Ga naar inhoud


[TF5510PVR] TF loopt vast direct na opstarten


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Nou, de TF heeft een week lekker gedraaid met zijn nieuwe HD en decodeerprogramma, maar nu loopt hij vast direct na het opstarten. madmadmad

 

Ik ben het nu helemaal zat met dat hobby-apparaat. Er is altijd iets dat niet goed gaat. madmadmad

 

Kan iemand mij vertellen welke ontvanger ik het beste kan kopen? En dan niet zeuren over de uitmuntende beeldkwaliteit van de TF, want daar heb je niets aan als dat ter**g- apparaat steeds kuren vertoont. madmadmad

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een TF5500pvr kan geen HD aan. Dus ik snap je opmerking niet echt. Als die vastloopt zou ik de harde schijf kabel eens ontkoppelen. Daarnaast zou ik bijvoorbeeld de koeler er ook eens afhalen. De voeding kan wellicht overbelast zijn.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vincent Hij bedoeld met HD: HardDisk en geen High Definition.

 

Hoi Remo,

 

Wat balen dat je TF nog steeds kuren heeft.

Ik begrijp dat je tap's hebt draaien, mocht de fout hierin zitten kan je dat checken door tijdens het opstarten als je RUN in de display ziet op 0(nul) te drukken. De taps worden dan niet geladen en kan je die mogelijke fout uitsluiten.

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: undersurface
Je moet natuurlijk wel de 0 ingedrukt houden tot hij helemaal opgestart is.

Nee hoor, dat is niet nodig.

Een tapprobleem is hiermee uitgesloten.
Je zou ook nog de firmware opnieuw erop kunnen zetten.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst de hd afkoppelen en dan opstarten. Start hij door dan is de hd stuk. Start hij niet door heb je of een fw probleem dan via een computer de fw erop nieuw opzetten en ligt het daar niet aan dan heb je een voedingsprobleem en ,moet je de 6 elco's op de voeding vervangen. De kans dat je te laat bent en hierdoor onherstelbare schade aan het mb hebt aangebracht wordt wel steeds groter.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb de HD aan mijn PC gehangen en geformatteerd, maar de TF doet er nu niets meer mee. De TF start gewoon op en je hoort de HD draaien, maar ik kan de HD niet benaderen/formatteren oid.

 

Ik heb dit ook geprobeerd met een andere HD ( die hiervoor uit de TF kwam). Deze heb ik met het Hd-progje van TF benaderd en vervolgens de "Kill Disc" optie behandeld.

Ook deze HD hoor je daarna in de TF draaien, maar ik kan hem niet benaderen.

 

De TF werkt overigens naar behoren. Alleen de HD functie werkt niet.

 

Iemand nog suggesties, voor ik mijn haakse slijper erin zet?

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stroom van het apparaat halen voordat je hem doorslijpt!!

Je vroeg naar andere merken maar ik denk dat het topfield forum voornamelijk door topfieldgebruikers bezocht word, dus veel reakties zal je niet krijgen.

Ik ben al 6 jaar een tevreden gebruiker van de TF5500. Ja, wel 2 keer een HD vervangen, voor een grotere en een gecraste.

 

Had je de HDD wel in het juiste formaat geformateerd? Dus FAT24.

En staat de harddiskjumper op master?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDD wordt als het goed is door de TF zelf ge(her)formatteerd als deze herkend wordt.

 

Als de HDD in de PC wel goed werkt, is deze dus niet kapot.

 

Probeer de kabel eens te vervangen. Deze zit volgens mij nogal krap en kan gemakkelijk beschadigen.

 

 

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...