuratie Netwerk = LAN verbinding echter de link blijft op zwart staan?

Is mijn netwerk niet herkend? Ik kan met de browser wel gewoon naar de Synology.

- bij netwerkverbindingen staat een rood kruis door de beide NFS verbindingen. Ze doen het echter wel?

Bij verbindingsbeheer staan beide NFS echter groen afgevinkt en de aardbol is helder, dus werkend.

Het aanmaken van een NFS share is hier perfect geregeld en eenvoudig (alhoewel het eerst uiteraard weer niet goed ging).

Moet ik voor NFS een gebruiker aanmaken en rechten toewijzen (heb ik nu wel gedaan) of is NFS een protocol wat geen usernaam / paswoord nodig heeft over een LAN (heb ik nu wel ingevuld)?

 

Pictureplayer.

- laden foto´s gaat ontzettend traaaaaaaaaaaaaaag (5 seconden is niets en zo groot zijn de foto´s nu ook weer niet = 2 – 3 MB)!!

- ik krijg de dia voorstelling niet gestart op welke knop ik ook druk.

Pingen geeft het volgende:

Pingen naar 192.168.2.3 met 32 byte gegevens: Antwoord van 192.168.2.3: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

En dat maal 4 uiteraard.

Als ik FTP naar de VU gaat dat met 10 mb/s.

Hoe te starten en de traagheid van het netwerk op te lossen of ligt dit aan de PicturePlayer?

 

Mediaplayer.

- niet tevreden omdat hij onhandig in de bediening is (of ben ik onhandig?). Ik wil een playlist maken zoals ik gewend ben in de DM7020 maar helaas geen enkele optie om een lijst te maken uit mijn zelf gekozen bestanden. Een directorie toevoegen kan wel maar is niet handig omdat er ook nummers is staan die ik niet in een playlist wil. Ook bij het doorzappen naar een volgend nummer begint hij soms af te spelen halverwege een nummer. Vreemd? En de cursor springt naar het volgende nummer wat moet starten, zeer onhandig omdat ik een ander nummer wil starten uit de lijst. En dat lukt niet of je moet voor het einde het volgende nummer starten.

Is er een mediaspeler aan te bevelen waarmee je zelf een playlist kunt maken, nummers aan het begin beginnen en de cursor niet terug springt naar het volgende nummer in de lijst?

Een mediaspeler met M3U extensie zou mijn voorkeur hebben.

 

Shoutcast.

Via een scherm (weet niet meer welke) heb ik deze geïnstalleerd. Echter nergens terug te vinden. Niet bij applicaties en ook niet bij software. Waar kan deze gestart worden? Ik mag graag naar internet muziek luisteren.

 

DM7020 films.

Films die ik had opgenomen met de Dm wil ik graag ook afspelen in de VU. Echter er ontbreken gegevens volgens de speler. De extensie van de files in de VU is ook .TS echter wat meer gegevensbestanden vrees ik. Kan het alleen met de .EIT files toevoegen (die ik nog wel ergens heb).

 

 

Alvast bedankt voor een respons.

 

Greetz, barnie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Origineel bericht van: dutchbarnie


Voorheen een DM7020 gehad met veel plezier. Deze box is fantastisch echter met PLI kom ik er nog niet helemaal uit. Er gaat wat verkeerd vandaar deze vragen.
- informatie Enigma Jan 11 2011 -HEAD
- bij informatie opvragen staat DM500? Wordt de VU niet als zodanig herkend of is dit goed?
- bij image staat helemaal niets?

Waar zie je dat?
Origineel bericht van: dutchbarnie

Netwerk.
- netwerktest geeft aan: lokaal verbroken. Netwerk doet het echter wel.
- bij netwerk configuratie Netwerk = LAN verbinding echter de link blijft op zwart staan?
Is mijn netwerk niet herkend? Ik kan met de browser wel gewoon naar de Synology.
- bij netwerkverbindingen staat een rood kruis door de beide NFS verbindingen. Ze doen het echter wel?
Bij verbindingsbeheer staan beide NFS echter groen afgevinkt en de aardbol is helder, dus werkend.


Als alles werkt, maar die netwerk test zegt dat het niet werkt, dan denk ik dat die netwerk test niet klopt smile
Origineel bericht van: dutchbarnie

Moet ik voor NFS een gebruiker aanmaken en rechten toewijzen (heb ik nu wel gedaan) of is NFS een protocol wat geen usernaam / paswoord nodig heeft over een LAN (heb ik nu wel ingevuld)?

Nfs maakt geen gebruik van usernames+passwords. Toegang wordt geregeld in de /etc/exports file, waar de te exporteren directories staan, en waar je kan filteren op basis van netwerkadressen of je er wel of niet bij mag.
Origineel bericht van: dutchbarnie

Pictureplayer.
- laden foto´s gaat ontzettend traaaaaaaaaaaaaaag (5 seconden is niets en zo groot zijn de foto´s nu ook weer niet = 2 – 3 MB)!!
- ik krijg de dia voorstelling niet gestart op welke knop ik ook druk.
-8<-
Hoe te starten en de traagheid van het netwerk op te lossen of ligt dit aan de PicturePlayer?

Ik gebruik geen pictureplayer, maar als ik het zo hoor dan lijkt het mij dat er iets mis is met de picture player.

Op je overige vragen heb ik geen antwoord, wellicht iemand anders wel.

groet,

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...